To Nissan Qashqai, το best-selling μοντέλο της ιαπωνικής φίρμας στην Ευρώπη με τέσσερα εκατομμύρια πωλήσεις, από το 2007, όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, ανανεώθηκε στα σημεία, θέλοντας να συνεχίσει την εντυπωσιακή πορεία των προκατόχων του, διατηρώντας τα κεκτημένα σε μία κατηγορία που αυτό δημιούργησε.
Η εξέλιξη του αυτοκινήτου ξεκίνησε το περασμένο καλοκαίρι, με τα καμουφλαρισμένα πρωτότυπα να δοκιμάζονται σε όλες τις συνθήκες. Πλέον όμως, το ανανεωμένο Qashqai αποκαλύφθηκε, διατηρώντας τον πρακτικό χαρακτήρα του, ο οποίος συνδυάζεται με πιο φρέσκια εμφάνιση και ισορροπημένα μοντέρνες λεπτομέρειες. Όπως άλλωστε παραδέχτηκαν οι άνθρωποι της εταιρείας, για το facelift έλαβαν σημαντικό feedback από τους καταναλωτές, θέλοντας να προσφέρουν στην αγορά ένα αυτοκίνητο που θα δημιουργεί συναισθήματα.
Οι μεγαλύτερες αλλαγές αφορούν τη σχεδίαση του εμπρός μέρους. Εκεί όπου το χρωμιoμένο «V» της εν κυκλοφορία γενιάς έχει αντικατασταθεί από μία οριζόντια λωρίδα. Επιπροσθέτως, η μάσκα κοσμείται με νέο μοτίβο, που θυμίζει σπαθί σαμουράι αλλά και ολοκαίνουργια, μεγαλύτερη γρίλια, με τρισδιάστατη σχεδίαση, τη στιγμή που τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED διατηρούν το αιχμηρό, τριγωνικό τους σχήμα, που θυμίζει βέλος. Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, ο εμπρός προφυλαχτήρας είναι αναθεωρημένος, προσθέτοντας έξτρα πόντους δυναμισμού στο Qashqai.
Παρατηρώντας το αυτοκίνητο από το πλάι, το σουλούπι μοιάζει ακόμα πιο επιβλητικό, διατηρώντας τις αεροδυναμικές γραμμές. Σε αυτό συμβάλλουν και η νέας σχεδίασης αεροδυναμικές ζάντες, που ξεκινούν από τις 17”. To ανανεωμένο Qashqai παραμένει όμως άμεσα αναγνωρίσιμο, αποκτώντας παράλληλα ακόμα πιο «ισχυρή προσωπικότητα και χαρακτήρα» σύμφωνα με τους ανθρώπους της Nissan. Όσον αφορά το πίσω μέρος, οι αλλαγές δεν είναι μεγάλες και περιορίζονται στα νέα τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα και στον κατά τι ανασχεδιασμένο προφυλαχτήρα που φιλοξενεί έναν πιο αεροδυναμικό διαχύτη. Οφείλουμε όμως να παραδεχτούμε πως τα κατευθυντικά φλας τόσο εμπρός όσο και πίσω δίνουν μία premium εσάνς στο δημοφιλές μοντέλο του Ιάπωνα κατασκευαστή.
Πηγαίνοντας προς το εσωτερικό, οι αλλαγές είναι σχεδόν ανεπαίσθητες, με τα νέα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να αναβαθμίζουν ακόμα περισσότερο την ποιότητα και τη συναρμογή. Μάλιστα, σε ορισμένα σημεία, η Nissan έχει χρησιμοποιήσει και βιώσιμα υλικά. Στα πολύ θετικά της καμπίνας η ύπαρξη περιστροφικών διακοπτών για τον κλιματισμό, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την εργονομία.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων θα συνεχίσει να δίνει το παρών, όπως ακριβώς και η οθόνη για το σύστημα infotainment, μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει τον ατμοσφαιρικό φωτισμό, με τις 64 διαθέσιμες αποχρώσεις. Συν τοις άλλοις, το νέο Qashqai υποστηρίζει εφαρμογές της Google, όπως το Google Maps, το Google Play Store αλλά και τον φωνητικό βοηθό, όπως ακριβώς συμβαίνει στα σύγχρονα smartphone, μεγιστοποιώντας τις δυνατότητες συνδεσιμότητας.
Πλούσια είναι και η ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας, που πλέον έρχεται ως στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. H Nissan εξοπλίζει το C-SUV της με ένα νέο σύστημα καμερών σε οχτώ διαφορετικά σημεία του αμαξώματος, τα οποία συνεργάζονται και προσφέρουν υψηλής ευκρίνειας 3D απεικόνιση στον οδηγό, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο την επαφή του με τον δρόμο.
Επίσης, διαθέτει το σύστημα Invisible Hood View («αόρατο καπό») το οποίο αποτελείται από αισθητήρες στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου και σκανάρει τον χώρο σε γωνία 200 μοιρών, προειδοποιώντας τον οδηγό για διερχόμενο αυτοκίνητο ή δίκυκλο όταν αυτός δεν έχει καλή ορατότητα προς τα πλάγια, εξαλείφοντας στην ουσία τα τυφλά σημεία.
Απολύτως καμία αλλαγή δεν έχουμε στα κινητήρια σύνολα του φρεσκαρισμένου Nissan Qashqai. Επομένως η γκάμα του θα συνεχίσει να εξοπλίζεται με mild hybrid και full hybrid εκδόσεις. Βάση του συστήματος είναι ο 1,3 lt DIG-T κινητήρας ο οποίος αποδίδει 140 και 158 PS, συνδυαζόμενος με το υβριδικό σύστημα και στις δύο περιπτώσεις. Το σύστημα αυτό περιλαμβάνει μια μπαταρία 12V η οποία φορτίζει από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα και τροφοδοτεί με ενέργεια έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα.
Εκτός των ήπια υβριδικών εκδόσεων, το νέο Nissan Qashqai θα διατηρήσει την πρωτοποριακή, «εξηλεκτρισμένη» έκδοση με την τεχνολογία e-POWER της Nissan. Η έκδοση αυτή αποτελείται από ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης με μπαταρία και έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 lt. Ο βενζινοκινητήρας αυτός χρησιμοποιείται μόνο για τη φόρτιση της μπαταρίας και αποδίδει 190 PS και 330 Nm ροπής, έχοντας το μέγεθος ενός αντίστοιχου μοτέρ που συνήθως συναντάμε σε αμιγώς EV μοντέλα.
Η ανάρτηση, η αρχιτεκτονική και οι διαστάσεις θα παραμείνουν ίδιες (4,42 m x 1.83 m x 1.63 m και μεταξόνιο 2.66 m), με μικρές αλλαγές να γίνονται στο σύστημα διεύθυνσης, υπέρ της μεγαλύτερης αμεσότητας του εμπρός μέρους.
Σε αυτό το σημείο να θυμίσουμε πως η Nissan έχει ήδη ανακοινώσει πως η επόμενη γενιά του Qashqai θα είναι αμιγώς ηλεκτρική και σύμφωνα με τα λεγόμενα του αφεντικού της ιαπωνικής φίρμας, Makato Uchida, στόχος και φιλοδοξία της Nissan είναι να πετύχουν την ίδια τιμή με την υπάρχουσα γενιά που φέρει θερμικούς υβριδικούς κινητήρες.
Περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με τη διάθεση αλλά και την τιμή του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά θα γίνουν γνωστές τις προσεχείς ημέρες.