Δεν χωρά αμφιβολία πως το Ford Kuga είναι ένα από τα πλέον ολοκληρωμένα και πολυπρόσωπα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Τέσσερα χρόνια μετά το λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς του ήρθε η ώρα για το απαραίτητο λίφτινγκ που θα το εδραιώσει στις κορυφαίες επιλογές των καταναλωτών.
Οι παρεμβάσεις των μηχανικών της Ford φέρνουν μία σαφώς πιο δυναμική και τολμηρή σχεδίαση, τεχνολογίες αιχμής και εκδόσεις για όλες τις ανάγκες και απαιτήσεις.
Η μοντέρνα σχεδίαση του εμπρός μέρους πλαισιώνεται με μια μπάρα φώτων LED, που εκτείνεται σε όλο το πλάτος και καταλήγει αρμονικά στους νέους full LED προβολείς του Kuga. O λογότυπος της μάρκας δεσπόζει τώρα σε περίοπτη θέση στο κέντρο της μάσκας, ενώ χαρακτηριστικό είναι επίσης το φουσκωμένο καπό και οι έντονες ακμές του, που τονίζουν τη δυναμική του Kuga.
Στο πίσω μέρος, το μεσαίο SUV της Ford παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο, με το προστατευτικό στο χρώμα του πάγου, χαμηλά στον προφυλακτήρα να αποτελεί την χαρακτηριστική πινελιά. Ο νέος διαχύτης αέρα και η απουσία λαβής για την πίσω πόρτα ολοκληρώνουν την λιτή, μα συνάμα εκλεπτυσμένη σχεδίαση του πίσω μέρους.
Στο εσωτερικό, το νέο Ford Kuga συνεχίζει να προσφέρει κορυφαία επίπεδα πρακτικότητας και άνεσης. Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς μπορούν να μετακινούνται σε μια διαδρομή 140 mm και να προσφέρουν πάνω από ένα μέτρο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών ή έως και 553 λίτρα στο χώρο αποσκευών, ώστε να υποστηρίζουν όλους τους συνδυασμούς επιβατών και αποσκευών.
Τα βασικά χειριστήρια είναι εργονομικά τοποθετημένα, ενώ όλες οι πληροφορίες παρέχονται με ευδιάκριτο τρόπο. Τόσο ο πίνακας οργάνων όσο και οι επενδύσεις των θυρών κοσμούνται πλέον με ένα μεγαλύτερο διακοσμητικό στοιχείο με μοναδικό φινίρισμα για κάθε έκδοση, ενώ αναλόγως διαφοροποιούνται οι επενδύσεις των καθισμάτων και οι ραφές.
Ο οδηγός μπορεί να χειρίζεται το SYNC 4 μέσω μιας οθόνης αφής 13,2”. Αυτή διαθέτει μια διαισθητική διεπαφή για γρήγορες και εύκολες επιλογές και ενέργειες μέσω της οθόνης, καθώς και μέσω του συνδεδεμένου φωνητικού ελέγχου.
Η κεντρική οθόνη με οριζόντια διάταξη υποστηρίζεται από έναν νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων TFT 12,3”, ο οποίος είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις νέου Kuga, με την οθόνη να είναι διαμορφώσιμη με τέτοιο τρόπο ώστε να δίνει προτεραιότητα στις ανάγκες του οδηγού.
Όλες οι εκδόσεις του νέου Kuga διαθέτουν ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto και δυνατότητα σύνδεσης δύο smartphone, με μόντεμ 5G για εξαιρετικά γρήγορη συνδεσιμότητα και απρόσκοπτο streaming.
Ταυτόχρονα, η γκάμα του Ford Kuga υποδέχεται για πρώτη φορά την έκδοση Active (με το πράσινο χρώμα στις φωτογραφίες), διαθέτοντας μία ισχυρή οπτική ταυτότητα, χάρη στα μοναδικά εξωτερικά όπως η πιο έντονη μάσκα, η οποία ξεχωρίζει για τα φαρδιά κάθετα στοιχεία της σε γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα, συμπληρώνεται από μια χαρακτηριστική κάτω γρίλια και ποδιά, που σηματοδοτούν τον πιο «ενεργό» χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης.
Στο εσωτερικό, το Kuga Active διακρίνεται από το λογότυπο Active στις μοναδικές επενδύσεις των καθισμάτων και τα πατάκια, ενώ ο πίνακας οργάνων και οι επενδύσεις των θυρών φέρουν φινίρισμα από βουρτσισμένο σκούρο ξύλο με ματ φινίρισμα.
Αναβαθμίσεις όμως υπάρχουν και στην υβριδική τεχνολογία. Το Kuga άλλωστε είναι το πρώτο σε πωλήσεις PHEV στην Ευρώπη. Τα ανανεωμένα ηλεκτροκίνητα συστήματα μετάδοσης του νέου μοντέλου προσφέρουν σημαντικά βελτιωμένες επιδόσεις και δυνατότητες, εξασφαλίζοντας ότι υπάρχει μια επιλογή που ικανοποιεί όλες τις ανάγκες των πελατών και υποστηρίζει τις καθημερινές τους μετακινήσεις.
Τόσο το νέο Kuga plug-in hybrid όσο και το Kuga Hybrid AWD (FHEV) επωφελούνται τώρα από έναν μεγαλύτερο ηλεκτροκινητήρα και ένα αναβαθμισμένο power-split αυτόματο κιβώτιο, προσφέροντας σημαντικά οφέλη όσον αφορά τις επιδόσεις και την ικανότητα ρυμούλκησης για ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία.
