H Dacia, ένα από τα μεγαλύτερα success story στην παγκόσμια αυτοκινητική σκηνή, βασίζει την επιτυχία της σε ένα έξυπνο και συνάμα τολμηρό επιχειρηματικό πλαίσιο, βασισμένο σε τρεις πυλώνες.
Ο πρώτος από αυτούς περιστρέφεται γύρω από τον άξονα του σχεδιασμού σε συνάρτηση με το κόστος κατασκευής (Design-to-cost), με στόχο ένα πλεονέκτημα στο κόστος της τάξεως περίπου στο -15% έναντι του ανταγωνισμού, χάρη την προτεραιότητα που έχει δοθεί σε αυτό που πραγματικά έχει σημασία για τους πελάτες, την πλήρη εκμετάλλευση τεχνολογίας από το Renault Group και την τεχνογνωσία 3.000 μηχανικών.
Ο δεύτερος βασίζεται στο μοναδικό βιομηχανικό αποτύπωμα, με προμήθειες με υψηλή ανταγωνιστικότητα, που υποστηρίζονται από υψηλά ποσοστά εκμετάλλευσης των εγκαταστάσεων και υψηλό ποσοστό ενσωμάτωσης των τοπικών προμηθευτών.
Ο τρίτος, έχει να κάνει με το αποτελεσματικό μοντέλο διανομής, με κόστος διανομής περίπου 50% κάτω από τον μέσο όρο της Δυτικής Ευρώπης, σχεδόν καθόλου εκπτώσεις και το 30% των πωλήσεων να προέρχεται από ψηφιακά κανάλια διάθεσης.
Σε ένα ευμετάβλητο περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από πληθωριστικές πιέσεις, τα αυτοκίνητα έχουν γίνει πιο ακριβά. Η Dacia έχει μια ξεκάθαρη απάντηση για τους πελάτες που αναζητούν οικονομικά προσιτά αυτοκίνητα, με αποτελεσματικό mix χαρακτηριστικών, μέσω μιας ολοκληρωμένης γκάμας εκδόσεων που συμπληρώνει η μία την άλλη (για παράδειγμα η «περιπετειώδης» έκδοση Extreme, σε σχέση με την πιο «πολυτελή» Journey, τοποθετούνται στο ίδιο εξοπλιστικό επίπεδο, αλλά εξασφαλίζουν άλλο «χαρακτήρα» στο μοντέλο).
Χάρη στη νέα της εταιρική ταυτότητα που αντικατοπτρίζει τις αξίες της απλότητας, της αυθεντικότητας και της στιβαρότητας, πάντα όμως σε λογική τιμή, η ρουμανική φίρμα έχει γίνει μια συναρπαστική ευρωπαϊκή μάρκα, που προσφέρει μία ελκυστική γκάμα μοντέλων.
Η Dacia είναι ξεκάθαρα μια επιτυχημένη μάρκα μέσα στο Renault Group, με το 76% των πελατών της να προέρχονται από άλλες μάρκες. Η πίστη στη μάρκα βρίσκεται στο επίκεντρο του επιχειρηματικού μοντέλου της Dacia, καθώς το 68% των ιδιοκτητών που αλλάζουν το παλιό τους μοντέλο Dacia, αγοράζουν και πάλι ένα καινούργιο Dacia, ενώ το 81% επιλέγει αυτοκίνητο του Renault Group.
Χάρη στην απλότητα της γκάμας των μοντέλων, με το καλύτερο value for money σε κάθε κατηγορία, η εταιρεία χρησιμοποιεί ένα μείγμα καναλιών λιανικής 80-85% που έχει ως αποτέλεσμα μια προσέγγιση χωρίς, ή με πολύ χαμηλές εκπτώσεις, που οδηγεί σε υψηλές υπολειμματικές αξίες (+10 μονάδες πάνω από το μέσο όρο της αγοράς).
Διαβάστε περισσότερα στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.