Με την πρώτη ανάγνωση, εκπλήσσεσαι. Μα πώς γίνεται το 90% των Ferrari που έχουν κατασκευαστεί τόσα χρόνια να κυκλοφορούν ακόμα; Τα αριστουργήματα του Μαρανέλο δεν είναι και τα πιο αξιόπιστα μοντέλα που υπάρχουν, αλλά αυτό δεν έχει καμία απολύτως σημασία.
Καταρχάς, οι περισσότερες Ferrari διανύουν ελάχιστα χιλιόμετρα και δεν αναφερόμαστε αποκλειστικά στις «garage queen» καταστάσεις. Ακόμα κι ένα μοντέλο που δεν περνάει όλη του τη ζωή σε κλιματιζόμενο γκαράζ, θα κάνει ελάχιστες εμφανίσεις. Τρανή εξαίρεση η Purosangue, το πρώτο crossover των Ιταλών, που έχει την απαραίτητη πρακτικότητα ώστε να μπορεί να χρησιμοποιείται καθημερινά.
Τη δήλωση ότι το 90% των Ferrari παραμένει αξιόμαχο έκανε ο Andrea Scioletti, επικεφαλής του προγράμματος Ferrari Approved. Πρόκειται για μεταχειρισμένα μοντέλα, που όμως έχουν περάσει μια ενδελεχή αποκατάσταση και πωλούνται από το ίδιο το Μαρανέλο. Συνοδευόμενα από διετή εγγύηση, αρκεί να είναι έως 16 ετών και να έχουν διανύσει έως 120.000 km.
«Περισσότερο από το 90% της συνολικής παραγωγής της Ferrari — πάνω από 300.000 αυτοκίνητα — είναι ακόμα στον δρόμο. Η αγορά κάποιου μεταχειρισμένου μοντέλου είναι συχνά η κύρια είσοδος στη μάρκα για νέους αγοραστές».
Δεν μας κάνει καμία εντύπωση το τόσο υψηλό ποσοστό. Άλλωστε, κι η Aston Martin διατείνεται ότι κάπου στο 90% είναι και τα δικά της μοντέλα που παραμένουν σε λειτουργία. Η απάντηση είναι απλή και προφανής: Δεν είναι θέμα αξιοπιστίας, αλλά επένδυσης.
Ακόμα και σε κατεστραμμένες Ferrari, οι θα γίνουν τα πάντα ώστε να αποκατασταθούν και να ξαναγίνουν λειτουργικές. Μια 500 Mondial του 1954 πουλήθηκε προς €1,72 εκατομμύρια, ενώ η εμφάνισή της παραπέμπει σε σκραπ. Διότι όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες και ξαναγίνει σαν καινούργια, θα πιάσει τα 3πλάσια.
Αμφιβάλλουμε αν θα τύχουν ίδιας περιποίησης και πιο γήινα μοντέλα. Όπως η FF, από την οποία διασώθηκε μόνο το Cavallino Rampante. Ή η Ferrari Purosangue που κόπηκε στη μέση σε ατύχημα σε βρεγμένο οδόστρωμα στην Κίνα.
Πόσω μάλλον η Ferrari F430 που λαμπάδιασε ενώ ανεφοδιαζόταν σε πρατήριο στο Tennessee των ΗΠΑ. Αλλά μάλλον αυτές εντάσσονται στο υπόλοιπο 10%.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.