Είναι γνωστό εδώ και καιρό ότι η έλλειψη τσιπ και τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν πλήξει τις αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως. Η Toyota, παρόλο το μέγεθός της, δεν αποτελεί φυσικά εξαίρεση.
Την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου τα λειτουργικά κέρδη της Toyota μειώθηκαν κατά 25%, στα 3,87 δισ. δολάρια, με το καθαρό της εισόδημα την ίδια περίοδο να μειώνεται κατά 32%, στα 3 δισ. δολάρια.
Οι αγορές που εμφάνισαν τις μεγαλύτερες λειτουργικές ζημιές είναι η B. Αμερική και η Ευρώπη με 172,3 εκατ. και 534,2 εκατ. δολάρια αντίστοιχα. Για να αντιμετωπίσει την κατάσταση, η Toyota αποκάλυψε ότι θα προβεί σε ανατιμήσεις στην γκάμα των μοντέλων της. Πόσο; Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, μέχρι στιγμής δεν έχει αποφασιστεί το ποσοστό της αύξησης.
«Προσπαθούμε να καταλήξουμε σε ένα κατάλληλο επίπεδο τιμών, αναγκαστικά το αυξημένο κόστος παραγωγής θα έχει αντίκτυπο στις τιμές των μοντέλων μας» δήλωσε ο επικεφαλής επικοινωνίας της Toyota, Jun Nagata.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι στόχος της Toyota είναι οι ανατιμήσεις να είναι οι λιγότερο δυνατές, «θέλουμε να διατηρήσουμε τη σχέση των μοντέλων μας με την τιμή τους» τόνισε χαρακτηριστικά.
Μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2023 η Toyota υπολογίζει ότι θα έχει κατασκευάσει 9,2 εκατ. οχήματα, 500.000 λιγότερα από ότι αρχικά υπολόγιζε, γεγονός που οφείλεται στην έλλειψη ημιαγωγών.
Tags: