Όσοι κινητήρες εσωτερικής καύσης κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο του Μονάχου κατασκευάστηκαν. Κι αυτό διότι η BMW αποφάσισε να σταματήσει την κατασκευή τους, η οποία όμως θα συνεχίσει να γίνεται στην Ευρώπη.
Συγκεκριμένα λοιπόν, οι Βαυαροί αποφάσισαν να μεταφέρουν την κατασκευή τους στα εργοστάσια της Αυστρίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, με τη μονάδα του Μονάχου να είναι έτοιμη να αναδιαμορφωθεί για να μπορεί πλέον να κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αυτή η απόφαση είχε ανακοινωθεί ήδη από τον Νοέμβριο του 2020.
Τότε, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε ανακοινώσει πως τα 8κύλινδρα και 12κύλινδρα σύνολά της θα κατασκευάζονται στο Hams Hall του Ηνωμένου Βασιλείου, με τους μικρότερους κινητήρες να κατασκευάζονται στο Steyr της Αυστρίας.
Όπως μετέδωσε τo γερμανικό BR24, ο τελευταίος κινητήρας εσωτερικής καύσης που κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο του Μονάχου ήταν ένας V8 που βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης στις 10 Νοεμβρίου.
Οι περίπου 1.200 εργαζόμενοι του εργοστασίου του Μονάχου είτε θα επανεκπαιδευτούν και θα απασχοληθούν σε άλλους ρόλους ή σε διαφορετικές εγκαταστάσεις της BMW.
Σε αντίθεση πάντως με τον ανταγωνισμό, η BMW δεν έχει προχωρήσει σε ανακοινώσεις αναφορικά με το πότε θα σταματήσει την παραγωγή μοντέλων με θερμικούς κινητήρες, μιας και δεν δείχνει να πιστεύει ότι είναι και πολύ εφικτός ο πλήρης εξηλεκτρισμός μέχρι το 2030.
Για αυτό άλλωστε θα συνεχίσει να κατασκευάζει τόσο θερμικά, όσο και ηλεκτρικά σύνολα, τα οποία θα διοχετεύονται στις περισσότερες αγορές της.
To εργοστάσιο του Μονάχου επιμελείται την παραγωγή της ηλεκτρικής i4 από τον Οκτώβριο του 2021 και θα είναι επίσης το ο χώρος που θα δίνει ζωή στα μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Neue Klasse.
Σύμφωνα με το BMW Blog άλλα ηλεκτρικά οχήματα που θα κατασκευαστούν στο Μόναχο θα είναι η i3, η i3 Touring και η δεύτερη έκδοση της i4. Η BMW επιβεβαίωσε ότι θα κυκλοφορήσει έξι Neue Klasse EV μεταξύ 2025 και 2027.
Αυτά όμως δεν είναι το μόνα ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας που παράγονται (ή θα παραχθούν) στη Γερμανία. Τα iX, i5 και i7 που κατασκευάστηκαν στο Dingolfing και τα iX1 και iX2 που στο Regensburg. Η BMW σχεδιάζει επίσης να δημιουργήσει ένα μεγάλο εργοστάσιο συναρμολόγησης μπαταριών στον δήμο Strasskirchen.