ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Αυτός είναι ο λόγος που η τιμή των καυσίμων έχει τόσους δεκαδικούς αριθμούς

Είναι κάτι που από πολλούς περνάει απαρατήρητο ωστόσο

Αυτός είναι ο λόγος που η τιμή των καυσίμων έχει τόσους δεκαδικούς αριθμούς

Ίσως από τα μοναδικά αγαθά τα οποία πωλούνται, διαθέτοντας τρία δεκαδικά στοιχεία στο «ταμπελάκι» της τιμής τους, είναι τα καύσιμα.

Για ποιον όμως λόγο συνωστίζονται τόσοι πολλοί αριθμοί στις πινακίδες των πρατηρίων.

Ένα από τα πολλά παράδοξα που συναντά κανείς στον δρόμο του, χωρίς μάλιστα πολλές φορές να τα παρατηρεί, είναι οι φωτεινές πινακίδες των πρατηρίων καυσίμων.

Ένα παράδοξο το οποίο δεν σχετίζεται με τον τρόπο που κάθε πρατήριο προβάλλει τις τιμές των καυσίμων, αλλά με αυτές καθ’ αυτές τις τιμές και ειδικότερα με τον αριθμό των δεκαδικών ψηφίων που παρουσιάζονται στις ψηφιακές, πλέον, πινακίδες.

Επί της ουσίας, τα υγρά καύσιμα αποτελούν το μοναδικό «αγαθό» το οποίο μπορεί να αποκτήσει κανείς γνωρίζοντας με τόση ακρίβεια την τιμή του.

Τρία δεκαδικά ψηφία επιτρέπουν στον καταναλωτή να γνωρίζει, με ακρίβεια μεγαλύτερη του ενός cent του ευρώ την τιμή της βενζίνης, του diesel, του LPG και του φυσικού αερίου, κάτι που δεν ισχύει για κανένα άλλο προϊόν ευρείας κατανάλωσης.

Το ερώτημα, λοιπόν, που προκύπτει είναι γιατί τα υγρά καύσιμα αποτελούν την εξαίρεση ενός σχεδόν απαράβατου κανόνα που θέλει την τιμή ενός προϊόντος να στρογγυλοποιείται και να εμφανίζεται με έως και δύο δεκαδικά ψηφία.

Ένας από τους λόγους που καθιστά αναγκαία την αναγραφή τριών δεκαδικών ψηφίων στις αναγραφόμενες τιμές των υγρών καυσίμων είναι οι συχνές διακυμάνσεις που παρουσιάζουν αυτές, οι οποίες πολλές φορές δεν υπερβαίνουν ακόμα και το ένα λεπτό του ευρώ.

Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με το γεγονός ότι ακόμα και μια οριακή διακύμανση στην τιμή των υγρών καυσίμων επηρεάζει και μάλιστα σημαντικά το κόστος, καθώς οι καταναλωτές εφοδιάζονται με δεκάδες λίτρα.

Για παράδειγμα, αν κανείς εφοδιάσει το όχημά του με 50 λίτρα και η διαφορά στην τιμή του καυσίμου είναι 2 λεπτά του ευρώ, τότε θα κληθεί να πληρώσει ένα ευρώ λιγότερο.

Στην περίπτωση μάλιστα που μιλάμε για επαγγελματικά οχήματα, τα ρεζερβουάρ των οποίων είναι μεγαλύτερα, οι διαφορά που προκύπτει μετά τον ανεφοδιασμό είναι ακόμα μεγαλύτερη.

Ο τρίτος λόγος προκύπτει επί της ουσίας από τους δύο προηγούμενους. Η συχνή διακύμανση των τιμών και το γεγονός ότι επηρεάζουν άμεσα το κόστος κίνησης καθιστά επιτακτική την αναγραφή τους με τρία δεκαδικά ψηφία ώστε να επιτρέπει στους καταναλωτές να πραγματοποιούν τις απαραίτητες συγκρίσεις.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Αυτό βέβαια που αξίζει να γνωρίζει κανείς ότι επιλέγοντας με μοναδικό κριτήριο την τιμή του καυσίμου ίσως να πέσουμε στην παγίδα που πολλοί πρατηριούχοι στήνουν, προσφέροντας είτε χαμηλής ποιότητας καύσιμα είτε ποσότητες που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.