ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έχουν και χιούμορ: «Αναβαθμίστηκε η ελληνική οικονομία»!

Δίπλωμα οδήγησης: Οι αλλαγές που «έρχονται» σε Ελλάδα και Ευρώπη – Ποιους αφορούν

Τι προβλέπουν οι νέες μεταρρυθμίσεις που ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Ένωση

Δίπλωμα οδήγησης: Οι αλλαγές που «έρχονται» σε Ελλάδα και Ευρώπη – Ποιους αφορούν

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τα διπλώματα οδήγησης, με σκοπό την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Τα 27 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενέκριναν τη μεταρρύθμιση της νομοθεσίας που διέπει τις άδειες οδήγησης. Η νομοθετική πρωτοβουλία που προωθείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εισάγει μηχανισμούς που διασφαλίζουν ότι οι κυρώσεις που επιβάλλονται σε οδηγούς ενός κράτους-μέλους δεν παύουν να ισχύουν όταν αυτοί ταξιδεύουν σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα.

Μία από τις κύριες νομοθετικές αλλαγές είναι η επέκταση της ισχύος της αφαίρεσης του διπλώματος σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα. Σύμφωνα με τη νέα οδηγία, τα κράτη-μέλη θα πρέπει -υπό προϋποθέσεις- να αναγνωρίζουν και να επιβάλλουν τις κυρώσεις που αποφασίζονται από άλλες χώρες της Ε.Ε.

Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, το μέτρο αυτό διασφαλίζει ότι «το κράτος μέλος που εξέδωσε την άδεια οδήγησης θα είναι υποχρεωμένο να επιβάλει την αφαίρεση άδειας οδήγησης που επιβλήθηκε σε παραβάτη του Κ.Ο.Κ. άλλου κράτους-μέλους όπου διαπράχθηκε μια σοβαρή τροχαία παράβαση».

Η μεταρρύθμιση ορίζει ένα σύνολο τροχαίων παραβάσεων που θεωρούνται σοβαρές και μπορούν να οδηγήσουν σε αφαίρεση της άδειας οδήγησης σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. Σε αυτές περιλαμβάνεται η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, καθώς και παραβάσεις που θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο την υγεία άλλων χρηστών του οδικού δικτύου.

Σκοπός είναι να αποτραπεί η δυνατότητα των οδηγών που τιμωρούνται σε μια χώρα να συνεχίζουν να οδηγούν σε μια άλλη χωρίς περιορισμούς, ενισχύοντας τη συμμόρφωση με τους κανόνες και την οδική ασφάλεια.

Ο νέος κανονισμός θα εστιάζει στην αξιοποίηση της ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ των χωρών εντός Ε.Ε., δηλαδή στην καθιέρωση ενός ψηφιακού μητρώου που θα ακολουθεί τον οδηγό ακόμη και όταν ταξιδεύει και οδηγεί εκτός της χώρας προέλευσής του.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί είναι το γεγονός ότι πάνω από το 40% των προστίμων που βεβαιώνονται εκτός των χωρών προέλευσης των οδηγών παραμένουν απλήρωτα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ru
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.