Τα Volvo XC90 ανήκουν στα μοντέλα με ασυνήθιστα μεγάλο κύκλο ζωής στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία. Ενώ οι εξελίξεις τρέχουν με καταιγιστικό ρυθμό, τα σουηδικά πολυτελή SUV αποτελούν εχέγγυο ασφάλειας και ποιότητας, επενδύοντας σε σταθερές αξίες που δεν γερνούν.
Κάπως έτσι, το πρώτο Volvo XC90 παρουσιάστηκε τον Αύγουστο του 2002 και παρέμεινε στην αγορά για 12 χρόνια. Προφανώς με κάμποσες ανανεώσεις στο ενδιάμεσο. Το σημερινό μοντέλο δεύτερης γενιάς παρουσιάστηκε τέτοιες μέρες το 2014 και τώρα, στις 4 Σεπτεμβρίου, αναμένουμε «το νέο, σημαντικά βελτιωμένο» 90άρι, κατά πώς δηλώνει το δελτίο τύπου της εταιρείας.
Η εκδήλωση θα είναι διπλή. Η «νέα εκδοχή» του υβριδικού XC90 θα παρουσιαστεί ταυτόχρονα με το ολοκαίνουργιο EX90. Το μήκους 5.037 mm ηλεκτρικό SUV θα είναι η νέα αμιγώς ηλεκτρική ναυαρχίδα της Volvo.
Με τη μάρκα να το περιγράφει ως το ασφαλέστερο μοντέλο που κατασκεύασε ποτέ. Bασίζεται στην πλατφόρμα SPA2 της Geely και μπορεί να μεταφέρει στην καμπίνα του έως επτά επιβάτες.
Επειδή όμως οι αγοραστές δεν είναι έτοιμοι για ένα 100% ηλεκτρικό 90άρι, η Volvo σοφά θα συνεχίσει να προσφέρει και θερμικές εκδόσεις στο σουλούπι του XC90. Κι αμιγώς EV με το EX90.
Δεν είναι η πρώτη που κάνει κάτι τέτοιο. Η Porsche διαθέτει αυτή τη στιγμή ταυτόχρονα δύο Macan. Την παλιότερη γενιά με κινητήρες εσωτερικής καύσης και την καινούργια εκδοχή αποκλειστικά με ηλεκτρικά σύνολα.
Οι Σουηδοί δεν έχουν επιτρέψει να διαρρεύσουν περισσότερες πληροφορίες για το τι θα περιλαμβάνει το φρεσκάρισμα του. Η ενημερώση αναφέρει παιχνιδιάρικα μόνο ότι «ποιος ξέρει, ίσως υπάρξουν μία ή δύο εκπλήξεις…»!
Αν έπρεπε να κάνουμε μια εικασία, ίσως ήταν η αποπομπή του πετρελαιοκινητήρα από την γκάμα. Οπότε θα παραμείνει μόνο η επιλογή του Recharge επαναφορτιζόμενου υβριδικού συνόλου, ιδανικά με μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία από σήμερα.