O Mate Rimac έδωσε ισχυρή μάχη ώστε να απολαμβάνουμε σήμερα την Bugatti Tourbillon στη μορφή που είναι. Το συμβούλιο του Ομίλου VW επέμενε ότι θα έπρεπε να είναι αμιγώς ηλεκτρική, αλλά τελικά εισακούστηκε ο Κροάτης.
Έτσι, η Bugatti Tourbillon συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό V16, με μήκος ένα μέτρο, ο οποίος αποδίδει 1.000 ίππους από 8,3 lt. Τον έχει σχεδιάσει η Cosworth και μπορεί να στροφάρει έως τις 9.000 rpm.
Είχαμε τρεις 10ετίες να δούμε διάταξη V16, αλλά άξιζε τον κόπο. Άλλωστε, ένα τέτοιο αριστούργημα έπρεπε να φορά κάτι μοναδικό. Αντικαθιστά επάξια τον 8λιτρο W16 των τεσσάρων τούρμπο, που φορέθηκε σε κάθε Veyron και Chiron από το 2004. Με απόδοση που κυμαινόταν από 1.001 ίππους στην πρώτη Veyron μέχρι 1.600 σε συγκεκριμένες εκδόσεις της Chiron.
Πώς όμως προκύπτει η συνδυαστική ισχύ των 1.800 ίππων; Υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες στον μπροστινό άξονα κι ένας ακόμα στον πίσω. Συνδυάζονται με μια μπαταρία 25 kW, που βασίζεται σε 800 volt αρχιτεκτονική. Πέρα από τη συνεισφορά τους σε ισχύ, προσδίδουν στο γαλλικό hypercar ηλεκτρική αυτονομία 60 km. Να δείτε που λογικά δεν θα πληρώνει τέλη κυκλοφορίας!
Δεν είναι κάποια τρομακτική αύξηση σε σχέση με τους 1.600 ίππους των ισχυρότερων Chiron, αλλά σίγουρα πρόκειται για ένα τελείως διαφορετικό θηρίο. Με ηλεκτρική απόκριση, αντί να περιμένεις να τουμπίσουν οι τέσσερις υπερσυμπιεστές. Και με στροφάρισμα, εκεί που ο W16 σταματούσε πολύ νωρίτερα.
Αλλά κι οι επιδόσεις είναι σε άλλο επίπεδο. Με βάρος στα 1.995 kg, τα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής θέλουν την Bugatti Tourbillon να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 2,0”, στα 200 σε λιγότερο από 5,0”, στα 300 σε λιγότερο από 10” και στα 400 σε λιγότερο από 25”. Η Chiron χρειαζόταν 2,4”, 6,1”, 13,1” και 32,6”. Οπότε αν είστε ιδιοκτήτης Chiron, να ποια όψη της Tourbillon θα χαζεύετε περισσότερο.
Πάντως, το Rimac Nevera «400αρίζει» σε 21,3”. Αλλά η Tourbillon θα συνεχίσει να επιταχύνει όταν ο ηλεκτρικός ανταγωνιστής της θα έχει τελικιάσει. Αντί για 412 km/h, η Bugatti θα συνεχίσει έως τα 445 km/h, αρκεί βέβαια να έχετε ξεκλειδώσει την τελική ταχύτητα. Αλλιώς θα περιοριστείτε στα 380 km/h.
Το κοντέρ της βέβαια τερματίζει στα 550 κι αξίζει να αναφερθούμε λίγο εκτενέστερα στον πίνακα οργάνων. Τα ρολόγια «tourbillon» πρωτοεμφανίστηκαν στην ωρολογοποιία το 1801 και πέρα από πανέμορφα στο ταμπλό της Bugatti, δείχνουν και τη δέσμευσή της να παντρέψει το μοντέρνο με το κλασικό, δημιουργώντας κάτι διαχρονικό.
Διαβάστε περισσότερα στο drive.gr