Όπως είναι γνωστό, τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα προκαλούνται όταν τα οχήματα βρίσκονται εν κινήσει και αποτελούν απότοκο μιας εσφαλμένης ενέργειας πίσω από το τιμόνι, ή μιας οδικής παράβασης.
Υπάρχουν, ωστόσο, ορισμένες περιπτώσεις που γενεσιουργός αιτία ενός δυσάρεστου οδικού συμβάντος μπορεί να είναι μια λάθος κίνηση του οδηγού ενός επιβάτη ενός αυτοκινήτου, όταν αυτό είναι σταθμευμένο.
Συγκεκριμένα, πολλοί οδηγοί έχουν την συνήθεια -μόλις ακινητοποιήσουν το αυτοκίνητό τους- να ανοίγουν την πόρτα, προκειμένου να αποβιβαστούν, με το αριστερό τους χέρι.
Χρησιμοποιώντας, ωστόσο, το αριστερό τους χέρι για το τράβηγμα του χερουλιού και το σπρώξιμο της πόρτας, προλειαίνουν το έδαφος για την τέλεση ενός δυσάρεστου οδικού συμβάντος.
Αυτό, διότι προβαίνοντας στην παραπάνω κίνηση είναι αδύνατο να στρίψουν το σώμα τους προς τα αριστερά και το βλέμμα τους προς τα πίσω, και επομένως είναι σχεδόν ανέφικτο να ελέγξουν με την προσήκουσα προσοχή αν έρχεται από πίσω ένα ποδήλατο, μία μοτοσικλέτα ή ένα άλλο αυτοκίνητο.
Επομένως, ενέχει ο κίνδυνος να υπάρξει πρόσκρουση του διερχόμενου οχήματος είτε στην ανοικτή πόρτα, είτε πάνω στον οδηγό που εξέρχεται εκείνη την ώρα -με τον λάθος τρόπο- από το αυτοκίνητό του.
Από την άλλη πλευρά, ανοίγοντας την πόρτα με το δεξί μας χέρι, το σώμα μας αναγκάζεται να στρίψει προς τα αριστερά και ως εκ τούτου το βλέμμα μας γυρίζει προς τα πίσω, ελέγχοντας αποτελεσματικά αν πλησιάζει κάποιο δίκυκλο ή άλλο αυτοκίνητο.
Μάστιγα αυτού του είδους τα ατυχήματα στην Ολλανδία
Τα ατυχήματα που οφείλονται στο λάθος τρόπο ανοίγματος της πόρτας, στο παρελθόν είχαν αποτελέσει μάστιγα στην Ολλανδία, όπου τα ποδήλατα κατακλύζουν τους δρόμους, υπερβαίνοντας σε αριθμό τους κατοίκους.
Η έξαρση του φαινομένου κινητοποίησε τις αρμόδιες αρχές οι οποίες κατέβαλαν συντονισμένες προσπάθειες προκειμένου να δώσουν τέλος στην πρόκληση σοβαρών τραυματισμών.
Καθοριστική συμβολή στην επίτευξη του στόχου τους είχε το πρότζεκτ Dutch Reach («Ολλανδική λαβή» στα ελληνικά) που ενημέρωνε τους πολίτες για τον ενδεδειγμένο τρόπο εξόδου από το αυτοκίνητο.
Σχετικές καμπάνιες «τρέχουν» και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ειδικά μετά την αύξηση του αριθμού των ποδηλατών και των ηλεκτρικών πατινιών που κυκλοφορούν στα αστικά κέντρα.
Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα όσοι ανοίγουν τις πόρτες του ΙΧ δίχως να έχουν βεβαιωθεί προηγουμένως ότι εκ των ενεργειών τους, δεν προκαλείται κίνδυνος στους χρήστες της οδού τιμωρούνται με πρόστιμο 40 ευρώ (άρθρο 40 ΚΟΚ).
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.