Τελικά, τον Ζελένσκι έπρεπε να είχαμε το 2010. Θα ζητούσε κι άλλα 350 δισ. από την τρόικα και το ΔΝΤ...

Δείτε ποιοι οδηγοί μπαίνουν στη «μαύρη λίστα» σε όλη στην Ευρώπη – Για ποιες παραβάσεις θα χάνουν το δίπλωμα

Έρχονται αλλαγές στον τρόπο επιβολής των ποινών σε διασυνοριακό επίπεδο

Δείτε ποιοι οδηγοί μπαίνουν στη «μαύρη λίστα» σε όλη στην Ευρώπη – Για ποιες παραβάσεις θα χάνουν το δίπλωμα

Σε εξέλιξη βρίσκεται η αποτελεσματικότερη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ για τροχαίες παραβάσεις, με σκοπό την ενίσχυση της οδικής ασφάλεια.

Εκ βάθρων αλλαγές στον τρόπο επιβολής των ποινών σε διασυνοριακό επίπεδο, φέρνει η προσωρινή συμφωνία της Τρίτης 25 Μαρτίου μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, μιας και εξασφαλίζει ότι η ανάκληση της άδειας οδήγησης για παράβαση εντός χώρας της ΕΕ θα εφαρμόζεται σε όλα τα κράτη μέλη.

Ειδικότερα, μέχρι σήμερα εάν ένας οδηγός χάσει το δίπλωμά του λόγω παραβίασης του ΚΟΚ σε μια χώρα της ΕΕ που δεν είναι αυτή όπου εκδόθηκε η άδειά του, η ποινή ισχύει μόνο στη χώρα διάπραξη της παράβασης. Δηλαδή, η ποινή δεν μεταφέρεται αυτόματα στη χώρα όπου εκδόθηκε η άδεια ή σε άλλες χώρες της ΕΕ.

Επί παραδείγματι, σήμερα, αν κάποιος με άδεια οδήγησης που εκδόθηκε στην Ελλάδα παραβεί τον ΚΟΚ σε άλλη χώρα της ΕΕ, και χάσει την άδειά του εκεί, δεν κινδυνεύει να χάσει την άδεια του και στην Ελλάδα -παρά μόνο στη χώρα όπου έγινε η παράβαση.

Με την προκαταρκτική συμφωνία, ωστόσο, που επιτεύχθηκε μεταξύ των ευρωβουλευτών και το Συμβούλιο, η ανάκληση ή η αναστολή της άδειας οδήγησης θα μεταβιβάζεται στο κράτος μέλος της ΕΕ που έχει εκδώσει την άδεια, για να επιβληθεί η ποινή και να διασφαλιστεί η εφαρμογή της σε ολόκληρη την ΕΕ.

Αιτίες για ποινές σε επίπεδο ΕΕ

Με τους νέους κανόνες, τα εμπλεκόμενα κράτη μέλη της ΕΕ θα πρέπει να ενημερώνουν το ένα το άλλο, χωρίς αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, για τις αποφάσεις σχετικά με την αφαίρεση άδειας οδήγησης για τις πιο σοβαρές τροχαίες παραβάσεις – όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών, η εμπλοκή σε θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα ή η υπερβολική ταχύτητα (π.χ. οδήγηση 50 χλμ/ώρα πάνω από το όριο ταχύτητας).

Κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων, οι ευρωβουλευτές κατάφεραν να πείσουν τα κράτη μέλη της ΕΕ να εισάγουν προθεσμία 20 εργάσιμων ημερών για να ενημερωθεί ο οδηγός για την απόφαση σχετικά με την ποινή του και για τη διαδικασία που μπορεί να ακολουθήσει για να την αμφισβητήσει.

Οι ευρωβουλευτές εξασφάλισαν επίσης ότι, μόλις συμπληρωθούν πέντε έτη από την εφαρμογή των νέων διατάξεων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εξετάσει αν διευρυνθεί ο κατάλογος των τροχαίων παραβάσεων που οδηγούν σε εφαρμογή ποινής σε επίπεδο ΕΕ. Όπως επίσης, και αν εισαχθούν αυστηρότερες προθεσμίες για την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ, προκειμένου να ενισχυθεί η εφαρμογή των νέων κανόνων.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.