Από την 1η Οκτωβρίου η τιμή του diesel κίνησης θα είναι ακριβότερη από την αντίστοιχη τιμή της αμόλυβδης καθώς το κράτος σταματά να επιδοτεί την τιμή του πετρελαίου κίνησης στην αντλία με 0,15 ευρώ.
Αποτέλεσμα της κατάργησης της επιδότησης θα είναι η τιμή ανά λίτρο diesel να κοστίζει περισσότερο από την αντίστοιχη τιμή για κάθε λίτρο αμόλυβδης βενζίνης.
Ωστόσο η πορεία των τιμών μεταξύ των δύο καυσίμων είναι πραγματικά αξιοπερίεργη καθώς στην Ελλάδα η τιμή του diesel ήταν πάντα πιο φθηνή από την αντίστοιχη τιμή της αμόλυβδης βενζίνης αλλά τους τελευταίους μήνες η «ψαλίδα» στην τιμή των δύο καυσίμων έχει ελαχιστοποιηθεί και μάλιστα σε κάποιες εταιρείες περιορίζεται σε μόλις 0,07 ευρώ.
Σήμερα η μέση τιμή για κάθε λίτρο αμόλυβδης βενζίνης κυμαίνεται σε 1,950 ευρώ και του diesel κίνησης σε 1,825 ευρώ. Δηλαδή η διαφορά στην τιμή μεταξύ των δύο καυσίμων ανέρχεται σε 0,125 ευρώ, δηλαδή όση είναι περίπου και η κρατική επιδότηση η οποία να υπενθυμίσουμε ότι σταματά την 1η Οκτωβρίου.
Η μεγάλη αύξηση στην τιμή του diesel κίνησης έχει ήδη προκαλέσει μεγάλες αυξήσεις στις μεταφορές και είναι εύκολο τι πρόκειται να γίνει σε περίπτωση που η τιμή του πετρελαίου κίνησης εξισωθεί ή ξεπεράσει την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης.
Ήδη όλες οι μεταφορικές εταιρείες στα συμβόλαια που υπογράφουν έχουν συμπεριλάβει και ρήτρες καυσίμου ώστε μια ενδεχόμενη αύξηση της τιμής του λίτρου diesel να μετακυλίονται στις εταιρείες παραγωγής και κατ’ επέκταση και στην τσέπη των καταναλωτών.
Η άνοδος της τιμής του diesel κίνησης στα επίπεδα της αμόλυβδης βενζίνης θα επηρεάσει επίσης το κόστος χρήσης των Ταξί αλλά και των εταιρικών στόλων οχημάτων diesel όπως επίσης και των ιδιωτών καταναλωτών που έχουν επιλέξει κάποιο πετρελαιοκίνητο μοντέλο καθώς η επιβάρυνση θα είναι πραγματικά υπέρογκη.
Πάντως τα κυβερνητικά στελέχη εκτιμούν ότι σταδιακά θα επιστρέψει η ισορροπία στην αγορά και η τιμή του diesel θα διαμορφωθεί σε κανονικά επίπεδα έναντι της αμόλυβδης βενζίνης και θα είναι φθηνότερο κατά 0,30 ευρώ το λίτρο.