Η Kia έχει κάνει σημαντικά άλματα τα τελευταία δέκα χρόνια και δίχως αμφιβολία το λανσάρισμα του Kia EV3 στην αγορά σηματοδοτεί ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την κορεατική φίρμα. Επί της ουσίας, μιλάμε για το μικρότερο μέλος της οικογένειας EV που έρχεται στην αγορά για να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη θέση της Kia στην αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Από σήμερα λοιπόν, η εξηλεκτρισμένη γκάμα της Kia, μεγάλωσε αρκετά, άμα τη αφίξει ενός κόμπακτ μοντέλου, που συγκαταλέγεται στα πλέον αναμενόμενα του Κορεάτη κατασκευαστή. Και χρησιμοποιούμε αυτό τον χαρακτηρισμό, διότι όταν τον περασμένο Οκτώβρη, στο πλαίσιο των EV Days, η Kia παρουσίασε το EV3 σε πρωτότυπη μορφή, οι περισσότεροι είδαμε ένα φουτουριστικό και νεανικό SUV. Αυτή ακριβώς η εικόνα διατηρήθηκε και στο μοντέλο παραγωγής.
Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Kia, Karim Habib, είχε τονίσει άλλωστε ότι το EV3 παραγωγής δε θα διαφέρει πολύ από το πρωτότυπο, κάτι που πλέον επιβεβαιώθηκε. Πηγή έμπνευσης για το EV3, η ναυαρχίδα της γκάμας, το EV9.
Στην προκειμένη περίπτωση όμως, όραμα της Kia, όπως μήνυσαν κατά την παρουσίαση και οι επιτελείς της, ήταν να προσφέρουν στους υποψήφιους πελάτες ένα ηλεκτρικό, μικρό SUV, που συνδυάζει αβίαστα την πρακτικότητα με την απόλυτη χαρά της οδήγησης. Για να το πετύχουν αυτό άλλωστε, ρώτησαν τους υποψήφιους πελάτες τι θα ήθελαν από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Με πιο απλά λόγια, θέλησαν να προσφέρουν την τεχνολογία, την πρακτικότητα και τη σχεδίαση του κορυφαίου SUV της Kia, του EV9, σε μια πιο κόμπακτ και προσιτή μορφή. Ενώ αυτές οι ιδιότητες μπορεί να φαίνονται ασύμβατες σε κάποιους, η παροχή δημιουργικών, πρωτοποριακών σχεδιαστικών λύσεων βρίσκεται στο επίκεντρο της σχεδιαστικής φιλοσοφίας «Opposites United» που ακολουθεί η εταιρεία.
Εν προκειμένω λοιπόν έχουμε ένα δυναμικό και διακριτικά επιβλητικό αυτοκίνητο με boxy σχεδίαση, χωρίς όμως τον… τρομακτικό όγκο του EV9! Αλλά με έναν εξαιρετικό, κι εδώ συντελεστή οπισθέλκουσας, στα 0,269 cd.
H μάσκα, όπως και όλα τα σύγχρονα μοντέλα της φίρμας ακολουθεί την εξελιγμένη προσέγγιση Tiger Face, με τους κάθετα τοποθετημένους προβολείς LED, που ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας, την πιο πρόσφατη λογική φωτισμού Star Map να δίνουν διαφορετική νότα σε σύγκριση με το EV9.
Παρατηρώντας το από το πλάι, αντιλαμβάνεσαι πως η πληθωρική σιλουέτα (μήκος 4,3 m, μεταξόνιo 2,68 m) συνδυάζει μια μακριά κεκλιμένη γραμμή οροφής με τελείωμα που θα μπορούσαμε να πούμε πως παραπέμπει σε χάτσμπακ μοντέλα. Παράλληλα, οι πίσω χειρολαβές είναι κρυμμένες και ενσωματώνονται για αεροδυναμικούς λόγους στην πίσω κολόνα.
Συνεχίζοντας, οι μικροί πρόβολοι εμπρός και πίσω, με τους ακροβολισμένους τροχούς μας προδιαθέτουν για άνετους χώρους στο εσωτερικό. Συν τοις άλλοις, τα προστατευτικά πλαστικά στους θόλους, ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ιδίως στην έκδοση GT-Line.
Η πίσω όψη ολοκληρώνει το νέο σχεδιασμό και τη δυναμική υπόσταση του EV3. Ο απλοποιημένος, γεωμετρικός σχεδιασμός των πίσω φώτων ενσωματώνεται άψογα με το πίσω παρμπρίζ, πλαισιώνοντας τη φουτουριστική σχεδίαση της πίσω πόρτας με μια τεχνική και κομψή εμφάνιση εμπνευσμένη από την υπογραφή του φωτισμού Tiger Face Star Map του εμπρός μέρους.
Η Kia προσφέρει το EV3 σε εννέα χρώματα αμαξώματος, δύο από τα οποία έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά για αυτό: τα Aventurine Green και Terracotta.
Περνώντας στο εσωτερικό, η σχεδίαση του ταμπλό συνδυάζει το μίνιμαλ με το σύγχρονο και το λιτό με το hi-tech. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα πάνελ με δύο μεγάλες οθόνες 12,3”, μια σε ρόλο πίνακα οργάνων και μια για τον χειρισμό του infotainment.
Οι δυνατότητες συνδεσιμότητας είναι απεριόριστες, περιλαμβάνοντας, over-the-air ενημερώσεις, premium υπηρεσίες streaming, καθώς επίσης και τον φωνητικό βοηθό της Kia που έχει γίνει ακόμα πιο φιλικός προς τον χρήστη, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης.
