Η Dacia σημείωσε συνολικά 345.432 πωλήσεις (IX και LCV) το πρώτο 6μηνο του 2023, δηλαδή αύξηση 24,2%.
Αυτή η αύξηση είναι ακόμη πιο σημαντική σε ευρωπαϊκό επίπεδο, φτάνοντας 29,5%, σε μια αγορά που ανέβηκε κατά 17,5%. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς ακολουθεί επίσης θετική τάση με 4,5% (+0,4 μονάδες), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Η δύναμη της Dacia βρίσκεται στην γκάμα της, της οποίας όλα τα μοντέλα βρίσκονται σε ανοδική πορεία πωλήσεων. Το Sandero σημείωσε άνοδο 24% (138.978 μονάδες), το Duster 13% (πουλήθηκαν 111.981 μονάδες) και το Spring 38% (27.438 μονάδες). Όσο για το Jogger, έχει προσελκύσει περισσότερους από 100.000 αγοραστές, με την υβριδική έκδοση να αντιπροσωπεύει μία στις τέσσερις παραγγελίες. Πιο χαμηλά το Logan με 14.152 πωλήσεις.
Η Dacia που αρχικά σχεδιάστηκε για να απευθύνεται στις αναδυόμενες χώρες, κατέληξε να γίνει επιτυχία στην Ευρώπη. Στη Γαλλία, που είναι τρόπον τινά και εθνική αγορά της, η ρουμανική φίρμα σημείωσε άλμα 25%, με μερίδιο αγοράς στη λιανική 9,1%. Από την αρχή του έτους, τέσσερα μοντέλα της βρίσκονται στο Τοπ 20 των πωλήσεων.
Παραδόξως, στην Ιταλία είναι ακόμη πιο ισχυρή με άνοδο 26%. Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς στους πελάτες λιανικής είναι χαμηλότερο (5,6%). Στη Γερμανία, σε μια αγορά που είναι αυξημένη σε σχέση με το πρώτο 6μηνο του 2022 σχεδόν 13%, η Dacia σημειώνει άνοδο 41%. Στην Ισπανία, η οποία επωφελείται από μια παρόμοια αγορά, η φίρμα είναι επίσης σε πολύ καλή κατάσταση με +40%.
Τέλος, στην πραγματική εθνική αγορά της, στη Ρουμανία, η διείσδυση είναι η μεγαλύτερη, με αύξηση πωλήσεων 51%. Το Top 5 καταλαμβάνεται εξ ολοκλήρου από μοντέλα της Dacia! Με τους πελάτες λιανικής να φτάνουν σε μερίδιο αγοράς-ρεκόρ, 40,8%.
Στην Ελλάδα, τα πράγματα είναι πιο υποτονικά. Σε μια αγορά που παρουσίασε στο 6μηνο του ’23 έναντι αυτού του ’22, ποσοστό αύξησης 28,4%, η Dacia πούλησε 1.796 αυτοκίνητα. Οπότε με 1.644 πωλήσεις το πρώτο 6μηνο του ’22, η αύξηση περιορίστηκε στο 9,2%. Σημειωτέον βέβαια, ότι στη χώρα μας μόλις ξεκίνησε η διάθεση του Spring, αν και είναι ένα μοντέλο που αποτελεί μόλις το 7,9% των συνολικών ευρωπαϊκών πωλήσεων της Dacia.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.