Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford Motor, Jim Farley, δήλωσε σε συνέντευξη του ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές είναι οι μόνοι ανταγωνιστές της εταιρείας του, τόσο σε ότι αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα αλλά και συνολικά στην παραγωγική διαδικασία. Μάλιστα, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι κανένας κατασκευαστής δε μπορεί αυτή τη στιγμή να ανταγωνιστεί την κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία.
«Οι Κινέζοι κατασκευαστές είναι ο κύριος ανταγωνιστής μας. Ούτε η Tesla, ούτε η Toyota, ούτε η GM. Οι Κινέζοι είναι η νέα δύναμη στο χώρο και οφείλουν άπαντες να το αντιληφθούν αυτό εγκαίρως πριν να είναι πολύ αργά», ανέφερε ο Farley στη σύνοδο κορυφής της Morgan Stanley Sustainable Finance.
Σύμφωνα με τον Jim Farley, η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, διαθέτει τις καλύτερες τεχνολογίες αυτή τη στιγμή στον τομέα των μπαταριών και κυριαρχεί στην παραγωγή των EV. Έφερε μάλιστα ως παράδειγμα προς μίμηση, τις εταιρείες BYD, Geely, Great Wall και SAIC, χαρακτηρίζοντας τες ως κορυφαίες του είδους.
Ο CEO της Ford, παραδέχθηκε ουσιαστικά πως ο αγώνας ανάμεσα στους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων και τους υπολοίπους είναι… χαμένη υπόθεση, ενώ σε ότι αφορά τη δική του εταιρεία, δήλωσε πως χρειάζεται ένα… restart για να μπει ξανά με αξιώσεις στην αγορά της Κίνας.
Η Ford θα επενδύσει 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή ενός εργοστασίου μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στο Μίσιγκαν χρησιμοποιώντας τεχνολογία από τον Κινέζο συνεργάτη της, την CATL, προκειμένου να παράξει μπαταρίες με χαμηλότερο του σημερινού κόστος.
Το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ ωστόσο έχει εκφράσει τις αντιρρήσεις του για τη συγκεκριμένη συνεργασία απειλώντας τη Ford ότι εάν προχωρήσει σε σύμπραξη με τους Κινέζους θα της επιβάλλει πρόστιμο $7.500 για κάθε EV που θα παράγει!
Ο Farley, τοποθετήθηκε σχετικά και γι’ αυτό το θέμα, τονίζοντας ότι «δε θα πρέπει να παγιδευτούμε σε πολιτικές σκοπιμότητες γιατί στο τέλος εμείς (εννοώντας την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία) θα βγούμε χαμένοι».
Αυτή, δεν είναι η πρώτη φορά που ο CEO της Ford εκφράζεται με άκρως κολακευτικά σχόλια για την κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία. Λίγο καιρό πριν και συγκεκριμένα μετά το σαλόνι αυτοκινήτου της Σανγκάης, ο Farley, είχε δηλώσει επιστρέφοντας στην έδρα του ότι το «παιχνίδι με τους Κινέζους είναι χαμένο», αφήνοντας να εννοηθεί ότι τόσο η Ford όσο και το σύνολο των κατασκευαστών παγκοσμίως δεν μπορεί να ακολουθήσει τον Κινέζο γίγαντα στην παραγωγή και στην τεχνολογική εξέλιξη των ηλεκτρικών οχημάτων.
Άλλωστε μέχρι και ο «πολύς» Elon Musk, έχει παραδεχθεί δημοσίως ότι οι κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες «δουλεύουν σκληρά αλλά κυρίως δουλεύουν έξυπνα»…