ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Κοριτσάκι» ο Τριντό; Ε, ρε, τι έχει να γίνει έτσι και ασχοληθεί ο Έλον με την κυβέρνηση Μητσοτάκη...
prodeals

«Ξεσπά» η Renault: «Θα συμμορφωθούμε με τις οδηγίες της ΕΕ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πληγούν»

«Αγοράζουν» τύπους από την Tesla

«Ξεσπά» η Renault: «Θα συμμορφωθούμε με τις οδηγίες της ΕΕ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πληγούν»

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, δεσμεύεται να συμμορφωθεί με τους αυστηρότερους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) φέτος, αλλά εκτιμά ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που θα υπερβούν το νέο όριο των ρύπων ίσως να αποδυναμώσουν την συνολική ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, αναφέρει το Reuters.

Η ΕΕ μείωσε σημαντικά το ανώτατο όριο των εκπομπών CO2 στα καινούργια αυτοκίνητα που θα πουληθούν στην ΕΕ από την 1η Ιανουαρίου 2025. Αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον το ένα πέμπτο όλων των πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων από τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά (EV) για να αποφευχθούν τα βαριά πρόστιμα.

Οι εταιρείες με χαμηλότερες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να αγοράζουν πιστώσεις εκπομπών από άλλους κατασκευαστές που διαθέτουν κυρίως αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να μειώσουν τους συνολικούς μέσους όρους τους και να εξοικονομήσουν κυρώσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Έρευνα της ΕΕ, χθες (7.1.2025) έδειξε ότι εταιρείες όπως η Stellantis, η Mercedes και η Toyota σχεδιάζουν να αγοράσουν πιστώσεις άνθρακα από παραγωγούς αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης της Tesla και της Polestar.

Η Renault είπε ότι είναι πολύ νωρίς για να διαπιστωθεί πόσες μάρκες θα καταφύγουν στη λύση των πιστώσεων για τις επιπλέον εκπομπές ρύπων, αλλά πρόσθεσε ότι αυτή η κίνηση θα ήταν επιζήμια για τον κλάδο. Επίσης, προέτρεψε τις Βρυξέλλες να χαλαρώσουν τους κανονισμούς και να επανεξετάσουν το θέμα με τις εκπομπές των ρύπων για να μην πληγούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

«Χωρίς σαφή θέση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι κατασκευαστές αναγκάζονται να λάβουν αντιπαραγωγικές αποφάσεις, όπως αγορά πιστώσεων από ανταγωνιστές, πιθανές περικοπές παραγωγής κ.λπ. Αυτό οδηγεί στην αποδυνάμωση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας», ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση της στο Reuters.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που αντιμετωπίζουν αυστηρότερους κανόνες εκπομπών ρύπων της ΕΕ το 2025 σχεδιάζουν να αγοράσουν πιστώσεις άνθρακα από εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της Tesla και της Polestar για να αποφύγουν τα βαριά πρόστιμα, έδειξε μια έρευνα της ΕΕ. Η κίνηση αυτή θα μπορούσε να τους εξοικονομήσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα.

Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Tesla και η Polestar, των οποίων οι πωλήσεις είναι 100% πλήρως ηλεκτρικές, μπορούν να πουλήσουν τις πλεονάζουσες πιστώσεις άνθρακα σε άλλους κατασκευαστές που συνεργάζονται μαζί τους.

Για την Tesla, οι πωλήσεις πίστωσης άνθρακα αντιπροσώπευαν σχεδόν το 3% των συνολικών εσόδων της 72 δισεκατομμυρίων δολαρίων τους πρώτους εννέα μήνες του περασμένου έτους.

Εκπρόσωπος της Polestar είπε στο Reuters ότι η Polestar, η Volvo Cars και η Smart θα πουλήσουν τις πλεονάζουσες πιστώσεις εκπομπών ρύπων στη Mercedes.

Η Volvo Cars ανέφερε ότι αναμένει να έχει «σημαντικό» πλεόνασμα CO2 φέτος και βρίσκεται σε καλό δρόμο για την επίτευξη του στόχου εκπομπών CO2 της ΕΕ για το 2025. «Οι παγκόσμιες εκπομπές μας στην εξάτμιση ανά όχημα έχουν μειωθεί κατά πάνω από 40% από το 2018», ανέφερε η Volvo Cars. Την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του περασμένου έτους, οι πωλήσεις πίστωσης άνθρακα αποτελούσαν περίπου το 0,3% των συνολικών εσόδων της Volvo Cars.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος τηw Renault Λούκα ντε Μεο, ο οποίος μέχρι τον Δεκέμβριο του 2024 ήταν πρόεδρος του ευρωπαϊκού λόμπι αυτοκινήτων ACEA, δήλωσε ότι οι κανόνες του 2025 για τους ρύπους θα μπορούσαν να κοστίσουν στους ευρωπαίους παραγωγούς αυτοκινήτων περίπου 15 δισεκατομμύρια ευρώ.

Ορισμένες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας, ζήτησαν επίσης την αναστολή των προστίμων του 2025.

Ο επικεφαλής των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων του Stellantis, Ζαν Φιλιπ Ιμπαρατό, τον περασμένο μήνα δήλωσε ότι στόχος της αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν να μην πληρώσει κανένα πρόστιμο της ΕΕ φέτος.

Με βάση τους κανόνες της ΕΕ, είπε ο Ιμπαρατο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων του ομίλου στην Ευρώπη θα πρέπει να αυξηθούν από το 12% του τρέχοντος συνόλου στο 21%, με πιθανά πρόστιμα 300 εκατομμυρίων ευρώ για οποιαδήποτε ποσοστιαία μονάδα χαθεί.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Εκπρόσωπος της Volkswagen χθες επανέλαβε ότι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης θεωρεί τους στόχους εκπομπών της ΕΕ για το 2025 ως «ιδιαίτερα προκλητικούς», αλλά ότι θα εξετάσει άλλα μέτρα για να συμμορφωθεί με αυτούς, συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής σε μια εταιρεία για να αγοράσει πιστώσεις, μόνο σε μεταγενέστερο στάδιο.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.