Η ιαπωνική εταιρεία ήταν η πρώτη που ξεκίνησε σε μαζική κλίμακα την παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ήταν το Nissan Leaf, το μακρινό πλέον 2010. Στόχος των Ιαπώνων είναι να οδηγήσουν για μία ακόμα φορά τις εξελίξεις, αυτή τη φορά παρουσιάζοντας το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής που θα κάνει χρήση μπαταριών στερεάς κατάστασης.
Το πρόγραμμα τρέχει ήδη με γοργούς ρυθμούς και σύμφωνα με το πλάνο που έχει εκπονήσει η Nissan θα είναι πανέτοιμο για τελικές δοκιμές το 2026, ώστε να εφαρμοστεί με ασφάλεια σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής από το 2028.
Ο David Moss, αντιπρόεδρος της Nissan στον τομέα της έρευνας και την ανάπτυξης στην Ευρώπη, δήλωσε: «Έχουμε προχωρήσει αρκετά την εξέλιξη αυτών των μπαταριών. Είμαστε μια ομάδα που λατρεύει να οδηγεί τις εξελίξεις στην τεχνολογία. Μόλις τα καταφέρουμε, θα έχουμε μειώσει το κόστος (σε σύγκριση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου) κατά 50%, διπλασιάζοντας συγχρόνως την ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών, προσφέροντας επιπλέον έως και τρεις φορές ταχύτερη φόρτιση».
Ο Moss ανέφερε επίσης ότι η Nissan είχε ήδη αναπτύξει με επιτυχία μεγαλύτερα (10 cm) κελιά για τις μπαταρίες της, με στόχο αυτές να φθάσουν στην τελική τους μορφή στο μέγεθος και τον όγκο ενός φορητού υπολογιστή.
Η Nissan, συνεργάστηκε για την εξέλιξη των μπαταριών στερεάς κατάστασης με κορυφαίους επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, που μαζί πέτυχαν να αφαιρέσουν όλα τα υγρά στοιχεία (ηλεκτρολύτες) από μια μπαταρία.
Η ιαπωνική φίρμα πιστεύει ακράδαντα ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία θα ανοίξει νέους επαναστατικούς ορίζοντες στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας που κανείς δε μπορεί να φανταστεί έως και σήμερα.
Παρότι δεν υπάρχει καμία απολύτως ένδειξη για το ποιο μοντέλο της Nissan θα φέρει την τεχνολογία των μπαταριών στερεάς κατάστασης στην αγορά το 2028, αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι το μελλοντικό αυτό όχημα θα πρέπει να βασίζεται σε μια ολοκαίνουργια αρχιτεκτονική που να μπορεί να υποστηρίξει αυτές τις μπαταρίες.
«Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης θα αλλάξουν ολόκληρο τον μηχανισμό και την αρχιτεκτονική των μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Moss. Οι ταχύτητες φόρτισης αυτών των μπαταριών, η μεγαλύτερη αυτονομία που θα προσφέρουν αλλά και το εξαιρετικά μικρό μέγεθος τους είναι το κλειδί και για τη μείωση του κόστους στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του μέλλοντος.
Μάλιστα όπως υποστήριξε ο Moss οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης θα μπορούν εύκολα να φορτίσουν σε ταχυφορτιστές 400 kW δίχως να επηρεάζεται επ’ ουδενί η θερμοκρασία τους ή η διάρκεια ζωής τους!
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.