ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ο Κ.Μητσοτάκης «απειλεί με εκλογές» τους φιλοσαμαρικούς. Πρώτη φορά κάποιος «απειλεί» με... άλμα στο κενό!
prodeals

Αυτή είναι πρώτη 8κύλινδρη Mercedes-Benz της Ιστορίας

Το μακρινό πλέον 1928, η Mercedes-Benz αποκάλυψε την Nürburg 460, το πρώτο αυτοκίνητό της με οχτώ κυλίνδρους

Αυτή είναι πρώτη 8κύλινδρη Mercedes-Benz της Ιστορίας

Η Mercedes-Benz Nürburg 460 πρωτοπαρουσιάστηκε πριν από 96 χρόνια στο Σαλόνι του Παρισιού, ως το πρώτο μοντέλο της γερμανικής φίρμας με 8κύλινδρο κινητήρα. Πηγαίνοντας κόντρα στο ρεύμα της εποχής που ήθελε τα μεγάλα καπό και τους πολλούς κυλίνδρους να ορίζουν τις εξελίξεις.

Οι ζυμώσεις για την κατασκευή ενός 8κύλινδρου είχε ξεκινήσει πριν από έναν και πλέον αιώνα, το 1923. Εμπνευστής της ιδέας ήταν ο Paul Daimler που όμως παρά τη μεγάλη του επιρροή δεν μπόρεσε τελικά να πάρει την έγκριση του Wilhelm Kissel που ηγείτο των επιχειρησιακών λειτουργιών της Daimler-Motoren-Gesellschaft.

Ο Daimler όμως δεν το έβαλε κάτω. Αντ’αυτού πήρε τα μπογαλάκια του (και τα ταλέντα του), μετακομίζοντας στη Horch. Και τελικά τα κατάφερε, παρουσιάζοντας το 1926 το Horch 8, ένα από τα πιο καινοτόμα μοντέλα της εποχής του και προπομπό των μετέπειτα πολυτελών μοντέλων της Audi.

Δεν γνωρίζουμε αν οι άνθρωποι της Mercedes-Benz… χτυπούσαν το κεφάλι τους στον τοίχο, βλέποντας την επιτυχία του «8». Σίγουρα όμως θορυβήθηκαν. Για αυτό και ανέθεσαν στον Ferdinand Porsche, που τότε εργαζόταν στην εταιρεία από τη Στουτγάρδη να φτιάξει ένα 8κύλινδρο μοντέλο.

Ο Porsche αφιερώθηκε στη νέα αυτή σπουδή (αργότερα εξελίχθηκε και από τον Hans Nibel) φτιάχνοντας την Mercedes-Benz Nürburg 460. Το όνομά της εύλογα σας θυμίζει το προφανές. Τη θρυλική πίστα του Nürburgring. Όχι, η 460 δεν ήταν σπορ μοντέλο ούτε είχε σπορτιβ βλέψεις. Οι εξαντλητικές δοκιμές της όμως για 20.000 km και 13 μέρες στην Πράσινη Κόλαση διαδραμάτισαν κομβικό ρόλο στην ονοματοδοσία της.

Μπορεί το μοντέλο να άργησε δύο χρόνια (αν είχαν ακούσει τον Daimler θα είχε λανσαριστεί στη θέση του Horch 8) ήρθε όμως σε μια στιγμή κατάλληλη για την Mercedes-Benz. Η εταιρεία είχε ήδη ξεκινήσει να σχεδιάζει πολυτελή αυτοκίνητα που θα κάλυπταν στο έπακρο τις ανάγκες των απαιτητικών πελατών της. Από αριστοκράτες και κρατικούς αξιωματούχους έως τον Πάπα Πίο XI! Στον οποίο η Mercedes-Benz έστειλε μια Nürburg 460 το καλοκαίρι του 1930! Ήταν τέτοιος ο ενθουσιασμός του Ποντίφικα δε, που σύμφωνα με τον αστικό μύθο δοκίμασε το γερμανικό πόνημα αμέσως μόλις το παρέλαβε στους κήπους του Βατικανού.

Αρχικά εξοπλισμένη με έναν 8κύλινδρο σε σειρά κινητήρα 4.6 lt, η μήκους 5 m και βάρους 2.100 kg Nürburg 460 απέδιδε 80 ίππους στις 3.400 rpm. Νούμερο απλά αποδεκτό για τα δεδομένα της εποχής. Με την τελική ταχύτητα να σταματά στα 100 km/h. Μεγάλο της όπλο όμως, πέραν της ελκυστικής σχεδίασης ήταν η άρτια κατασκευασμένη καμπίνα που από την αρχή διακρίθηκε για τον ευρύχωρο, εκλεπτυσμένο και πολυτελή της χαρακτήρα.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Με το πέρασμα των ετών, η Nürburg 460 αναβαθμίστηκε σε έκδοση 500 (με κινητήρα 5 lt), βελτιώνοντας τις επιδόσεις της, μένοντας στην παραγωγή μέχρι το 1939, μετρώντας περίπου 4.000 πωλήσεις. Ο κομψός σχεδιασμός της και η συνολικά στιβαρή της κατασκευή, την κατέστησαν αγαπητή στην ελίτ της εποχής και δημιούργησε τη βάση για τα μελλοντικά πολυτελή μοντέλα της Mercedes-Benz. Που ακόμα και σήμερα ξεχωρίζουν για την ποιότητα, την πολυτέλεια, την τεχνολογία και την αξιοπιστία τους.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.