ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Αλήθειες και μύθοι για την χρήση της ζώνης ασφαλείας στο αυτοκίνητο

Οι ζώνες ασφαλείας είναι αποδεδειγμένα το απλούστερο και το πιο αποτελεσματικό μέσο παθητικής ασφάλειας

Αλήθειες και μύθοι για την χρήση της ζώνης ασφαλείας στο αυτοκίνητο

Οι ζώνες ασφαλείας αποκτούν πρωταγωνιστικό ρόλο σε περίπτωση που συμβεί ένα ατύχημα, εάν αναποδογυρίσει ένα αυτοκίνητο κ.α, με την αποτελεσματικότητά της να έχει αποδειχθεί κυριολεκτικά με αίμα.

Ωστόσο, ορισμένοι οδηγοί εξακολουθούν να πιστεύουν ότι η ασφάλεια των μετακινήσεων τους δεν εξαρτάται από την χρήση των ζωνών ασφαλείας.

Οι ειδικοί στα θέματα οδικής ασφάλειας αναφέρουν ότι όλοι οι επιβάτες ενός αυτοκίνητου πρέπει να χρησιμοποιούν ζώνη ασφαλείας, ακόμα και για τις πιο μικρές και συνηθισμένες διαδρομές.

Ας δούμε όμως τους πιο συνηθισμένους μύθους που πιστεύουν οι οδηγοί και οι επιβάτες που δεν χρησιμοποιούν ζώνη ασφαλείας και ας τους καταρρίψουμε.

Σε περίπτωση σύγκρουσης θα τραυματιστώ

Ναι, είναι αλήθεια. Εάν η πρόσκρουση είναι πολύ δυνατή, οι ζώνες ασφαλείας μπορεί να προκαλέσουν τραυματισμούς, ακόμη και κατάγματα οστών. Σε περίπτωση όμως που δεν φορούσατε ζώνη σε μία σφοδρή σύγκρουση, οι τραυματισμοί σας θα ήταν πιο σοβαροί και μπορεί να σας στερούσαν τη ζωή.

Οι ζώνες ασφαλείας με περιορίζουν, νοιώθω άβολα

Ο σχεδιασμός των ζωνών ασφαλείας των σύγχρονων αυτοκινήτων δεν είναι ο ίδιος από την εποχή που πρωτοέκαναν την εμφάνισή τους, με τις σύγχρονες να είναι αρκετά πιο άνετες στη χρήση. Οι σύγχρονες ζώνες ασφαλείας επιτρέπουν μεγάλη ελευθερία κινήσεων όταν κινείστε, και “κλειδώνουν” την διαδρομή τους σε περίπτωση που υπάρξει απότομη αλλαγή στην ταχύτητα ή την κατεύθυνση του αυτοκινήτου.

Δυσκολία απεγκλωβισμού σε περίπτωση φωτιάς ή πλημμύρας

Το σύστημα της ζώνης ασφαλείας έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να απελευθερώνεται με ένα κλικ, αλλά υπάρχει μια μικρή πιθανότητα να μην μπορεί να λυθεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Η πιθανότητα να μην μπορέσει ο οδηγός να βγάλει τη ζώνη κατά τη διάρκεια ενός ατυχήματος είναι μικρή, και για αυτό θα ευθύνονται κατά πάσα πιθανότητα οι σοβαροί τραυματισμοί που έχει υποστεί.

Μόνο οι αερόσακοι αρκούν

Αυτό δεν συμβαίνει για δύο λόγους. Πρώτον, σε πολλά αυτοκίνητα οι αερόσακοι δεν λειτουργούν εάν δεν χρησιμοποιούνται οι ζώνες ασφαλείας και δεύτερον σε περίπτωση δυνατής πρόσκρουσης ο αερόσακος είναι ικανός να σπάσει χέρια, σαγόνια, ακόμα και να σκοτώσει. Με δεμένη τη ζώνη ασφαλείας, οι τραυματισμοί από τους αερόσακους είναι πολύ λιγότεροι, καθώς λειτουργούν ενδεδειγμένα.

Οι έγκυες θεωρούν ότι είναι επιβλαβείς για το έμβρυο

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Στην πραγματικότητα ισχύει το αντίθετο. Οι γιατροί συνιστούν ανεπιφύλακτα στις έγκυες γυναίκες να φορούν ζώνες ασφαλείας όταν οδηγούν. Απλώς θα πρέπει να την φορέσουν με έναν διαφορετικό τρόπο. Η ζώνη της μέσης θα πρέπει να είναι κάτω από την κοιλιά και αυτή του ώμου θα πρέπει να περνά ανάμεσα από το στήθος και την κοιλιά. Με αυτό τον τρόπο, οι ζώνες ασφαλείας δεν θα επηρεάσουν το έμβρυο σε περίπτωση ατυχήματος.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.