Αν τύχει να σας βάλουν λάθος καύσιμο κατά τον ανεφοδιασμό του ρεζερβουάρ σας, θα πρέπει να αποφύγετε την εκκίνηση του κινητήρα, ακόμη και αν έχετε βάλετε μόνο μια μικρή ποσότητα.
Οπότε, σπρώχνετε το αυτοκίνητο στην άκρη για να ελευθερώσετε την αντλία και καλείτε την οδική βοήθεια που θα σας πάει στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο για την αποκατάσταση.
Για να αποφευχθούν τέτοιου είδους σφάλματα, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων προσαρμόζουν όλο και περισσότερο τα αυτοκίνητά τους με στόμια ρεζερβουάρ που αποτρέπουν τη σύγχυση.
Τα συνεργεία και τα καταστήματα με αξεσουάρ μάλιστα διαθέτουν επίσης ειδικά καλύμματα ή και αυτοκόλλητα για τα ρεζερβουάρ. Ειδικά αυτά τα τελευταία θα τα έχετε δει σε πλήθος χρονομισθωμένων αυτοκινήτων.
Το ντίζελ λιπαίνει ενώ η βενζίνη μπλοκάρει
Το πιο συνηθισμένο λάθος είναι να σου γεμίσουν το ρεζερβουάρ ντίζελ με βενζίνη και όχι το ανάποδο. Και αυτό διότι είναι σχεδόν αδύνατο λόγω της διαφοράς μεγέθους στα αντίστοιχα πιστόλια -εκτός κι αν χρησιμοποιήσεις μπιντόνι.
Ένα αυτοκίνητο ντίζελ του οποίου το ρεζερβουάρ περιέχει βενζίνη, ξεκινά με την κατανάλωση του υπόλοιπου πετρελαίου που υπάρχει στη γραμμή τροφοδοσίας πριν η βενζίνη φτάσει στον κινητήρα.
Ωστόσο, το ντίζελ έχει λιπαντικό αποτέλεσμα που εμποδίζει τη φθορά και τελικά τη βλάβη των εξαιρετικά ευαίσθητων τμημάτων της αντλίας ψεκασμού που λειτουργεί υπό υψηλή πίεση.
Η βενζίνη δεν έχει αυτό το χαρακτηριστικό. Αντιθέτως, έχει καθαριστικό αποτέλεσμα, καταστρέφοντας το προστατευτικό στρώμα που εναποθέτει το ντίζελ στο σύστημα ψεκασμού.
Έτσι, μόλις ακούσεις ένα δυνατό κροτάλισμα κάτω από το καπό και ο κινητήρας αρχίσει να σκορτσάρει, πρέπει να σβήσεις αμέσως την ανάφλεξη και ζητήσεις βοήθεια.
Χρήσιμες συμβουλές
– Αν ένας οδηγός αντιληφθεί ότι μόλις έχει βάλει στο ρεζερβουάρ του λάθος καύσιμο, δεν πρέπει επ’ ουδενί να ανάψει το μοτέρ.
– Εάν εντοπίσει το σφάλμα αργότερα, όταν έχει ήδη αρχίσει να οδηγεί (έντονος θόρυβος κινητήρα), θα πρέπει να σταματήσει αμέσως, να σβήσει τον κινητήρα και να μην τον ξαναβάλει εμπρός.
– Το μίγμα βενζίνης/ντίζελ μπορεί να προκαλέσει σημαντική ζημιά στον κινητήρα και στο σύστημα τροφοδοσίας, με αποτέλεσμα υψηλό κόστος επισκευής. Προφανώς, το παραπάνω μίγμα ύστερα από την αποστράγγισή του, οφείλει ο επισκευαστής να το ανακυκλώσει.
– Παρόλο που είναι αληθές ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συμβουλεύουν συστηματικά τον οδηγό που έχει βάλει λάθος καύσιμο να σταματήσει αμέσως το αυτοκίνητό του και να το μεταφέρει σε ένα συνεργείο, αυτό δεν είναι πάντα απαραίτητο για μοντέλα άνω των 30 ετών. Ο κινητήρας τους, συνήθως με έμμεσο ψεκασμό ντίζελ, μπορεί να συγχωρήσει λίγα λίτρα βενζίνης. Σε κάθε περίπτωση πάντως καλό είναι ο οδηγός να συμβουλευτεί το εγχειρίδιο χρήσης ή να ζητήσει πληροφορίες από ένα συνεργείο.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.