Το Afeela 1, το πρώτο μοντέλο της κοινοπραξίας του τεχνολογικού γίγαντα Sony και της Honda, θα λανσαριστεί το 2026. Με τη μάρκα να έχει ήδη ανοίξει το βιβλίο παραγγελιών, αλλά μόνο για τους κατοίκους της Καλιφόρνιας.
Το Afeela 1 θα αποδίδει 490 ίππους από δύο ηλεκτροκινητήρες κι η τιμή του θα ξεκινά από τα $102.900 (€99.000). Τα πρώτα αυτοκίνητα θα φτάσουν στα χέρια των πελατών στα μέσα του 2026. Θα πρόκειται για την ακριβότερη έκδοση Signature, ενώ εντός του 2027 αναμένεται κι η πιο προσιτή έκδοση Origin στα $89.900 (€86.800). Οι αγοραστές μπορούν ήδη να καταθέσουν μια επιστρεπτέα προκαταβολή $200 για να εξασφαλίσουν ένα από τα πρώτα μοντέλα.
Το κομψό ηλεκτρικό σεντάν από τη Sony Honda Mobility (SHM) παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2023. Και τώρα αντικρίζουμε αυτό που περιγράφεται ως «σχεδόν» έκδοση παραγωγής, που αποκαλύφθηκε στην εκδήλωση τεχνολογίας CES 2025 στο Λας Βέγκας.
Όταν ξεκινήσουν οι παραδόσεις στην Καλιφόρνια, το Afeela 1 θα προσφέρει αυτονομία κατά EPA άνω των 450 km χάρη στην μπαταρία των 91 kWh. Χοντρικά, υπολογίζουμε ότι σε WLTP θα ξεπερνά τα 570 km. Με μέγιστη φόρτιση στα 150 kW, το 1 βρίσκεται ήδη πίσω σε νούμερα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Με αντίστοιχη τιμή στις ΗΠΑ, το Lucid Air φορτίζει με ήδη 300 kW και προσφέρει 40% μεγαλύτερη αυτονομία.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ των δύο ιαπωνικών εταιρειών, πιστεύεται ότι η Honda θα παρέχει ουσιαστικά την τεχνική βάση του μοντέλου. Ενώ η Sony θα είναι υπεύθυνη για την τεχνολογία και τη διεπαφή του χρήστη εντός του οχήματος. Με περισσότερους από 40 αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένου ενός lidar στην οροφή, θα διαθέτει προηγμένες λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης. Μια γραμμή πολυμέσων στο μπροστινό μέρος του καπό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εξωτερική οθόνη πληροφοριών.
Λογικά, το νέο μοντέλο βασίζεται στην ίδια ηλεκτρική πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί για την επερχόμενη EV γκάμα της Honda 0 Series. Με διπλά ψαλίδια μπροστά, διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω κι ενεργή πίσω αεροτομή. Η ηλεκτρική μπερλίνα έχει μήκος 4.915 mm, μεταξόνιο 3.018 mm κι απόσταση από το έδαφος στα 1.460 mm.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.