«Ξοδεύετε πολύ νερό» λέει η ΕΕ στους Έλληνες...

Αυτό είναι το λάθος που κάνουν σχεδόν όλοι οι οδηγοί με το σύστημα κλιματισμού στο αυτοκίνητο

Τι πρέπει να προσέχετε

Αυτό είναι το λάθος που κάνουν σχεδόν όλοι οι οδηγοί με το σύστημα κλιματισμού στο αυτοκίνητο

Οι περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποιούν με λάθος τρόπο το σύστημα κλιματισμού, με αποτέλεσμα να δημιουργούν φθορές στο αυτοκίνητο.

Το air condition είναι κυριολεκτικά ένα σωτήριο στοιχείο του εξοπλισμού ενός αυτοκινήτου, σε χώρες όπως είναι η Ελλάδα. Πλέον δύσκολα μπορεί να φανταστεί κανείς να πωλείται ένα σύγχρονο μοντέλο χωρίς σύστημα κλιματισμού στον εξοπλισμό του, αν και πριν από τρεις 10ετίες ήταν ακόμη πολύ ακριβό και αποτελούσε μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού.

Το air condition χρησιμοποιείται φυσικά το καλοκαίρι για να ρυθμίζει τη θερμοκρασία της καμπίνας στα επιθυμητά επίπεδα, ενώ μπορεί -και μερικές φορές πρέπει- να χρησιμοποιείται και τις κρύες ημέρες.

Ως σύστημα που ψύχει αλλά και θερμαίνει το εσωτερικό, το air condition είναι πιο αποδοτικό από το παραδοσιακό σύστημα θέρμανσης της καμπίνας του αυτοκινήτου. Η αποτελεσματικότητά του γίνεται πιο εύκολα αντιληπτή όταν προσπαθούμε να ξεθαμπώσουμε τα τζάμια του αυτοκινήτου ένα κρύο πρωινό, κάτι που γίνεται σε μικρότερο χρόνο από ότι με τη χρήση του καλοριφέρ.

Οι λόγοι για το παραπάνω εντοπίζονται στο ότι το air condition δεν «περιμένει» τον κινητήρα να φτάσει στα απαιτούμενα επίπεδα θερμοκρασίας για να λειτουργήσει σωστά. Παράλληλα ο αέρας που «φιλτράρει» το air condition είναι πιο ξηρός και έτσι απορροφά μεγαλύτερη ποσότητα υγρασίας που βρίσκεται στην καμπίνα -κυρίως από την αναπνοή μας- σε σχέση με τον ζεστό αέρα που έρχεται από το καλοριφέρ.

Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και αν δεν χρειαζόμαστε το air condition για να ζεστάνουμε την καμπίνα του αυτοκινήτου μας, πρέπει να το χρησιμοποιούμε περιοδικά όλες τις εποχές του χρόνου ώστε να το «κρατάμε σε φόρμα», ειδικά τα παλιότερης τεχνολογίας συστήματα κλιματισμού.

Με την ενεργοποίηση έστω μία φορά κάθε 15 ημέρες απομακρύνουμε υγρασία που μπορεί να συγκεντρώνεται στις σωληνώσεις και τους αεραγωγούς του συστήματος και έτσι μειώνουμε την πιθανότητα εμφάνισης μούχλας και μικροβίων. Η υγρασία μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε διάβρωση μεταλλικών εξαρτημάτων που ενδέχεται να είναι εκτεθειμένα εντός του κυκλώματος, ενώ η μη χρήση του μπορεί να μειώσει τη διάρκεια ζωής του συμπιεστή.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.