Το Volkswagen up! αποσύρεται από την παραγωγή, 12 χρόνια ύστερα από την πρώτη κυκλοφορία του, αφήνοντας το Polo ως το μικρότερο πλέον μοντέλο στην γκάμα της γερμανικής φίρμας.
Το up! κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2011 ως διάδοχος του Volkswagen Fox. Ήταν ένα από τα φθηνότερα αυτοκίνητα που μπορούσε να αγοράσει κανείς καινούργιο και συνεχίζεται να πωλείται στην ελληνική αγορά, μέχρις εξαντλήσεως των αποθεμάτων. Αυτή τη στιγμή φιγουράρει στον ελληνικό διαμορφωτή από €15.400.
Έχει προσφερθεί με μια πλούσια ποικιλία κινητήρων κατά τη διάρκεια της 12χρονης παραγωγής του. Στο λανσάρισμα συνδυάστηκε με έναν 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,0 lt που απέδιδε είτε 60 είτε 75 PS. Η ανανέωση το 2016 έφερε περισσότερη ισχύ με την εισαγωγή μιας υπερτροφοδοτούμενης έκδοσης 90 PS.
Το ηλεκτρικό Volkswagen e-up! παρουσιάστηκε το 2014 με μπαταρία 18,7 kWh κι αυτονομία 134 km. Μια μεγαλύτερη μπαταρία 32,2 kWh προσφέρθηκε από το 2019, η οποία αύξησε την αυτονομία στα 260 km, ξεπερνώντας σε εμβέλεια νεότερους αντιπάλους όπως το MINI Electric και το Honda E.
Ταυτόχρονα προσφέρθηκε και με φυσικό αέριο, η περίφημη έκδοση eco-up!. Με τη λιλιπούτεια κατανάλωσή του και τη χαμηλή τιμή του εναλλακτικού καυσίμου, ιδιοκτήτες ανέφεραν κόστος κίνησης χαμηλότερο των €3 στα 100 km.
Η απόφαση για την οριστική κατάργηση του μικροσκοπικού up! έρχεται λίγο μετά την απόσυρση του πικάντικου Volkswagen up! GTI. Το GTI παρουσιάστηκε το 2018 με 115 PS, πιο σπορ σχεδίαση και 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Καταργήθηκε τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους. Η Volkswagen ισχυρίστηκε ότι επρόκειτο για μια προσωρινή κίνηση, αλλά οι πωλήσεις δεν ξαναξεκίνησαν ποτέ.
Το up! είχε και δύο ομοζυγωτικά αδερφάκια που μας αποχαιρέτησαν νωρίτερα. Το SEAT Mii που ήταν διαθέσιμο μέχρι το 2020 και το Škoda Citigo μέχρι το 2021.
Το up! αναμένεται να αντικατασταθεί από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, γνωστό ως Volkswagen ID.1, το οποίο πρόκειται να φτάσει στις αντιπροσωπείες μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια και λέγεται ότι θα κοστίζει κάτω από €20.000.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.