Η Volvo επισημοποίησε την πρόθεση της να σταματήσει την παραγωγή των πετρελαιοκίνητων μοντέλων της μέχρι της αρχές του 2024.

Αυτό λοιπόν είναι ένα ακόμα βήμα στην κατεύθυνση του εξηλεκτρισμού της γκάμας της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Υπενθυμίζουμε πως πρόθεση της Volvo είναι να διαθέτει αμιγώς ηλεκτρική γκάμα μέχρι το 2030.

Αυτοί οι στόχοι ακολουθούν την απόφαση που έλαβε η αυτοκινητοβιομηχανία τον περασμένο Νοέμβριο, όταν και πούλησε το μερίδιό της στην Aurobay, μια κοινοπραξία που περιλαμβάνει όλα τα περιουσιακά στοιχεία του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ως αποτέλεσμα, η Volvo δεν ξοδεύει πλέον χρήματα για την ανάπτυξη κινητήρων βενζίνης ή ντίζελ. Ως εκ τούτου, ο τετρακύλινδρος τουρμποντίζελ 2,0 lt απόδοσης 150 ή 235 PS θα μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

Για να ενισχύσει ακόμα περισσότερο αυτή τη πεποίθηση, ο Jim Rowan, διευθύνων σύμβουλος της Volvo Cars, υπεραμύνθηκε της άποψης αυτής, λέγοντας πως «οι ηλεκτρικοί κινητήρες είναι το μέλλον μας και ανώτεροι από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Παράγουν λιγότερο θόρυβο, λιγότερους κραδασμούς, μικρότερο κόστος συντήρησης για τους πελάτες μας και μηδενικές εκπομπές ρύπων».

Κάπως έτσι λοιπόν φτάνουμε στο σημείο να είμαστε προ των πυλών της κατασκευής του τελευταίου Volvo με κινητήρα ντίζελ. Δεν θα πρέπει να λησμονήσουμε την εξής παράμετρο. H Volvo ανήκει στον κινεζικό όμιλο Geely, τα μέλη του οποίου διαθέτουν σε κάποιες περιπτώσεις 100% ηλεκτρικό στόλο.

Στην εξίσωση μπορούμε να βάλουμε και την αισθητά μειωμένη δημοφιλία των αυτοκινήτων ντίζελ, μιας και το 2022, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα συγκέντρωσαν μόλις το 8,9 των συνολικών πωλήσεων της φίρμας.

Στον αντίποδα, οι πωλήσεις των υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων της ήταν αρκετά ανεβασμένες, συγκεντρώνοντας συνολικό ποσοστό 33%, τον περασμένο Αύγουστο.

Βλέποντα αυτά τα νούμερα, η αυτοκινητοβιομηχανία προσανατολίζεται στο να λανσάρει, τουλάχιστον έξι αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μέσα στην επόμενη τριετία (μέχρι το 2026). Στα σχέδιά της λοιπόν βρίσκεται μια ηλεκτρική παραλλαγή του XC60, αλλά και ενός μίνιβαν με την ονομασία ΕΜ90. Νωρίτερα φέτος, παρουσίασε το EX30, το φθηνότερο EV της εταιρείας, το οποίο ξεκινά από τις 37.572 ευρώ.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Πηγή: drive.gr