H ηλεκτροκίνηση είναι εδώ και όλο και περισσότεροι αγοραστές στρέφονται σε αυτήν. Στην αρχή ήταν οι κρατικές επιδοτήσεις που λειτούργησαν ως δέλεαρ, αλλά στη συνέχεια φαίνεται πως οι οδηγοί ανακάλυψαν και άλλα πλεονεκτήματα της νέας αυτής τεχνολογίας και υιοθέτησαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Κίνα είναι η χώρα που επένδυσε δισεκατομμύρια στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης και φαίνεται πως τώρα ήρθε η ώρα να καρπωθεί τα κέρδη της επένδυσής της. Η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου του κόσμου κατέγραψε ρεκόρ πωλήσεων EV τον Οκτώβριο και αυτό παρά του γεγονός πως ολοκληρώθηκε η υλοποίηση ενός 11ετούς προγράμματος επιδοτήσεων για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων το 2022.
Ωστόσο κάποιες τοπικές Αρχές συνέχισαν να προσφέρουν μικρές επιδοτήσεις ή φορολογικές ελαφρύνσεις για να προσελκύσουν επενδύσεις και να δώσουν επιπλέον κίνητρα στους καταναλωτές.
Χαρακτηριστικό είναι πως τον Σεπτέμβριο η Κίνα παρουσίασε μια αύξηση της τάξης του 29% στις πωλήσεις EV, την ώρα που στην ίδια χρονική περίοδο η παγκόσμια αγορά EV σημείωνε αύξηση της τάξης του 34%. Αλλά και τον μήνα που πέρασε η Κίνα συνεχίζει να σημειώνει πωλήσεις – ρεκόρ παρά την σημαντική μείωση των κρατικών επιδοτήσεων.
Από κοντά και η Ευρώπη
Στην ίδια έρευνα που αναφέρει τα παραπάνω στοιχεία, καταγράφεται για την Ευρώπη μια αύξηση της τάξης του 26% στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Και στη Γηραιά Ήπειρο είχαμε όμως κατάργηση επιδοτήσεων με χαρακτηριστικότερη την περίπτωση της Γερμανίας, όπου από τον Σεπτέμβριο σταμάτησαν να ισχύουν οι επιχειρηματικές επιδοτήσεις.
Πρόκειται για ένα σημαντικό «πλήγμα» στη γερμανική αγορά, καθώς το 66% των ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στη Γερμανία είναι εταιρικές.
Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Tesla, η Mercedes-Benz και η Volkswagen έχουν κατά καιρούς διατυπώσει ανησυχίες για την αγορά των EV, τονίζοντας πως τα υψηλά επιτόκια και η έλλειψη γενναίων επιδοτήσεων λειτουργούν αποτρεπτικά στη συνείδηση του υποψήφιου αγοραστή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Τέλος, και σε ό,τι αφορά στην άλλη μεγάλη παγκόσμια αγορά, αυτή των ΗΠΑ, τα στοιχεία δείχνουν πως στην άλλη όχθη του Ατλαντικού έχουμε μια αύξηση της τάξης του 78% στις πωλήσεις EV με την Tesla να κατέχει τη μερίδα του λέοντος.
Αντίθετα οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες εμφανίζονται πιο συγκρατημένες αναφορικά με το πώς θα κλείσει στις ΗΠΑ το 2023 για αυτές στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων.