Το 1972, η Renault παρουσίασε ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα στην ιστορία της, το Renault 5. Ένα αυτοκίνητο που λανσαρίστηκε για να δώσει λύση στην πετρελαϊκή κρίση της εποχής, όντας ολιγαρκή σε καύσιμο και οικονομικό σε κόστος αγοράς.
Αλλά και για να προσαρμόσει την αυτοκίνηση στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονταν τη δεκαετία του ‘70, με τη δημιουργία της αστικής τάξης και τον γυναικείο λόγο να γίνεται πιο ισχυρός ακόμα και στην επιλογή του τετράτροχου μέσου της οικογένειας.
Το πρώτο Renault 5 ήταν ένα πρωτοποριακό αυτοκίνητο σε σύλληψη και σχεδιασμό για την εποχή, με έντονη χρωματική παλέτα που κατάφερε να σαγηνεύσει και τα δυο φύλλα. Ευέλικτο στην πόλη, πρακτικό, με καλές επιδόσεις και παράλληλα ικανό να φέρει εις πέρας τις εκδρομικές ανάγκες της οικογένειας με την άνεση μιας μπερλίνας.
Από την πρώτη χρονιά κυκλοφορίας του μέχρι και το 1986, ήταν σταθερά το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στη Γαλλία, ενώ έλαβε γρήγορα διαστάσεις παγκόσμιου αυτοκινήτου με καριέρα μεταξύ άλλων στις ΗΠΑ (όπου ονομαζόταν Le Car) και στον Καναδά. Επίσημα, παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι τον Δεκέμβριο του 1996, με την κατασκευή της δεύτερης γενιάς του ωστόσο να συνεχίζεται σε κάποιες αγορές εκτός Ευρώπης και να τερματίζεται οριστικά στο Ιράν, το 2006.
Ξεχωριστή θέση στην αυτοκινητική Ιστορία κατέχουν φυσικά και οι σπορ εκδόσεις του, με πρώτο και καλύτερο το μυθικό Renault 5 Turbo που παρουσιάστηκε το 1980. Μια ακραία πισωκίνητη εκδοχή του γαλλικού σουπερμίνι που φορούσε το 1.400άρι υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ Cléon-Fonte στο κέντρο και απέδιδε 160 άλογα. Με άκρως επιθετικό σουλούπι και υπερτροφικά πισινά μπορούσε να γράψει κάτω από 29” στο χιλιόμετρο από στάση και να ξεπεράσει τα 200 km/h.
Η ιστορία συνεχίζεται…
Τα παραπάνω ανήκουν στο παρελθόν, αλλά η κληρονομιά τους αποτελούν οδηγό για το μέλλον της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Που πέντε δεκαετίες αργότερα, αποφάσισε τρόπο τινά να επαναλάβει την ιστορία, προσαρμόζοντάς την φυσικά στις ανάγκες του σήμερα. Και με το νέο ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech να καταθέσει τη δική της πρόταση στις κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις της εποχής μας: Τη βιωσιμότητα, το μικρό αποτύπωμα άνθρακα και το κόστος αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που παραμένει υψηλό για την πλειονότητα των μοντέλων.
Διαβάστε περισσότερα για το νέο Renault 5 E-Tech στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.