Σε απέραντο πάρκινγκ έχουν μετατραπεί τις τελευταίες μέρες οι δρόμοι της Αθήνας, με τους οδηγούς να τίθενται αντιμέτωποι με πολύωρες καθυστερήσεις. Το κυκλοφοριακό χάος, από το μαστίζεται η φθινοπωρινή πρωτεύουσα, έχει προκαλέσει εκνευρισμό στους οδηγούς, με πολλούς να επιλέγουν για τις μετακινήσεις τους εναλλακτικά μέσα, μεταξύ των οποίων είναι και το ποδήλατο.
Αδιαμφισβήτητα, η ποδηλασία έχει πολύπλευρα οφέλη για την υγεία, δεδομένου ότι δυναμώνει το καρδιοαναπνευστικό μας σύστημα, την ίδια ώρα που γυμνάζει όλους του μύες του σώματος. Ακόμα, αποτελεί ένα φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μετακίνησης που η μαζική χρήση του θα μείωνε αισθητά την κίνηση στους δρόμους.
Ο θετικός αντίκτυπος, ωστόσο, του ποδηλάτου τόσο στην προσωπική όσο και την κοινωνική ευημερία δεν σημαίνει ότι οι ποδηλάτες είναι υπεράνω του νόμου και πως δεν πρέπει να σέβονται τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου, δυσχεραίνοντας την κυκλοφορία.
Οι περισσότεροι ποδηλάτες, πράγματι, κυκλοφορούν χωρίς να εμποδίζουν τους οδηγούς. Υπάρχει, όμως, και μια μικρή μερίδα που αδιαφορεί απροκάλυπτα για τους συνανθρώπους της, υιοθετώντας μια ιδιαίτερα επικίνδυνη και, φυσικά, παράνομη συνήθεια.
Ειδικότερα, πολλοί αναβάτες ποδηλάτων κινούνται παράλληλα ανά δύο ή περισσότερα άτομα. Μάλιστα… στήνουν πηγαδάκια μεταξύ τους, την ίδια ώρα που δείχνουν ότι αδιαφορούν για το αν προκαλέσουν ουρές αυτοκινήτων πίσω τους. Ή για το αν προκαλέσουν τον εκνευρισμό των οδηγών, μία ψυχική κατάσταση που μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης για την πρόκληση ενός ατυχήματος.
Μην ξεχνάμε, επίσης, ότι οι ποδηλάτες, με το να κινούνται παράλληλα, συνομιλώντας, εκθέτουν και τους εαυτούς τους σε κίνδυνο, μιας και ελλοχεύει ο κίνδυνος να μην αντιληφθούν εγκαίρως ένα STOP, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλειά τους.
Αυτή η κακή συνήθεια τιμωρείται και από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Άρθρο 40), όπου αναγράφεται ρητά ότι «(σ.σ. οι ποδηλάτες) απαγορεύεται να κινούνται ανά δύο ή και πλείονες παράλληλα». Όποιος παραβαίνει τη συγκεκριμένη διάταξη τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Η καταπολέμηση, τέλος, του συγκεκριμένου φαινομένου θα μπορούσε να επιτευχθεί -μεταξύ άλλων – μέσω της δημιουργίας ενός εκτενούς δικτύου ποδηλατοδρόμων το οποίο θα διασφάλιζε την ομαλή κυκλοφορία των αναβατών ποδηλάτων.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.