H CUPRA, θέλοντας να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη θέση και την παρουσία της στην παγκόσμια αγορά, προχώρησε στην ανανέωση των κορυφαίων προτάσεών της, Formentor και Leon.
H ισπανική φίρμα με το φρεσκάρισμα των δύο μοντέλων θέλησε να παρουσιάσει τη νέα της σχεδιαστική η εικόνα, η οποία την διαφοροποιεί ακόμα περισσότερο από τη SEAT. Ξεκινώντας από το Formentor, οι πρώτες αλλαγές εντοπίζονται στο αναθεωρημένο και σαφώς πιο αιχμηρό εμπρός μέρος, με τη μάσκα να ακολουθεί το μοτίβο «shark nose» και τα φώτα, τεχνολογίας LED να έχουν υιοθετήσει μία τριγωνική σχεδίαση. Συνολικά, θα λέγαμε πως η εμπρός εικόνα του αυτοκινήτου παραπέμπει περισσότερο στο Terramar παρά στην εν κυκλοφορία γενιά.
Το προφίλ του ανανεωμένου Formentor παραμένει γνώριμο, τη στιγμή που δεσπόζουν η νέας σχεδίασης τροχοί 18” και 19”. Στο πίσω μέρος, η ενιαία μπάρα LED που ενώνει τα τριγωνικά κι εδώ φωτιστικά σώματα παραμένει, μόνο που ο λογότυπος CUPRA είναι πλέον φωτιζόμενος.
Περνώντας προς το εσωτερικό, η CUPRA τονίζει πως οι δερμάτινες επενδύσεις προέρχονται από βιώσιμα υλικά, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα προαιρετικά, μπάκετ καθίσματα. O οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν αναβαθμισμένο ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια έγχρωμη οθόνη αφής στις 12,9”, στραμμένη προς το μέρος του, η οποία αναλαμβάνει την ενημέρωση και την ψυχαγωγία των επιβατών.
Οι μεγαλύτερες αλλαγές όμως βρίσκονται κάτω από το καπό του μυώδους Formentor. Στη βάση των βενζινοκίνητων επιλογών τοποθετείται ο 1.5αρης mild-hybrid TSI των 150 ίππων, που μπορεί να συνδυαστεί είτε με αυτόματο είτε με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Στο αμέσως επόμενο σκαλοπάτι βρίσκουμε τον 2λιτρο TSI με τους 204 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο DSG εφτά σχέσεων, με την κίνηση να μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς
Στην κορυφή, τοποθετείται ο νέος, twin turbo 4κύλινδρος κινητήρας TSI χωρητικότητας 2.0 lt, που στην έκδοση VZ αποδίδει 265 (κίνηση στους εμπρός τροχούς, 7αρι DSG) ή 333 ίππους. Η συγκεκριμένη επιλογή είναι διαθέσιμη με το 7αρι DSG, με την κίνηση να περνά σε όλους τους τροχούς μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη.
Φυσικά, όσοι το επιθυμούν, μπορούν να στραφούν στα plug-in hybrid σύνολα της ισπανικής φίρμας. Εκεί υπάρχουν δύο εκδόσεις 204 και 272 ίππων. Αμφότερες χρησιμοποιούν ως βάση τον 1.5 TSI και μια μπαταρία 19,7 kWh, με την αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία να προσεγγίζει τα 100 km. Το Formentor VZ e-Hybrid των 272 ίππων μπορεί να εξοπλιστεί και με φρένα της Brembo με 4πίστονες δαγκάνες.
Η αρχή μπορεί να έγινε με το Formentor, η συνέχεια όμως δόθηκε με το Leon. Η σχεδιαστική φιλοσοφία του δυναμικού χάτσμπακ θυμίζει σε μεγάλο βαθμό όσα είδαμε στο μεσαίο SUV. Αυτό λοιπόν συνεπάγεται πιο δυναμική σχεδίαση, αναθεωρημένους προφυλαχτήρες, νέα φώτα LED εμπρός-πίσω αλλά και φωτιζόμενο πίσω λογότυπο. Κι εδώ, στο μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας έχουν χρησιμοποιηθεί ανακυκλώσιμα υλικά, με τις μεγαλύτερες οθόνες να προσδίδουν μια πιο hi-tech νότα.
Πέραν της χάτσμπακ έκδοσης, η ισπανική φίρμα γνωστοποίησε πως θα συνεχίσει τη διάθεση και της στέισον, θέλοντας να ικανοποιήσει όσους αναζητούν ένα σύγχρονο, δυναμικό και πρακτικό αυτοκίνητο. Το μήκος της εν λόγω έκδοσης λοιπόν φτάνει τα 4.65 m, με το μεταξόνιο να παραμένει αμετάβλητο στα 2,68 m.
Ως προς τους κινητήρες, το νέο CUPRA Leon θα διαθέτει μία πληρέστατη γκάμα. Η αρχή φαίνεται με τον 1.5 TSI Evo των 150 ίππων, τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων όσο και με το 7αρι DSG. H γκάμα περιλαμβάνει και 2λιτρες εκδόσεις με 204 (αυτόματο, τετρακίνητο), 265 (αυτόματο, προσθιοκίνητο) και 333 ;ίππους (αφορά μόνο την έκδοση Sportstourer). Αξίζει να αναφέρουμε πως στην κορυφαία έκδοση το μοντέλο εξοπλίζεται με Torque Splitter και προαιρετικά με σύστημα πέδησης από την Akebono. Στα καλά νέα και η ύπαρξη μία πετρελαιοκίνητης έκδοσης με τον 2λιτρο TDI που αποδίδει 150 ίππους.
H αυλαία πέφτει με τις επαναφορτιζόμενα υβριδικές εκδόσεις, που όπως και στην περίπτωση του Formentor συνοδεύονται από μια μπαταρία 19,7 kWh που υπόσχεται 100 km αυτονομίας και ταχεία φόρτιση με ισχύ έως 50 kW
Το ανανεωμένο CUPRA Formentor θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη στις αρχές του καλοκαιριού, ενώ το τοπίο για το Leon δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμα.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.