Αυτό που σίγουρα ξεχωρίζει είναι η απουσία φυσικών διακοπτών, με τη λειτουργία του κλιματισμού να έχει μεταφερθεί εξ ολοκλήρου σε μια οθόνη αφής 5”, ανάμεσα στον πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη. Οι άνθρωποι της Kia τόνισαν πως στο επίκεντρο τέθηκε η σωστή χρήση και η ακρίβεια, ανεξάρτητα από το εάν οι διακόπτες θα ήταν φυσικοί ή ψηφιακοί.
Δίνοντας έμφαση στην εργονομία και την πρακτικότητα, η καμπίνα του Kia EV3 διαθέτει πολλούς χώρους για μικροαντικείμενα, με το μικρή, φορητή κονσόλα που θυμίζει τραπεζάκι να κλέβει τις εντυπώσεις.
Δεν θα πρέπει να αμελήσουμε επίσης και το γεγονός ότι στην καμπίνα έχει χρησιμοποιηθεί ανακυκλωμένο πλαστικό που προέρχεται από παλαιότερα μοντέλα της εταιρείας.
Στον τομέα των χώρων, τέσσερις ενήλικες, ακόμα και με ύψος πάνω από 1,80 cm (επιβεβαιώθηκε και στην πράξη, με τον ύψους 1,82 cm Karim Habib να κάθεται στις πίσω θέσεις κατά τη διάρκεια της παρουσίασης) θα χωρέσουν άνετα, έχοντας αρκετό αέρα για το κεφάλι και τα πόδια, καθήμενοι στα αναπαυτικά και εργονομικά καθίσματα με τα οποία εξοπλίζεται το ολοκαίνουργιο μοντέλο.
Μαζί με τους επιβάτες θα ταξιδέψουν άνετα και τα μπαγκάζια τους, με το χώρο αποσκευών να φτάνει τα 460 lt. Η πρακτικότητα ενισχύεται ακόμα περισσότερο και από την ύπαρξη του λεγόμενου frunk, κάτω από το εμπρός καπό. Τα 25 lt έξτρα χώρου που προσφέρει είναι κάτι παραπάνω από επαρκή για να φυλάξουν τα καλώδια φόρτισης.
Μιλώντας όμως για ταξίδια και μετακινήσεις, πόσο μακριά μπορεί να φτάσει το νέο EV3; Χάρη στην υπερσύγχρονη πλατφόρμα E-GMP, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία μπαταριών 4ης γενιάς της Kia, η έκδοση EV3 Standard προσφέρεται αποκλειστικά με μπαταρία 58,3 kWh, ενώ η έκδοση EV3 Long Range εφοδιάζεται με μπαταρία 81,4 kWh. Αυτό σημαίνει πως η έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία είναι ικανή να διανύσει περί τα 560-600 km με μία μόνο φόρτιση. Όσο δε για την έκδοση με τη μιρκή μπαταρία, οι Κορεάτες υπόσχονται αυτονομία στο φάσμα των 410 km.
Όταν η μπαταρία του EV3 χρειαστεί επαναφόρτιση, σε DC ταχυφορτιστή θα χρειαστούν μόλις 31 λεπτά για να φτάσει από το 10-80%. Για να μειωθεί το κόστος και η τιμή να παραμείνει σε σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με το EV9, οι μηχανικοί της Kia προίκισαν το EV3 με αρχιτεκτονική 400V και όχι 800V.
Στο κομμάτι των επιδόσεων, οι 204 ίπποι και τα 283 Nm, υπόσχονται κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές επιδόσεις, με το 0-100 να έρχεται σε 7,4” και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 170 km/h.
Ιδιαίτερα πλούσια είναι και η ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, παραπέμποντας σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας.
Ενδεικτικά, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει το σύστημα ελέγχου ροπής eDTVC Control για να διασφαλίζεται η μεταφορά ισχύος στο δρόμο ομαλά και σταθερά, Forward Collision-Avoidance Assist, Lane Keeping Assist, Highway Driving Assist, Reverse Parking Collision-Avoidance Assist και Remote Smart Parking Assist.
Επιπροσθέτως, το Kia EV3 είναι το πρώτο μοντέλο που επωφελείται από τη νέα τεχνολογία i-Pedal 3.0 της Kia, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει το επίπεδο της ανάκτησης ενέργειας κατά την διάρκεια της πέδησης, ανάλογα με τις προτιμήσεις του, επιτρέποντας την οδήγηση ακόμα και με ένα πεντάλ.
Οι τεχνολογικοί νεωτερισμοί ωστόσο δεν σταματούν εδώ, μιας και με το EV3 η Kia γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής που φέρνει τη λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) στην κατηγορία των κόμπακτ ηλεκτρικών SUV, δίνοντας στους επιβάτες την ελευθερία και την ευελιξία να τροφοδοτούν εξωτερικές συσκευές όπως φορητούς υπολογιστές, μικρά ψυγεία ή καφετιέρες.
Το Kia EV3 θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του στην αγορά της Κορέας τον Ιούλιο και στη συνέχεια θα πάρει το δρόμο και για τις υπόλοιπες αγορές που δραστηριοποιείται η μάρκα, περιλαμβανομένης και της ευρωπαϊκής. Με την τιμή του, βάσει των πρώτων εκτιμήσεων να γυροφέρνει τις €35.000.
Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι ο CEO της Kia, Ho Sung Song, στο τέλος της παρουσίασης του EV3, τόνισε πως η Kia παραμένοντας πιστή στις δεσμεύσεις του brand, θα συνεχίσει να εξελίσσει με συνέπεια και υβριδικά μοντέλα, εξαιτίας της αυξημένης ζήτησης που παρουσιάζουν.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.