Μπορεί ο τίτλος να σου φαίνεται ιντριγκαδόρικος, αλλά είναι πέρα για πέρα αληθινός. Στην καλύτερη περίπτωση, οι ταχύτερες δρομίσιες McLaren και Lamborghini μπορούν απλώς να ισοφαρίσουν την Corvette ZR1.
Δεν πρέπει να σου προξενεί εντύπωση. Με 1.078 ίππους και 1.121 Nm, φαίνεται παράδοξο αλλά είναι αλήθεια: Μια «Κορβέτα» αποδίδει 4ψήφιο νούμερο ισχύος σε εργοστασιακή μορφή. Δηλαδή έχει περισσότερη ισχύ από ιερά τέρατα όπως η Bugatti Veyron, η Lamborghini Revuelto, η Mercedes-AMG One κι η Pagani Huayra. Και δεν είναι μόνο η επιτάχυνσή της που γαζώνει. Η Chevrolet Corvette ZR1 αποτελεί το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής με τιμή έως το ένα εκατομμύριο, πιάνοντας 376 km/h.
Τώρα, η αμερικανική εταιρεία ανακοίνωσε τα νούμερα επιδόσεων για επιταχύνσεις από στάση. Και παρότι όλη η ροπή μεταφέρεται αποκλειστικά στον πίσω άξονα, η ZR1 μπορεί να γράψει μερικά πολύ εντυπωσιακά νούμερα. Το σπριντ 0-60 mph (0-97 km/h) ολοκληρώνεται σε μόλις 2,3”, εφόσον ο αγοραστής έχει επιλέξει το έξτρα ZTK Performance Package. Το 1/4 του μιλίου καλύπτεται σε 9,6” με ταχύτητα εξόδου 241 km/h.
Χωρίς το έξτρα πακέτο, η ZR1 είναι ελάχιστα πιο αργή. Χρειάζεται 2,5” για να πιάσει τα 97 km/h, ενώ το — αγαπημένο στους Αμερικανούς — «400άρι» τελειώνει σε 9,7”. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι «όλες οι μετρήσεις έγιναν με καύσιμο 93 οκτανίων και δεν πραγματοποιήθηκαν σε πίστα dragster», που παρέχει ανώτερη πρόσφυση. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, τόσο η Ferrari SF90 Stradale, όσο κι η Lamborghini Revuelto χρειάζονται 2,4” για να επιταχύνουν από στάση στα 97 km/h. Αλλά γιατί να μας προξενεί τόση έκπληξη; Αμφότερες έχουν σημαντικά λιγότερη ισχύ από το αμερικανικό μοντέλο και στην περίπτωση της Revuelto, 100+ kg μεγαλύτερο βάρος.
Ακόμα και μοντέλα με ανώτερη ισχύ και λιγότερο βάρος, όπως η McLaren W1, διάδοχος της F1 και της P1, δεν μπορεί να την ισοφαρίσει. Τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 2,7”, οπότε υπολογίζουμε ότι τα 97 km/h χρειάζονται 2,5”, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 350 km/h.
Βέβαια, τα hypercars είναι πολύ παραπάνω από ξερά νούμερα, λες και παίζουμε κάρτες ΥπερΑτού. Αλλά δεν μπορείς να μην εντυπωσιαστείς από το πόσο «φθηνά» γκάζια προσφέρουν οι Αμερικανοί.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.