Σε επίπεδο επιδόσεων, το Kuga Plug-In Hybrid ολοκληρώνει το 0-100 km/h σε 7,3”, τουτέστιν δύο δευτερόλεπτα σε σύγκριση με την εν κυκλοφορία γενιά. Παράλληλα, τόσο το επαναφορτιζόμενο υβριδικό Kuga, όσο και το Kuga Hybrid AWD προσφέρουν την καλύτερη στην κατηγορία τους ικανότητα ρυμούλκησης που είναι αυξημένη πάνω από 30%, φτάνοντας τα 2.100 kg.
Ο βενζινοκινητήρας των 2.5 lt της Ford, ο οποίος λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, ο ηλεκτροκινητήρας, η γεννήτρια και η μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 14,4 kWh αποδίδουν 243 ίππους. Οι πιστοποιημένες εκπομπές CO2 είναι 20-28 g/km WLTP και η κατανάλωση καυσίμου 0,9-1,2 l/100 km, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία ανέρχεται σε 60-69 km.
Το νέο Kuga Hybrid διαθέτει ένα αυτοφορτιζόμενο σύστημα κίνησης FHEV με δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο εκδόσεις, με κίνηση στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς μέσω του συστήματος Ford Intelligent All-Wheel Drive.
Ο βενζινοκινητήρας των 2.5 lt συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα, γεννήτρια και μπαταρία ιόντων λιθίου εξασφαλίζοντας πιστοποιημένες τιμές εκπομπών CO2 121-146 g/km (WLTP) και κατανάλωση καυσίμου έως 6,3 lt/100 km (εργοστασιακή μέτρηση). Η αυτονομία του Kuga Hybrid φτάνει έως και τα 900 km με ένα μόνο ρεζερβουάρ καυσίμου. Το προηγμένο υβριδικό σύστημα του μοντέλου είναι σε θέση να εξασφαλίσει έως 64% αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση στην πόλη.
Υπάρχει επίσης η έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.5L EcoBoost της Ford, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους, κατανάλωση 6,3-7,2 l/100 km και εκπομπές CO2 144-163 g/km (WLTP).
Το νέο Kuga διαθέτει όλες τις τελευταίας γενιάς τεχνολογίες για συστήματα άνεσης και υποβοήθησης του οδηγού μέσω του πακέτου Driver’s Assistance Pack.
Μία αναβαθμισμένη έκδοση του Adaptive Cruise Control με Stop & Go περιλαμβάνει τώρα Predictive Speed Assist, το οποίο ενσωματώνει τη δυνατότητα προσαρμογής της ταχύτητας του αυτοκινήτου σε στροφές, κυκλικούς κόμβους και κατά την είσοδο ή την έξοδο από τους αυτοκινητόδρομους, καθώς και τη μείωση της ταχύτητας για άλλα οχήματα και αλλαγές ορίων ταχύτητας. Το σύστημα θα ενημερώνει τον οδηγό για τον λόγο για τον οποίο προσαρμόζει την ταχύτητα, μειώνοντας έτσι τις απαιτούμενες ενέργειες από αυτόν και συμβάλλοντας σε μια πιο χαλαρή και άνετη εμπειρία οδήγησης.
Το Intersection Assist παρακολουθεί τον δρόμο μπροστά για την περίπτωση που κινούνται αυτοκίνητα σε παράλληλες λωρίδες, προσφέροντας τώρα αυξημένη λειτουργικότητα. Μια νέα εμπρός κάμερα με ευρύτερο πεδίο ανίχνευσης μπορεί να εντοπίζει επερχόμενες μοτοσικλέτες και ποδήλατα όταν στρίβουν στην πορεία του οχήματος και μπορεί επίσης να ανιχνεύει πεζούς και δικυκλιστές που διασχίζουν έναν δρόμο στον οποίο ο οδηγός στρίβει. Το Intersection Assist μπορεί να ενεργοποιήσει αυτόματα τα φρένα για να βοηθήσει στην πρόληψη ή στη μείωση της σφοδρότητας των ατυχημάτων αυτού του είδους και λειτουργεί χωρίς να χρειάζεται οδική σήμανση ή εξοπλισμό, καθώς και τη νύχτα με ενεργοποιημένους τους προβολείς.
Μία διαθέσιμη κάμερα surround-view 360 μοιρών παρέχει πανοραμική θέα από πάνω από το αυτοκίνητο, επιτρέποντας στον οδηγό να βλέπει αντικείμενα και εμπόδια που διαφορετικά δεν είναι ορατά από το εσωτερικό του αυτοκινήτου, ειδικότερα κατά τη διάρκεια ελιγμών με χαμηλή ταχύτητα.
Μία ακόμα νέα προσθήκη είναι το σύστημα Reverse Brake Assist, το οποίο βασίζεται στη λειτουργικότητα του Cross Traffic Alert για να παρέχει πρόσθετη υποστήριξη κατά τη διάρκεια των ελιγμών οπισθοπορείας. Εάν το όχημα ανιχνεύσει κάποιο στατικό αντικείμενο, όπως για παράδειγμα πεζούς, κιβώτια, ποδήλατα ή άλλα οχήματα, θα προειδοποιήσει τον οδηγό και θα ενεργοποιήσει τα φρένα για να αποτρέψει ή να μετριάσει τη σφοδρότητα μιας σύγκρουσης. Ομοίως, το Rear Cross Traffic Braking μπορεί να ανιχνεύσει αντικείμενα που κινούνται, όπως πεζούς, δικυκλιστές ή αυτοκίνητα, και θα ενεργοποιήσει τα φρένα εάν κριθεί απαραίτητο.
Το νέο Kuga θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Ford στη Βαλένθια της Ισπανίας, με τις πωλήσεις του να ξεκινούν το επόμενο διάστημα.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.