Όσο έμπειροι και αν είναι μερικοί οδηγοί είναι σχεδόν απίθανο να γνωρίζουν όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου τους.
Στους πιο επιστήθιους φίλους του ανθρώπου συγκαταλέγεται το αυτοκίνητο, δεδομένου ότι φροντίζει για τις καθημερινές του υποχρεώσεις. Για ορισμένους, μάλιστα, ένα αυτοκίνητο είναι πολλά… περισσότερα και αποτελεί την αγαπημένη τους ενασχόληση.
Ακόμα και οι τελευταίοι, ωστόσο, είναι δύσκολο να γνωρίζουν τα πάντα για το αυτοκίνητό τους. Ορισμένες, μάλιστα, από τις λειτουργίες που τους είναι άγνωστες μπορούν να τους διευκολύνουν σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Βελάκι στην ένδειξη καυσίμων
Το μικρό βελάκι διευκολύνει αρκετά την ζωή των οδηγών, μιας και δείχνει από πιο πλευρά του αυτοκινήτου βρίσκεται η τάπα ανεφοδιασμού καυσίμων. Με αυτό τον τρόπο, και πρώτη φορά να οδηγείς ένα αυτοκίνητο, δεν πρόκειται ποτέ να σταθείς στην λάθος πλευρά των αντλιών και να αναγκάζεσαι να τεντώσεις τη μάνικα ή να ξαναμπείς στο αυτοκίνητο για να πας λίγο πιο μπροστά (εάν δεν υπάρχει άλλο αυτοκίνητο).
Ψυχόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού
Εάν το αυτοκίνητό σας έχει κλιματισμό, είναι πιθανό να διαθέτει και κλιματιζόμενο ντουλαπάκι. Για να ενεργοποιήσετε τη λειτουργία ψύξης, συνήθως πρέπει να ρυθμίσετε το περιστροφικό χειριστήριο στο ντουλαπάκι, έτσι ώστε το εσωτερικό του να παίρνει κρύο αέρα απευθείας από το σύστημα κλιματισμού.
Συμβατικό κλειδί
Όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν ασύρματο κλειδί για το άνοιγμα των θυρών που λειτουργεί με μπαταρία και έχει συγκεκριμένη εμβέλεια. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει το ενδεχόμενο να «αδειάσει» η μπαταρία του ή να πάθει κάποια βλάβη και να μην μπορείτε να εισέλθετε στο αυτοκίνητό μας. Σε μία τέτοια περίπτωση, θα πρέπει να καταφύγετε στο πρώτο ασύρματο κλειδί του αυτοκίνητου σας που διαθέτει ένα εφεδρικό μεταλλικό κλειδί έκτακτης ανάγκης. Για να το βγάλετε από το τηλεχειριστήριο θα πρέπει να πατήσετε ένα ειδικό πλήκτρο που βρίσκεται στην πίσω πλευρά του και να το τραβήξετε προς τα έξω.
Κρυφή κλειδαριά
Πολλά νεότερα μοντέλα αυτοκινήτων δεν έχουν κλειδαριές σε εμφανές σημείο. Εδώ και μερικά χρόνια, οι αυτοκινητοβιομηχανίες άρχισαν να κρύβουν τις κλειδαριές κάτω από τις πλαστικές χειρολαβές των θυρών. Επομένως, για να ανοίξετε την πόρτα θα πρέπει να βγάλετε πρώτα ένα πλαστικό κάλυμμα. Με το κρυφό κλειδί, θα πρέπει να προσέξετε την φορά του βέλους κατεύθυνσης που διαθέτει και να πιέσετε ελαφρώς για να βγει το προστατευτικό κάλυμμα. Στη συνέχεια τοποθετείτε το μεταλλικό κλειδί έκτακτης ανάγκης, το γυρνάτε και τότε θα ανοίξει η πόρτα με τον κλασικό τρόπο.
