ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αυτές τις κεφαλές του νέου διηπειρωτικού βλήματος της Ρωσίας που έπεσε στην Ουκρανία δεν τις προλαβαίνει ούτε το μάτι...
prodeals

Αναβίωση του Renault 17, αλλά με ηλεκτροκινητήρα

Σχεδίασαν ένα restomod του Renault 17 κουπέ από τη δεκαετία του 1970 και είναι εξοπλισμένo με ηλεκτρικό κινητήρα

Αναβίωση του Renault 17, αλλά με ηλεκτροκινητήρα

Δυνατός άνεμος νοσταλγίας πνέει στη Renault εδώ και αρκετά χρόνια, με την Billancourt να συνεχίζει να προσφέρει σύγχρονες ερμηνείες κλασικών μοντέλων της. Ύστερα λοιπόν από το R5 και το 4L, το Renault 17 επιστρέφει!

Αλλά αν τα δύο πρώτα μοντέλα χρησίμευσαν ως πηγές έμπνευσης για νέα μοντέλα παραγωγής, αυτό το νεο-ρετρό R17 είναι ένα πρωτότυπο που δεν προορίζεται να ενταχθεί στην εμπορική γκάμα της φίρμας.

Αυτή η άσκηση σχεδιασμού είναι στην πραγματικότητα μια νέα συνεργασία μεταξύ της Renault και ενός διάσημου ανεξάρτητου σχεδιαστή. Ένα μοτίβο που το έχουμε ξαναδεί, όπως για παράδειγμα η Suite Νο 4 του 2021, ένα 4L εμπνευσμένο από μια νομαδική σουίτα ξενοδοχείου που σχεδιάστηκε από τον Mathieu Lehanneur. Tον άνθρωπο στον οποίο πιστώνεται ο βωμός της ολυμπιακής φλόγας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού του 2024.

Αυτή τη φορά, η Renault συνεργάστηκε με τον σχεδιαστή Ora-ïto. Η επιλογή του R17 μπορεί να εκπλήσσει, καθώς δεν θα λέγαμε ότι είναι ένα από τα παλιά Renault που θα αποκαλούσαμε «εμβληματικό». Αυτή η επιλογή λοιπόν δεν εξηγείται με ιστορικό κώδικα, πέραν του ότι υπάρχει ένα κοινό σημείο μεταξύ του αυτοκινήτου και του Ora-ïto κατά τη δεκαετία του ’70. Ο σχεδιαστής γεννήθηκε το 1977, περίοδο κατά την οποία το R17 έκανε εμπορική καριέρα (1971-1979).

Περισσότερο από μια νεό-ρετρό έκδοση, αυτό η σπουδή πρόκειται για restomod. Η βάση είναι επομένως ένα πρωτότυπο όχημα. Κόνσεπτ που ναι μεν χρησιμοποιεί την καμπίνα, τις πόρτες ακόμα και τα τζάμια του R17, ωστόσο, το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 17 εκατοστά. Διάσταση που μεγάλωσε για να διασφαλιστεί καλύτερο κράτημα στο δρόμο.

Κατά τα λοιπά, ο σχεδιαστής έχει αναθεωρήσει εκτενώς το εμπρός και το πίσω μέρος που σχεδίασε ο Gaston Juchet το ’70. Ο Ora-ïto εξηγώντας την προσέγγισή του είπε ότι, «ήθελα να ντύσω το Renault 17 με ένα δεύτερο δέρμα για να το μεγεθύνω και να το επαναφέρω στην εποχή μας με τη δική μου γραμματική: Ρευστότητα, δυναμισμός, ορθολογισμός και την υπογραφή μου: Απλότητα. Ήθελα να απλοποιήσω πολύπλοκα στοιχεία».

Αυτό μεταφράζεται σε τέσσερα εμπρός φανάρια που δεν είναι πλέον στρογγυλά όπως στο ορίτζιναλ R17, αλλά λεπτά και ορθογώνια. Στο πίσω μέρος, τα φώτα αποτελούνται από μια λεπτή λωρίδα LED, τοποθετημένη πάνω από πηχάκια στιλ 70s. Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, σε μια χαρακτηριστική γαλαξιακή καφέ απόχρωση.

Στο εσωτερικό, η δουλειά είναι παρόμοια. Βρίσκουμε τις κύριες γραμμές του ταμπλό του R17, αλλά αναθεωρημένες με μια μοντέρνα ανατροπή. Για παράδειγμα, τα τέσσερα μάτια με τις αναλογικές βελόνες που κοίταζαν προς τον οδηγό έδωσαν τη θέση τους σε τέσσερις μικρές οθόνες. Η κεντρική κονσόλα από την πλευρά της ενσωματώνει μια ακόμη οθόνη.

Τα αυθεντικά καθίσματα με «πέταλα» έχουν ερμηνευτεί εκ νέου και ντυθεί με υφάσματα εμπνευσμένα από έπιπλα: «Ένα σατέν με βαμμένες ίνες πριν από την ύφανση σε πολύ λεπτό μαλλί Merinoς για το καφέ ύφασμα κι ένα ελαφρύ και λεπτό μάλλινο ύφασμα με νήμα με κόμπους για την μπεζ επένδυση».

Σε τεχνικό επίπεδο, η Renault περιορίζεται στο να πει ότι υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας 270 ίππων που βρίσκεται στο πίσω μέρος. Τίποτα περισσότερο δεν είναι γνωστό, όπως για παράδειγμα η χωρητικότητα της μπαταρίας. Αλλά σαφώς δεν είναι αυτή η σημαντική πτυχή του πρωτοτύπου.

Το Renault 17 διά χειρός Ora-ïto θα εκτίθεται στο Maison 5, ένα pop-up showroom αφιερωμένο στο νέο R5 στο Παρίσι, μέχρι τις 11 Σεπτεμβρίου. Στη συνέχεια θα το δούμε στο Chantilly Concours d’Elegance από τις 12 έως τις 15 Σεπτεμβρίου και τέλος στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, από τις 14 έως τις 20 Οκτωβρίου.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Διαβάστε περισσότερα στο drive.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.