Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) ρυθμίζει, εκτός των άλλων και την ασφαλή φόρτωση των αποσκευών σε ένα όχημα.
Έτοιμοι για τις πασχαλινές αποδράσεις τους είναι δεκάδες χιλιάδες Έλληνες οδηγοί, οι οποίοι θα ταξιδέψουν σε κοντινούς και μακρινούς προορισμούς δραπετεύοντας από τη ρουτίνα της καθημερινότητας.
Κάθε οδηγός, ωστόσο, που θα κάτσει πίσω από το τιμόνι, οφείλει να κινείται με σύνεση και προσοχή, προστατεύοντας τόσο τον εαυτό του και την οικογένειά του, όσο και τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.
Για να φτάσουν, ωστόσο, οι ταξιδιώτες με ασφάλεια στον προορισμό τους, δεν αρκούν μόνο τα αυτονόητα, όπως η τήρηση των ορίων ταχύτητας και η μη κατανάλωση αλκοόλ, πριν οδηγήσουν.
Διότι άπαντες πρέπει να προβούν και στις κατάλληλες ετοιμασίες πριν το ταξίδι, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η σωστή φόρτωση των αποσκευών, όπως ορίζει ο Κ.Ο.Κ., αλλά και ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Ας δούμε, λοιπόν, τι απαγορεύεται να μεταφέρουμε με το αυτοκίνητό μας.
Υπερβολικά βαριά αντικείμενα
Στο άρθρο 32 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αναγράφεται ότι μετά τη φόρτωση του αυτοκινήτου μας το μικτό βάρος δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει εκείνο που έχει οριστεί από τον κατασκευαστή και αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας.
Επικίνδυνα τακτοποιημένα αντικείμενα
Ένα από τα συχνότερα λάθη των ταξιδιωτών αφορά τη φόρτωση του αυτοκινήτου, κάτι που ενδέχεται να προκαλέσει υλικές ζημιές στο αυτοκίνητό μας, ή ακόμα και σωματικές βλάβες σε εμάς ή τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τον ΚΟΚ, το φορτίο πρέπει να τακτοποιείται και να στοιβάζεται με τέτοιο τρόπο που να μην εκθέτει σε κίνδυνο τον οδηγό ή/και τους επιβαίνοντες, αλλά και να μην προκαλούνται ζημιές από διαρροή ή πτώση του φορτίου στο δρόμο.
Καλώδια, σχοινιά, αλυσίδες και καλύμματα που χρησιμοποιούνται για την ασφάλιση ή την προστασία του φορτίου, πρέπει να σφίγγονται και να στερεώνονται καλά, όπως ορίζει ο ΚΟΚ.
Αντικείμενα που ενοχλούν και «τυφλώνουν»
Τα αντικείμενα που μεταφέρουμε κατά το ταξίδι μας δεν πρέπει να παρεμποδίζουν τον οδηγό ή να μειώνουν την ορατότητά του. Φυσικά, το φορτίο μας δεν πρέπει να αποτελεί… εμπόδιο και για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, θέτοντάς τους σε κίνδυνο.
Παράλληλα, οι αποσκευές μας δεν θα πρέπει να καλύπτουν τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, τις πινακίδες κυκλοφορίας, το διακριτικό σήμα της χώρας απογραφής του οχήματος και τα όποια αντανακλαστικά στοιχεία φέρει το όχημα από τον κατασκευαστή του. Με τα φώτα καλυμμένα, το όχημά μας δεν είναι ορατό τη νύχτα, κάτι που εγκυμονεί σημαντικούς κινδύνους.
Υπερβολικά μακριά αντικείμενα
Τις πιθανότητες πρόκλησης ενός ατυχήματος αυξάνουν και τα υπερβολικά μακριά αντικείμενα, όπως είναι για παράδειγμα ένας σωλήνας ή τα μεγάλα ξύλα. Όπως ορίζει ο ΚΟΚ, το φορτίο απαγορεύεται να προεξέχει από το πίσω τμήμα του οχήματος περισσότερο από το 30% του συνολικού μήκους του αμαξώματος.
Στην περίπτωση που θέλετε να μεταφέρετε αντικείμενα που δεν συμμορφώνονται με τον ανωτέρω περιορισμό, ο ΚΟΚ αναφέρει ότι «απαιτείται προηγούμενη άδεια της κατά τόπον αρμόδιας Τεχνικής υπηρεσίας.»
Αντικείμενα που σύρονται στο έδαφος
Απαγορευτική κρίνεται και η μεταφορά αντικειμένων που κατά το ταξίδι σύρονται στο έδαφος και από αυτή την επαφή προκαλούνται φθορές στο οδόστρωμα ή τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου.
Μπορείτε να μεταφέρετε αντικείμενα που ακουμπούν στο έδαφος μόνο στην περίπτωση που αυτά δεν προκαλούν φθορές στο δρόμο ή απειλούν τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου και κατόπιν «ειδικής άδειας της αρμόδιας κατά τόπον Τεχνικής Υπηρεσίας.»
Το πρόστιμο
Το διοικητικό πρόστιμο για τις παραπάνω παραβάσεις ανέρχεται στα 80 ευρώ, ενώ σε περίπτωση επικίνδυνης φόρτωσης μπορεί να επιβληθεί ακόμη και ακινητοποίηση του οχήματος, σύμφωνα με τον ΚΟΚ.
Πολλά άτομα στο αυτοκίνητο
Η άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου αναφέρει τον μέγιστο αριθμό επιβατών, με τον ΚΟΚ να απαγορεύει την υπέρβαση του εκάστοτε αριθμού. Αυτό έχει να κάνει με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή αλλά και με τον αριθμό των ζωνών ασφαλείας εντός του ΙΧ.
Να σημειωθεί ότι ο οδηγός που μεταφέρει περισσότερους επιβάτες από το προβλεπόμενο ή με λανθασμένο τρόπο, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Τέλος, με το προσωπικό μας αυτοκίνητο απαγορεύεται σε γενικές γραμμές να μεταφέρουμε εμπορεύματα, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις αυτό επιτρέπεται εφόσον έχουμε μαζί μας τα απαραίτητα παραστατικά.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.