Έχουν περάσει πάνω από πέντε χρόνια από την πρώτη παρουσίαση της Aston Martin Valhalla ως πρωτότυπο. Και περισσότερα από τρία από την προεπισκόπηση του μοντέλου παραγωγής της. Τώρα επιτέλους είναι εδώ!
Η κορωνίδα της βρετανικής γκάμας θα μπει στην παραγωγή το δεύτερο 3μηνο του 2025. Η Aston Martin Valhalla θα κληθεί να ανταγωνιστεί υπεραυτοκίνητα όπως η Lamborghini Revuelto κι η Ferrari SF90 Stradale, ακολουθώντας τα βήματα της Valkyrie.
Στην καρδιά του τέρατος βρίσκεται ένας διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 4,0 lt που αποδίδει 828 ίππους, δίνοντάς του την υψηλότερη ειδική ισχύ από οποιαδήποτε άλλη Aston Martin. Συμπληρωματικά, τρεις ηλεκτροκινητήρες, οι δύο στον μπροστινό άξονα, ανεβάζουν την ισχύ στους 1.079 ίππους και τη ροπή στα 1.100 Nm. Εκτός από το ότι είναι η πρώτη Aston Martin με επαναφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία, στη Valhalla κάνει ντεμπούτο το νέο 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της μάρκας.
Η Aston Martin έχει κι άλλα V8 μοντέλα στην γκάμα της, αλλά ο κινητήρας της Valhalla είναι διαφορετικός. Διαθέτει σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ κι είναι εξοπλισμένος με flat-plane στροφαλοφόρο. Οι μηχανικοί έχουν επίσης σχεδιάσει νέους εκκεντροφόρους και διαφορετικές πολλαπλές, ενώ τα τούρμπο είναι μεγαλύτερα από αυτά που υπάρχουν στη DBX707. Με τούτα και με κείνα, η Valhalla πιάνει τα 100 km/h σε 2,5” και σταματά να επιταχύνει στα 350 km/h.
Η ενσωμάτωση τριών ηλεκτροκινητήρων επέτρεψε στην Aston Martin να προσδώσει τετρακίνηση στο κεντρομήχανο hypercar, ενώ η ηλεκτρική υποβοήθηση εκμηδενίζει κάθε υστέρηση των τούρμπο. Μπορεί να καλύψει έως και 14 km με ηλεκτρική ισχύ, αν κι η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 140 km/h. Όπως κι η Valkyrie, έτσι κι η Valhalla δίνει προτεραιότητα στην αεροδυναμική. Στα 240 km/h, παράγει περισσότερα από 600 kg κάθετης δύναμης.
Η ανάρτηση, η πέδηση, το σύστημα διεύθυνσης, τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα και το σύστημα μετάδοσης κίνησης βελτιστοποιούνται από το σύστημα Integrated Vehicle Dynamics Control (IVC). Επιτρέποντας τη λεπτομερή ρύθμιση, το IVC διασφαλίζει ότι ο μπροστινός και ο πίσω άξονας συνεργάζονται αρμονικά, καθώς δεν υπάρχει σύνδεση του V8 με τους μπροστινούς τροχούς.
Όπως συμβαίνει στα καλύτερα υπεραυτοκίνητα, η Aston Martin Valhalla είναι χτισμένη γύρω από ένα μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακονήματα που βασίζεται στην τεχνογνωσία της Aston Martin στη Formula 1. Στη συνέχεια, τα αλουμινένια υποπλαίσια συνδέονται στο μπροστινό και στο πίσω μέρος της μπανιέρας. Το φρενάρισμα γίνεται με κεραμικά δισκόφρενα και στις τέσσερις γωνίες, διαστάσεων 410 mm μπροστά και 290 mm πίσω.
Το πιλοτήριο παραπέμπει στον μηχακίνητο αθλητισμό. Όπως και στη Valkyrie, κάθεσαι σχεδόν ανάσκελα στα μονοκόμματα κάρμπον μπάκετ καθίσματα. Απολαμβάνοντας απρόσκοπτη θέα προς τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη του infotainment, για τα οποία η ομάδα της Aston Martin έχει δημιουργήσει ειδικά γραφικά. Το τμήμα Q της Aston Martin θα προσφέρει «ατελείωτες δυνατότητες προσαρμογής» στους αγοραστές. Δεν υπάρχει καμία πληροφορία για το πόσο θα κοστίσει η Valhalla, αλλά γνωρίζουμε ότι η παραγωγή της θα περιοριστεί σε μόλις 999 αυτοκίνητα παγκοσμίως.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.