ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Νέα έρευνα: Αναποτελεσματικοί οι δασμοί στα κινεζικά ηλεκτρικά

Έχουν τέτοιο περιθώριο κέρδους, που οι πρόσθετοι δασμοί απλώς θα περιορίσουν την κερδοφορία των κατασκευαστών

Νέα έρευνα: Αναποτελεσματικοί οι δασμοί στα κινεζικά ηλεκτρικά

Όσοι έχετε καλή μνήμη και μας διαβάζετε, θα θυμάστε ότι τα κινεζικά ηλεκτρικά πωλούνται στην Ευρώπη σε σημαντικά ψηλότερες τιμές από την Κίνα. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα κι αν οι δασμοί αυξηθούν σημαντικά, καμία διαφορά δεν θα μετακυλήσει στον καταναλωτή. 

Πώς θα γίνει αυτό; Μα τα μεγάλα περιθώρια κέρδους που έχουν οι εταιρείες στα κινεζικά ηλεκτρικά θα τους επιτρέψουν να απορροφήσουν πιθανούς ευρωπαϊκούς δασμούς, ακόμα κι αν ανέλθουν έως και το 50%!

Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές είναι έτοιμες να επιβάλλουν μεγάλους δασμούς στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες για να δώσουν στις τοπικές μάρκες μια δεύτερη ευκαιρία, αλλά τώρα ορισμένοι ειδικοί διατείνονται ότι αυτό δεν θα κάνει σημαντική διαφορά.

Πιστεύουν ότι οι κινεζικές εταιρείες είναι τόσο αποτελεσματικές και τα περιθώρια κέρδους τους τόσο αυξημένα, που θα μπορούν εύκολα να απορροφήσουν τις οικονομικές κυρώσεις και θα συνεχίσουν να παραδίδουν EV σε προσιτές τιμές στους Ευρωπαίους πελάτες.

Οι νομοθέτες στην Ευρώπη ανησυχούν ότι οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν στις κινεζικές μάρκες ένα αθέμιτο οικονομικό πλεονέκτημα, καθώς τα μοντέλα τους έχουν αρχίσει να καταφθάνουν σε ολοένα και μεγαλύτερους αριθμούς. Από τις αρχές του τρέχοντος έτους ερευνούν την κατάσταση. Επισκέφτηκαν κινεζικά εργοστάσια και αναμένεται να λάβουν απόφαση στο άμεσο μέλλον σχετικά με τους δασμούς που θα επιβάλλουν.

Οι αναλυτές αναμένουν ότι η Ευρώπη θα ανακοινώσει δασμούς 30%, αλλά ειδικοί δήλωσαν ότι αυτή η στρατηγική θα αποδειχτεί αναποτελεσματική στο να μειώσει τον αριθμό των κινεζικών ηλεκτρικών που φτάνουν στην Ευρώπη. Οι αναλυτές προτείνουν ότι οι δασμοί θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 50%, ώστε να υπάρξει αποτέλεσμα και τα κινεζικά ηλεκτρικά να χάσουν το τιμολογιακό τους πλεονέκτημα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν συμφωνούν όλες οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες με την επιβολή δασμών. Ο Elon Musk είναι αντίθετος, το ίδιο κι ο Carlos Tavares της Stellantis που δήλωσε ότι θα φέρουν εφησυχασμό στις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες και δεν θα γίνουν ανταγωνιστικοί μακροπρόθεσμοι έναντι των Κινέζων.

Εν τω μεταξύ, η Κίνα δεν θα κάτσει με σταυρωμένα τα χέρια. Η ασιατική οικονομία είναι έτοιμη να προχωρήσει σε επιβολή φόρων 25% σε ευρωπαϊκά και αμερικανικά μοντέλα σε περίπτωση που προχωρήσουν οι τιμωρητικοί δασμοί προς τα κινεζικά EV.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.