Οι οδηγοί πρέπει να ερμηνεύουν σωστά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ώστε να αποφύγουν τις δυσάρεστες εκπλήξεις.
Υπάρχουν δύο κυκλικά σήματα τα οποία σχετίζονται με την επιτρεπόμενη ταχύτητα κίνησης των οχημάτων.
Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε, τα δύο αυτά σήματα μοιάζουν σαν δύο σταγόνες νερού, καθώς η μόνη ουσιαστική διαφορά είναι ο χρωματισμός τους.
Στην πρώτη περίπτωση, αυτή του Ρ – 57 έχουμε να κάνουμε με ένα μπλε σήμα ενώ το πιο σύνηθες Ρ -32 είναι «ντυμένο» στα… ερυθρόλευκα.
Και ενώ οι περισσότεροι οδηγοί μπορούν να ερμηνεύσουν σωστά το ότι το Ρ – 32 μάς ενημερώνει για το μέγιστο όριο ταχύτητας, ελάχιστοι είναι εκείνοι που γνωρίζουν τη σημασία του Ρ – 57.
Το όριο ταχύτητας σε μπλε φόντο ενημερώνει τους οδηγούς για την ελάχιστη ταχύτητα την οποία οφείλει κανείς να διατηρεί κινούμενος στον συγκεκριμένο δρόμο.
Το ελάχιστο όριο ταχύτητας μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τη λωρίδα κυκλοφορίας ενός δρόμου, ο οποίος στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι είτε δρόμος ταχείας κυκλοφορίας είτε αυτοκινητόδρομος.
Όπως συμβαίνει με το ανώτερο επιτρεπτό όριο ταχύτητας, έτσι και στην περίπτωση του ελάχιστου, αν κάποιος χρήστης του δρόμου δεν συμμορφωθεί με αυτό τότε ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει την επιβολή προστίμου, το οποίο είναι χρηματικό και ανέρχεται σε 80 ευρώ.
Για τους προφανείς λόγους οι ποινές για την υπέρβαση του μέγιστου ορίου ταχύτητας είναι αυστηρότερες, φτάνοντας έως και τα 350 ευρώ για εκείνους που θα υπερβούν την αναγραφόμενη ταχύτητα κίνησης κατά 30 χλμ./ώρα. Μάλιστα, οι συγκεκριμένοι οδηγοί θα αποχαιρετήσουν και την άδεια οδήγησης για 60 ημέρες, καθιστώντας τη συγκεκριμένη παράβαση εξαιρετικά… επώδυνη.