Ρύθμιση εσωτερικού καθρέφτη
Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό αποτελούσε μέρος του συστήματος ρύθμισης του εσωτερικού καθρέφτη (υπάρχει ακόμα και σήμερα), αλλά σήμερα δείχνει να έχει ξεχαστεί από πολλούς οδηγούς. Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο που μας ακολουθεί έχει λάθος ρυθμισμένο το ύψος της δέσμης φώτων ή αναμμένη την μεγάλη σκάλα και μας τυφλώνει, τότε αντί να ρυθμίσουμε εκ νέου τον μεσαίο καθρέφτη, απλά σηκώνουμε τον διακόπτη και «μετατρέπουμε» τον καθρέφτη σε αντιθαμβωτικό.
Ρυθμιζόμενο σκιάδιο
Αυτή είναι μια από αυτές τις λειτουργίες που υπάρχουν σχεδόν σε κάθε αυτοκίνητο, αλλά μόνο λίγοι τη χρησιμοποιούν. Το σκιάδιο μπορεί να προστατεύσει τα μάτια μας από τον ήλιο που πέφτει όχι μόνο από το παρμπρίζ αλλά και από το πλάι. Ένας από τους μεντεσέδες του σκιαδίου είναι σχεδιασμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να γυρίσει και να τοποθετηθεί στο πλαϊνό παράθυρο. Απλό και αποτελεσματικό.
Φώτα στάθμευσης
Σε ορισμένα μοντέλα αυτοκινήτων, κυρίως ευρωπαϊκά, υπάρχει μία «κρυφή» λειτουργία για την ασφαλή στάθμευσή του. Το μόνο έχετε να κάνετε είναι να αφήσετε ανοιχτή την μικρή σκάλα των φώτων και να ενεργοποιήσετε τον μοχλό των φλας προς την πλευρά του δρόμου. Με αυτό τον τρόπο θα παραμείνουν ανοιχτά μόνο τα μικρά φωτά εκείνης της πλευράς.
Άνοιγμα χώρου αποσκευών από το εσωτερικό του
Όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα της αγοράς διαθέτουν αυτή τη λειτουργία για λόγους ασφαλείας. Μάλιστα, τις περισσότερες φορές η λαβή για την συγκεκριμένη λειτουργία φωσφορίζει στο σκοτάδι για τον εύκολο εντοπισμό της. Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό ασφάλειας σε περίπτωση ατυχήματος ή ακόμα και απαγωγής.
Άνοιγμα τάπας καυσίμου από τον χώρο αποσκευών
Σε περίπτωση που το καπάκι της τάπας καυσίμου κολλήσει και δεν ανοίγει, δεν χρειάζεται να πανικοβληθείτε, μιας και οι κατασκευαστές έχουν μεριμνήσει για αυτό. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ανοίξετε τον χώρο αποσκευών και να ψάξετε να βρείτε έναν μοχλό συνήθως κόκκινου ή κίτρινου χρώματος. Κατά κανόνα, το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό βρίσκεται στο ύψος της τάπας του καυσίμου και πάντα από την ίδια πλευρά.
Ξεκλείδωμα αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων
Αυτή είναι πολύ χρήσιμη λειτουργία σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, π.χ. όταν σπάσει ο διακόπτης της μίζας, όταν έχει μείνει από ρεύμα ή όταν ο κινητήρας δεν μπορεί να εκκινήσει. Σε τέτοιες περιπτώσεις, στα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο, ο επιλογέας συνήθως κλειδώνει και δεν μπορεί να μετακινηθεί, με ότι αυτό συνεπάγεται. Ευτυχώς όμως, υπάρχει συχνά ένα κουμπί ή μια μικρή υποδοχή κοντά στον επιλογέα που λέει «lock». Ανάλογα με το μοντέλο, είτε πατάτε το κουμπί είτε εισάγετε το κλειδί στην υποδοχή, και μπορείτε να μετακινήσετε τον επιλογέα σε κάποια άλλη θέση για να μπορέσετε να κάνετε την δουλειά σας.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.