Η νέα Lancia Ypsilon, που είδαμε πριν από λίγες εβδομάδες χωρίς καμουφλάζ, μέσα κι έξω από το ποτάμι, είναι πλέον επίσημη.
Η Lancia μόλις δημοσίευσε τις πρώτες φωτογραφίες του αυτοκινήτου, την πρώτη σημαντική καινοτομία της από την… προηγούμενη Ypsilon πριν από 13 χρόνια, το 2011!
Το 2024 θα είναι λοιπόν η χρονιά της μεγάλης επανεκκίνησης για την ιταλική φίρμα, η οποία εμπορικά υφίσταται εδώ και αρκετά χρόνια, μόνο στην Ιταλία. Με αυτή τη νέα lancia Ypsilon, ο Τορινέζος κατασκευαστής θα κάνει την επιστροφή του στις κύριες ευρωπαϊκές αγορές. Με το αυτοκίνητο να σηματοδοτεί επίσης την άφιξη της Lancia στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Για να σχεδιάσει το νέο σουπερμίνι της, η Lancia ξεκίνησε από μια υπάρχουσα βάση, αυτή του Peugeot 208. Η φίρμα ακολούθησε τη στρατηγική που έχει επιβάλλει ο Carlos Tavares, το μεγάλο αφεντικό του Ομίλου Stellantis: Αυτή των δίδυμων τεχνικά αυτοκινήτων. Που μεταφράζεται σε εξοικονόμηση χρημάτων, ακολουθώντας ντιρεκτίβα «ό,τι δεν φαίνεται είναι κοινό»!
Η νέα Lancia Ypsilon παίρνει ακόμη και τη δομή των Peugeot 208/Opel Corsa, η οποία φαίνεται από ορισμένες γωνίες και τη γενικότερη σιλουέτα του αυτοκινήτου. Αλλά οι σχεδιαστές της Lancia εργάστηκαν σκληρά για να εξατομικεύσουν την εξωτερική εμφάνιση κι έτσι δεν είναι δυνατόν να μπερδέψεις το 208 και το Ypsilon.
Αυτή η επανεκκίνηση είναι προφανώς μια ευκαιρία για να εφαρμοστούν νέοι αισθητικοί κώδικες. Με τη Lancia Ypsilon να επανερμηνεύει τη γρίλια στη μάσκα με σχήμα δισκοπότηρου. Η εμπρός ταυτότητα του αυτοκινήτου λοιπόν σχηματίζεται από μια μεγάλη φωτεινή υπογραφή αποτελούμενη από τρία μέρη, σε μαύρο φόντο. Χωρίς λογότυπο, με ένα μονόγραμμα με την αναγραφή «LANCIA» να υποκαθιστά το σήμα της φίρμας. Οι κύριες φωτιστικές μονάδες κατέβηκαν και ακροβολίστηκαν στον προφυλακτήρα. Θέση που το δίχως άλλο τις καθιστά ευάλωτες σε περίπτωση έστω και ακουμπήματος.
Όσον αφορά το προφίλ, η Lancia Ypsilon κρύβει τις λαβές των πίσω θυρών της σε ένα μαύρο τέταρτο πάνελ που αποτελεί τον σύνδεσμο μεταξύ των πλευρικών τζαμιών και του πίσω παραθύρου. Σε αυτό το τελευταίο ήταν οι σχεδιαστές που αποφάσισαν να βάλουν τα σήματα της εταιρείας.
Στο πίσω μέρος, η Lancia εμπνεύστηκε από τη θρυλική Stratos. Βρίσκουμε έτσι μεγάλα στρογγυλά φανάρια, συνδεδεμένα με μια μαύρη λωρίδα που φιλοξενεί ακόμα ένα μονόγραμμα «LANCIA».
Και στο πάνω μέρος του γκρουπ του προφυλακτήρα ακόμα ένα με το «Ypsilon» γραμμένο καλλιγραφικά και πεζοκεφαλαία.
Όπως και με το εξωτερικό, το εσωτερικό χρησιμοποιεί ως βάση το 208, αλλά η εμφάνισή του έχει αναθεωρηθεί σε μεγάλο βαθμό. Η Lancia διακρίνεται χαρακτηριστικά από ένα εντυπωσιακό στοιχείο στο κέντρο του ταμπλό. Κάτι σαν ψηλό τραπεζάκι, προφανώς νεύμα στην ιταλική τεχνογνωσία στα έπιπλα.
Εξάλλου, η Lancia Ypsilon λανσάρεται με μια ειδική σειρά, μια Edizione Limitata που παράγεται σε συνεργασία με την Cassina, την εταιρεία επίπλων ιταλικού σχεδιασμού και υψηλής ποιότητας.
Συνολικά θα κατασκευαστούν 1.906 κομμάτια με βάση αυτή τη συνεργασία, αριθμός που αναφέρεται στο έτος γέννησης της Lancia. Ο εξοπλισμός τους δε, υπόσχεται να είναι πλήρης, με ψηφιακά όργανα και μεγάλη οθόνη αφής.
Η Lancia δεν μπαίνει ακόμη σε τεχνικές λεπτομέρειες. Απλώς γνωρίζουμε ότι η ηλεκτρική έκδοση ανακοινώνει αυτονομία στον μικτό κύκλο WLTP, 403 km. Κατά τα λοιπά, φανταζόμαστε ότι θα έχουμε να κάνουμε με τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα των 156 ίππων που υπάρχει και στο Peugeot 208.
Για περισσότερες λεπτομέρειες και το πλήρες τεχνικό φύλλο του αυτοκινήτου, θα χρειαστεί να περιμένουμε λίγες ημέρες. Η πλήρης αποκάλυψη της νέας Lancia Ypsilon θα γίνει στις 14 Φεβρουαρίου.