Αφού έχετε κάνει το πρώτο βήμα, που είναι η απόκτηση του οχήματος που περιμένατε πώς και πώς, η διάρκεια ζωής του είναι πλέον στα χέρια σας! Αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να ξεχνά κανείς, καθώς πολλά λάθη που ενδεχομένως κάνετε στην καθημερινότητα, μπορεί να προκαλούν σοβαρές ζημιές στο αυτοκίνητο.
Ένας από τους μεγαλύτερους αυτοκινητιστικούς οργανισμούς, η γερμανική ADAC, δημοσιοποίησε τους τρεις σημαντικότερους λόγους που οι οδηγοί μένουν στο δρόμο με το αυτοκίνητό τους και καλούν την οδική βοήθεια.
H πιο συνηθισμένη αιτία ακινητοποίησης ενός αυτοκινήτου ήταν η μπαταρία, σύμφωνα με την έρευνα το 2022. Το 43,2% από τις συνολικές κλήσεις έδειξαν ότι η μπαταρία δεν είχε τη δύναμη να κινήσει τον κινητήρα και χρειάζονταν άμεσα αλλαγή. Ωστόσο το ποσοστό των αιτιών το 2022 ήταν μικρότερο από τις αντίστοιχες κλήσεις που είχαν γίνει το 2021 (46,2%).
Η δεύτερη πιο συνηθισμένη αιτία ακινητοποίησης ενός αυτοκινήτου είναι η βλάβη στον κινητήρα (23,8%) και είχε να κάνει κυρίως με προβλήματα στην τροφοδοσία καυσίμου, (ψεκασμός, ανάφλεξη κ.ά.).
Σε ποσοστό 10,4%, ο τρίτος συχνότερος λόγος που απαιτούσε τη βοήθεια της οδικής βοήθειας ήταν το πρόβλημα με τη μίζα, καθώς αυτή δεν ήταν σε θέση να εκκινήσει τον κινητήρα, παρά το γεγονός ότι η μπαταρία ήταν σε πολύ καλή κατάσταση.
Η βοήθεια που πρόσφεραν στα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκε αισθητά πέρσι σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αφού για τις αντίστοιχες περιπτώσεις το 2021 η εταιρεία είχε 25.000 κλήσεις, ενώ το 2022 οι αντίστοιχες κλήσεις ήταν 52.000.
Οι υπεύθυνοι της γερμανικής εταιρείας αναφέρουν ότι ο λόγος που συνέβη κάτι τέτοιο είναι η μεγάλη αύξηση των πωλήσεων και της κυκλοφορίας των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ η παλαιότητα οδηγεί αναπόφευκτα σε φθορές των ηλεκτρικών συστημάτων.
Σε ποσοστό πάνω από 50% κύρια αιτία για τα ηλεκτρικά οχήματα ήταν το σύστημα εκκίνησης, ενώ συγκεκριμένα εξαρτήματα όπως η μπαταρία, ο ηλεκτροκινητήρας ή η τεχνολογία φόρτισης σπάνια ευθύνονται για βλάβες και ακινητοποίηση ενός οχήματος.