Πίσω στο 1972 η Subaru μας σύστηνε το Rex, ένα μικρό αυτοκίνητο με κινητήρα πίσω και κίνηση στον πίσω άξονα. Η δεύτερη γενιά του αυτοκινήτου το 1981 μετακόμισε την κίνηση στον εμπρός άξονα, για να ακολουθήσει η τρίτη γενιά το 1985 που είχε και υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα.
Επτά χρόνια μετά, το 1992, η ιαπωνική φίρμα τράβηξε την πρίζα και το Subaru Rex σταμάτησε να παράγεται.
Τριάντα χρόνια μετά, η Subaru επαναφέρει το Rex στην παραγωγή, όντας στην ουσία μια ανανεωμένη έκδοση του Daihatsu Rocky. Το αυτοκίνητο πωλείται σε κάποιες αγορές και ως Toyota Raize, ενώ στη Μαλαισία ακούει στο όνομα Perodua Ativa!
Το Rex της νέας εποχής έχει μήκος 3.995 mm, πλάτος 1.695 mm και ύψος 1.620 mm, με μεταξόνιο 2.525 mm. Σε αντίθεση με το Daihatsu Rocky που πωλείται προαιρετικά και με σύστημα τετρακίνησης, το μοντέλο με τα σήματα της Subaru θα είναι διαθέσιμο αυστηρά ως προσθιοκίνητο.
Την κίνησή του αναλαμβάνει ένας ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων με ισχύ 87 PS και 113 Nm ροπής. Ο τρικύλινδρος κινητήρας στέλνει τη δύναμη στον εμπρός άξονα μέσω ενός κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Daihatsu πουλάει το Rocky και με έναν πιο ισχυρό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,0 lt με 98 PS και 140 Nm ροπής, αλλά αυτός δεν είναι διαθέσιμος για το Subaru Rex.
Ενώ σε πρώτη ανάγνωση ο κινητήρας φαίνεται αναιμικός, το Subaru Rex δεν ζυγίζει πάνω από 1.000 kg, κάτι που εξασφαλίζει στο αυτοκίνητο αξιοπρεπείς επιδόσεις κατά την Subaru και ταυτόχρονα, μεγάλη οικονομία στην κατανάλωση. Άλλωστε πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πόλης.
Το Subaru Rex θα είναι διαθέσιμο από το 2023 σε τιμή που θα ξεκινά από τα 1.820.000 γιεν (περίπου $13.000 με τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες) και ανεβαίνει στα 2.171.100 γιεν ($15.600) για την πιο πλούσια έκδοση εξοπλισμού του.
Το Rex προορίζεται για συγκεκριμένες αγορές της Ασίας με την ίδια τη Subaru να μην προβλέπει να πουλά πάνω από 150 αυτοκίνητα το μήνα.