Τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν ακόμα κατακλύσει τους δρόμους μας. Η λέξη «ακόμα» είναι το κλειδί και αυτό είναι κάτι που πρέπει να μας ανησυχεί -τουλάχιστον την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
Σύμφωνα με μελέτη της Allianz Trade, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παράγονται στην Κίνα αντιπροσωπεύουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο για τους ευρωπαίους κατασκευαστές όσον αφορά την απώλεια κερδών. Απώλεια που υπολογίζεται ετησίως για τα προσεχή χρόνια στα επτά δισεκατομμύρια ευρώ. Συνολικά, οι κινεζικές εισαγωγές EV θα μπορούσαν να κοστίσουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση περισσότερα από 24 δισεκατομμύρια ευρώ σε οικονομική παραγωγή έως το 2030, ή το 0,15% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της.
Η μελέτη της Allianz Trade επιβεβαιώνει τις ανησυχίες της Linda Jackson, CEO της Peugeot. Η Jackson, μιλώντας στο φόρουμ «Future of the Car» που διοργάνωσαν οι Financial Times, ανέφερε ότι «ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι η άφιξη των Κινέζων κατασκευαστών επειδή έρχονται με πολύ ανταγωνιστικές τιμές και πολύ καλά αυτοκίνητα». Προσθέτοντας, «άρα δεν πρέπει απαραίτητα να προσπαθούμε να αγοράσουμε το φθηνότερο αυτοκίνητο, αλλά αυτό που παρουσιάζει την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής».
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής του Ομίλου Stellantis, Carlos Tavares, είχε ήδη προειδοποιήσει τον περασμένο Ιανουάριο ότι η ευρωπαϊκή βιομηχανία αντιμετωπίζει «τρομερή μάχη» ενάντια στις κινεζικές εισαγωγές. Ωστόσο, πρόσφατα μίλησε και για έναν πόλεμο τιμών. Πάρτε για παράδειγμα το Peugeot E-308 στην έκδοση που αναμένεται να λανσαριστεί. Η τιμή της είναι 48.000 ευρώ, την ίδια στιγμή που το ακριβότερο MG 4 πωλείται προς 36.000 ευρώ και μάλιστα με ελαφρώς μεγαλύτερη αυτονομία.
Η μελέτη της Allianz Trade επισημαίνει ότι η Γερμανία, η Σλοβακία και η Τσεχία είναι οι χώρες που θα μπορούσαν να υποστούν ακόμη μεγαλύτερο αντίκτυπο, μεταξύ 0,3 και 0,4% του ΑΕΠ τους. Διευκρινίζοντας ότι «το διακύβευμα είναι υψηλό για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τέσσερα στα πέντε αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη συναρμολογούνται στη Γηραιά Ήπειρο».
Αναφέρει επίσης ότι, «η Ευρώπη είναι η κορυφαία εξαγωγική δύναμη στον κόσμο σε αυτόν τον τομέα, με το εμπόριο αυτοκινήτων να δημιουργεί εμπορικό πλεόνασμα μεταξύ 70 και 110 δισεκατομμυρίων ευρώ για την ευρωπαϊκή οικονομία κάθε χρόνο την τελευταία δεκαετία».
Ωστόσο, οι ευρωπαϊκές εξαγωγές υπονομεύονται επίσης από μια κινεζική αγορά που εγκαταλείπει όλο και περισσότερο τα ευρωπαϊκά μοντέλα. Αντίθετα, η Κίνα βλέπει τις εξαγωγές της στα EV να εκτινάσσονται: +121% το 2022 σε σύγκριση με το 2021. Η Allianz Trade προβλέπει στη μελέτη της ότι οι συνολικές πωλήσεις στην Κίνα από ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μειωθούν κατά 39%, με την τοπική παραγωγή να μειώνεται από τις εκτιμώμενες 4,4 εκατ. μονάδες σε 2,7 εκατ. το 2030.
Για να μην γίνει πραγματικότητα αυτή η μελέτη, η Allianz Trade αναφέρει ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να ανταποκριθούν στην πρόκληση εφαρμόζοντας δασμούς σε οχήματα από την Κίνα, αλλά και να δώσουν κίνητρα στους Κινέζους κατασκευαστές να παράγουν στη Γηραιά Ήπειρο.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.