ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ο Κ.Μητσοτάκης «απειλεί με εκλογές» τους φιλοσαμαρικούς. Πρώτη φορά κάποιος «απειλεί» με... άλμα στο κενό!
prodeals

Αυτοκίνητο: Τελικά πόσο καύσιμο γλιτώνουμε με τη λειτουργία Eco;

Η απόδοση στην πόλη

Αυτοκίνητο: Τελικά πόσο καύσιμο γλιτώνουμε με τη λειτουργία Eco;

Είναι γνωστό πώς η πλειονότητα των σύγχρονων αυτοκινήτων προσφέρει τη δυνατότητα στον οδηγό να παραμετροποίησει βασικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, είτε αυτά αφορούν τη συμπεριφορά του στην άσφαλτο είτε την απόδοση του κινητήρα.

Το πλέον σύνηθες είναι ο διακόπτης Eco, ο οποίος επιτρέπει στον οδηγό να ενεργοποιήσει τις αποδοτικότερες ρυθμίσεις ενός κινητήρα.

Στην πραγματικότητα, η λειτουργία Eco δεν σχετίζεται αποκλειστικά με τον κινητήρα αλλά και με την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού ή ακόμα και του συστήματος μετάδοσης, επιτρέποντας στον οδηγό να υιοθετήσει με μεγαλύτερη ευκολία και αποτελεσματικότητα έναν οικονομικότερο τρόπο κίνησης.

Οικονομικότερο στα… χαρτιά, καθώς λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήχθη από το Consumer Reports, η θεωρία απέχει και μάλιστα σημαντικά από την πράξη.

Η απόδοση στην πόλη

Με δεδομένο ότι τα περισσότερα χιλιόμετρα που διανύει ένας οδηγός σε ετήσια βάση είναι σε αστικό περιβάλλον, η απόδοση της λειτουργίας Eco ενός αυτοκινήτου σε αυτές τις συνθήκες αποκτά ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα.

Στην πράξη, βέβαια, οι χαμηλές ταχύτητες κίνησης, οι συχνές ακινητοποιήσεις και η ανάγκη του οδηγού να ακολουθήσει τη ροή της κίνησης, επί της ουσίας «ακυρώνει» τα οφέλη που προκύπτουν από τη διαφορετική χαρτογράφηση του κινητήρα και της μονάδας ελέγχου του πεντάλ γκαζιού και του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων με την ενεργοποίηση του Eco Mode.

Πολλές φορές, λοιπόν, ο οδηγός αναγκάζεται να πιέσει περισσότερο το γκάζι ώστε να καταφέρει να επιταχύνει και να ακολουθήσει τη ροή της κίνησης, παρακάμπτοντας τη διάθεση του ίδιου του κινητήρα να αυξήσει τους βιορυθμούς του με έναν πιο νωχελικό ρυθμό και του κιβωτίου να διατηρήσει μια υψηλότερη σχέση μετάδοσης.

Mηδενικό κέρδος στον αυτοκινητόδρομο

Η εικόνα δεν αλλάζει παρ’ όλα αυτά και σε ευνοϊκότερες συνθήκες κίνησης, όπως ένα ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Κι αυτό γιατί στη συγκεκριμένη περίπτωση η ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου είναι σταθερά υψηλή, γεγονός που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν μεγάλα περιθώρια βελτιστοποίησης από την παραμετροποιημένη απόκριση-λειτουργία του γκαζιού ή του αυτόματου κιβωτίου.

Αντιθέτως, σημαντική διαφορά στην κατανάλωση καυσίμου προκύπτει αν περιορίσουμε, έστω και κατά 10 χλμ./ώρα, την ταχύτητα κίνησης, αν αφαιρέσουμε το περιττό βάρος και αν εξασφαλίσουμε την προβλεπόμενη από τον κατασκευαστή πίεση των ελαστικών.

Συμπέρασμα

Η απόσταση που χωρίζει στην πράξη τα προγράμματα οδήγησης ενός αυτοκινήτου είναι στις περισσότερες των περιπτώσεων μικρή.

Μπορεί, λοιπόν, η λειτουργία Eco να προσφέρει κάποια εργαλεία ώστε να μεγιστοποιήσει την οικονομία καυσίμου, ωστόσο, το επιθυμητό αποτέλεσμα δεν θα επιτευχθεί αν ο ίδιος ο οδηγός δεν υιοθετήσει έναν διαφορετικό τρόπο… προσέγγισης, προσαρμόζοντας τις συνήθειές του.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Άλλωστε ένα αποδοτικότερο στιλ οδήγησης αποδεικνύεται στο τέλος της ημέρας πολύ πιο αποτελεσματικό από οποιαδήποτε τεχνολογία-εφαρμογή περιορισμού της κατανάλωσης καυσίμου.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.