Ολοένα και πιο σύγχρονα συστήματα κάνουν την εμφάνισή τους στον χώρο των τεσσάρων τροχών.
Ένας μηχανισμός ο οποίος τείνει να παγιωθεί στα αυτοκίνητα είναι το κλείδωμά/ξεκλείδωμά τους από απόσταση, που μας έχει κάνει να ξεχάσουμε τη συνηθισμένη κίνηση τοποθέτησης του κλειδιού στην κλειδαριά της πόρτας.
Επιπροσθέτως, τα σύγχρονα ηλεκτρονικά κλειδιά έχουν καταστήσει δυνατή την ενσωμάτωση του συστήματος keyless start που επιτρέπει την εκκίνηση του αυτοκινήτου με το πάτημα ενός κουμπιού (start button).
Η πολυπλοκότερη, ωστόσο, φύση των σύγχρονων κλειδιών είναι άρρηκτα συνυφασμένη και με μια… αχίλλειο πτέρνα: Φέρουν μικρές μπαταρίες που κάποια στιγμή ενδέχεται να εξαντληθούν, ενώ ο μηχανισμός τους ενδέχεται να αντιμετωπίσει κάποια δυσλειτουργία που θα αποτρέψει τη μετάδοση του σήματος από το κλειδί στο αυτοκίνητο.
Η μη λειτουργία του ηλεκτρονικού κλειδιού ίσως πανικοβάλει τους οδηγούς που θα βρεθούν στη συγκεκριμένη άβολη κατάσταση. Στην πραγματικότητα, ωστόσο, δεν συντρέχει σοβαρός λόγος ανησυχίας.
Αυτό διότι μέσα σε στο πρώτο ασύρματο κλειδί του αυτοκινήτου μας υπάρχει ένα εφεδρικό (παραδοσιακό) μεταλλικό κλειδί έκτακτης ανάγκης, το οποίο θα μας βγάλει από τη δύσκολη θέση.
Για να αφαιρεθεί το κλειδί από το τηλεχειριστήριο θα πρέπει να πατήσουμε ένα ειδικό πλήκτρο και τραβήξουμε το κλειδί προς τα έξω. Στη συνέχεια τοποθετούμε (με τον παραδοσιακό τρόπο) το κλειδί στην κλειδαριά στο κάτω μέρος της λαβής της πόρτας του οδηγού, και εν συνεχεία ξεκλειδώνουμε.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι πολλές φορές οι κλειδαριές του αυτοκινήτου δεν βρίσκονται σε εμφανές σημείο, μιας και «κρύβονται» κάτω από τις πλαστικές χειρολαβές των θυρών. Επομένως θα πρέπει πρώτα να αφαιρέσουμε ένα πλαστικό κάλυμμα.
Και πώς θα ενεργοποιήσουμε τον κινητήρα;
Το ερώτημα που ανακύπτει, ωστόσο, σε αυτή την περίπτωση είναι πώς θα εκκινήσει ο κινητήρας εφόσον δεν λειτουργεί το κλειδί μας; Ούτε εδώ υπάρχει λόγος να μας λούσει κρύος ιδρώτας.
Ακόμα και αν έχει εξαντληθεί η μπαταρία το start-button θα συνεχίσει να λειτουργεί. Παρ’ όλα αυτά, ίσως χρειαστεί να κρατήσουμε το κλειδί πιο κοντά στο κουμπί ενεργοποίησης του μοτέρ.
Σημειώνεται ότι η παραπάνω μέθοδος ενδέχεται να μην είναι συμβατή με όλα τα μοντέλα. Προκειμένου, λοιπόν, να ξέρουμε ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσουμε για να βγούμε από τη δύσκολη θέση, καλό είναι να έχουμε ανατρέξει εκ των προτέρων στο εγχειρίδιο χρήσης του οχήματός μας.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.