To VW Transporter πέρασε στην έβδομη γενιά του, πιο ολοκληρωμένο από ποτέ, με τη γερμανική φίρμα να επιλέγει τη εφετινή IAA Transportation για την επίσημη παγκόσμια πρώτη του, χαρίζοντας ακόμα μεγαλύτερη αίγλη σε μία Έκθεση με συνεχώς αυξανόμενη δυναμική, όπου συμμετέχουν εταιρείες-κολοσσοί του κλάδου.
Η τρίτη παγκόσμια πρεμιέρα των επαγγελματικών της VW, ύστερα από τα ID.Buzz GTX και Multivan πραγματοποιήθηκε στο Αννόβερο, στο πλαίσιο της IAA Transportation 2024, της μεγαλύτερης Έκθεσης επαγγελματικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και μια εκ των μεγαλύτερων του πλανήτη. Και αφορούσε τη ναυαρχίδα της γκάμας των επαγγελματικών των Γερμανών.
Ο λόγος φυσικά για το VW Transporter, ένα αυτοκίνητο που έχει γράψει τη δική του ιστορία στην παγκόσμια αυτοκινητική σκηνή, κυκλοφορώντας για πάνω από 70 χρόνια στις παγκόσμιες αγορές. Κερδίζοντας την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού εξαιτίας της αντοχής και της πολυλειτουργικότητάς του.
Πατώντας σε αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά, το νέο Transporter έρχεται «καλύτερο, πληρέστερο, πιο ολοκληρωμένο και πιο προηγμένο από ποτέ», όπως δήλωσαν οι επιτελείς της VW. Με τις προ-παραγγελίες, πριν καν την επίσημη πρεμιέρα του να έχουν ξεπεράσει τις 10.000.
Όπως μας είπε ο Lars Krause, μέλος του διοικητικού συμβουλίου και υπεύθυνος για τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ των επαγγελματικών μοντέλων της VW κατά τη διάρκεια της κουβέντας που είχαμε μαζί του, «το Transporter είναι η καρδιά της γκάμας των επαγγελματικών της εταιρείας. Μια γκάμα που πλέον είναι ανανεωμένη σε όλους του τομείς. Με την ύπαρξη των τριών διαμορφώσεων στο νέο Transporter προσφέρουμε ένα αυτοκίνητο κατάλληλο για τις διαφορετικές ανάγκες και υποχρεώσεις τόσο του επαγγελματία όσο και του ιδιώτη».
Κι εδώ αξίζει να σταθούμε στην εξής λεπτομέρεια. Το νέο Transporter αναπτύχθηκε μαζί με το Ford Transit, ως μέρος της ευρύτερης συνεργασίας VW-Ford για τα επαγγελματικά. Όπως άλλωστε συνέβη και με την περίπτωση των Amarok και Ranger. Μια στρατηγική συνεργασία με πολλαπλά οφέλη σε καίριους τους τομείς για όλους τους ενδιαφερομένους.
«Πρωταρχικό μας μέλημα είναι να προσφέρουμε στους πελάτες μας ένα προϊόν με πραγματική ουσία. Αυτό είναι και ένα από τα κλειδιά της διαχρονικής επιτυχίας, όχι μόνο του Transporter αλλά και όλων των επαγγελματικών μας μοντέλων. Θέλουμε να χτίζουμε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας προσφέροντάς τους επίκαιρα μοντέλα με τη σωστή σχέση-τιμής αξίας. Για αυτό και είμαστε ανοιχτοί σε συνεργασίες. Γιατί ανταλλάσσοντας τεχνογνωσία τόσο με μέλη του VW Group όσο και με άλλες εταιρείες διασφαλίζουμε ότι θα προσφέρουμε κορυφαίες επιλογές στους πελάτες μας.
Στην περίπτωση του Transporter, συνεργαστήκαμε με τη Ford γιατί δεν μπορέσαμε να βρούμε τη συνέργεια που θέλαμε εντός του Ομίλου. Ο στόχος μας όμως παραμένει ο ίδιος. Το καλύτερο αποτέλεσμα. Συν τοις άλλοις, μέσω της συνεργασίας μας τη Ford μπορέσαμε να μειώσουμε σημαντικά το κόστος παραγωγής», ανέφερε ο κύριος Krause μετά από σχετική ερώτηση για τη συνεργασία των δύο εταιρειών.
Το νέο Transporter φιλοδοξεί να πάει ένα βήμα παρακάτω συνολικά την κατηγορία των επαγγελματικών μοντέλων. Ισορροπώντας ιδανικά ανάμεσα σε όσους αναζητούν ένα ασφαλές αυτοκίνητο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις και σε εκείνους που αναζητούν έναν πιστό, καθημερινό και ανθεκτικό συνεργάτη.
Σύμφωνα με τον Krause άλλωστε «το Transporter ήταν πάντα ένα μοντέλο που διαδραμάτιζε σημαντικό ρόλο για όλη τη κατηγορία. Και ίσως είναι το μοντέλο που οδήγησε στην εξέλιξη αυτής της κατηγορίας. Με τις προτάσεις της Mercedes-Benz, της Renault, του Ομίλου Stellantis, της Ford, ακόμα και των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως της Maxus να είναι αξιόλογες.
Είμαστε όμως οι ηγέτες του κλάδου και σκοπεύουμε να παραμείνουμε στην κορυφή, μέσω της διαρκούς μας εξέλιξης. Εν προκειμένω, το νέο Transporter δεν είναι απλά ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο αλλά μια καθημερινή εμπειρία ικανή να ανταπεξέλθει σε όλες τις συνθήκες».
Η έβδομη γενιά του αυτοκινήτου προσφέρει περισσότερους χώρους και πολυτέλεια, μεγαλύτερη χωρητικότητα φόρτωσης, περισσότερο ωφέλιμο φορτίο και μεγαλύτερη ικανότητα ρυμούλκησης. Για να μιλήσουμε με αριθμούς, το μήκος του φτάνει τα 5,05 m, αύξηση 14,6 cm σε σχέση με την απερχόμενη γενιά. Ανάμεσα στους τροχούς δε, υπάρχουν επιπλέον 10 cm, καθώς το βαν έχει πλέον μεταξόνιο 3.1 m. Μάλιστα θα είναι διαθέσιμη και μια έκδοση με ακόμα μεγαλύτερο μήκος και μακρύτερο μεταξόνιο, στα 5,45 και 3,5 m αντίστοιχα.
Αυξημένο είναι και το πλάτος του, κατά 13,8 cm. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως η απόσταση μεταξύ των θόλων έχει κερδίσει επιπλέον 14,8 cm, επιτρέποντας στο γερμανικό βαν να φορτωθεί με ευρωπαλέτες. Στόχος των ανθρώπων της εταιρείας ήταν να φέρουν στην αγορά ένα αυτοκίνητο που οι επαγγελματίες θα μπορούν να στηριχτούν πάνω τους καθημερινά. Πολλώ δε μάλλον από τη στιγμή που οι βελτιώσεις έγιναν με κύριο γνώμονα τις μεγαλύτερες μεταφορικές ικανότητες και την ευκολία χρήσης.
Οι μεγαλύτερες διαστάσεις επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να μεταφέρει έως και 5,8 m³, ενώ η παραλλαγή με το επιμηκυμένο μεταξόνιο και την ψηλή οροφή αυξάνει τη χωρητικότητα στα 9 m³. Υψηλά είναι και τα περιθώρια ευελιξίας για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, με τον κύκλο στροφής να ανέρχεται σε μόλις 11,8 m. Κατά τα λοιπά, το ωφέλιμο φορτίο ξεπερνά τους 1,3 τόνους, με τη δυνατότητα ρυμούλκησης να φτάνει πλέον έως και τους 2,8 τόνους (από 2,5 στην προηγούμενη γενιά).
Εκτός από την επαγγελματική έκδοση Panel van, διαθέσιμη θα είναι και η έκδοση Panel van Plus με χώρο φόρτωσης και δεύτερη σειρά καθισμάτων, για συνδυασμένη μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών. Για εκείνους που αναζητούν μια πιο σκληροτράχηλη εκδοχή του βαν Transporter, η VW φρόντισε να φέρει την έκδοση Panamericana. H οποία ξεχωρίζει χάρη στα μαύρα προστευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και τις 19άρες ζάντες.
Διαβάστε περισσότερα για το νέο VW Transporter στο drive.gr