Στην εποχή του πλήρους εξηλεκτρισμού, οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να επαναπροσδιορίσουν τον εαυτό τους, προσφέροντας μοντέλα που βρίσκονται στην καρδιά του εμπορικού ενδιαφέροντος. Τι θέλει σήμερα ο κόσμος; SUV, που είναι ικανά να αντεπεξέλθουν σε όλα τους τα καθήκοντα, αστικά ή μη. Mε το νέο Škoda Elroq, η τσεχική φίρμα καταθέτει την δική της ολοκληρωμένη και ισορροπημένη πρόταση.
H αρχή για τη Škoda έγινε με το Enyaq, ένα μεσαίο που από τα πρώτα κιόλας χρόνια της κυκλοφορίας του εξελίχθηκε σε μεγάλη εμπορική επιτυχία, καθώς μετρά ήδη πάνω από 200.000 πωλήσεις. Με τον Οκτώβριο να αναδεικνύεται ιδιαίτερα προσοδοφόρος, μιας και το Enyaq ήταν το πιο καλοπουλημένο EV στην Ευρώπη. Βοηθώντας τη φίρμα να αναρριχηθεί στην τέταρτη θέση με τις περισσότερες πωλήσεις BEV στη Γηραιά Ήπειρο. H Škoda όμως δεν θα σταματήσει εδώ, μιας και μέχρι το 2030 έχει δρομολογηθεί το λανσάρισμα άλλων έξι EV.
Οι βάσεις έχουν μπει ήδη και πάνω σε αυτές έρχεται το νέο Elroq. Που μπορεί να βρίσκεται μόλις λίγους μήνες στην αγορά, πλην όμως μετρά πάνω από 20.000 παραγγελίες στην Ευρώπη. Η πρώτη μας επαφή έγινε στην καρδιά της Μεσογείου, στην ειδυλλιακή -ακόμα και τον χειμώνα- Μαγιόρκα. To Elroq σε κερδίζει με το «καλημέρα», χάρη στην καθαρή σχεδίαση και τις νευρώσεις που του προσφέρουν μια πιο ελκυστική και μοντέρνα εικόνα.
Είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Modern Solid. Προσεγγίζοντας τα παραδοσιακά σχεδιαστικά στοιχεία της Škoda από μια εντελώς νέα οπτική, το γυαλιστερό μαύρο Tech-Deck Face που φιλοξενεί ραντάρ και αισθητήρες για τα συστήματα ADAS εκτείνεται σε όλο το πλάτος, αντικαθιστώντας την τυπική μάσκα της εταιρείας.
Το νέο εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται επίσης από έναν στιβαρό προφυλακτήρα που ενσωματώνει ένα ένθετο από σκούρο χρώμιο «Unique Dark Chrome». Το φωτιστικό σήμα κατατεθέν των εμπρός φαναριών σε διάταξη «τεσσάρων ματιών» για τα SUV της Škoda έχει αναθεωρηθεί πλήρως, αποκτώντας μια πιο σύγχρονη μορφή. Κάνοντάς το να ξεχωρίζει.
Τα στενά επάνω τμήματα των φωτιστικών μονάδων χρησιμεύουν ως φώτα ημέρας, φώτα θέσης και φλας και οι μεγαλύτερες κάτω μονάδες ενσωματώνουν τη μεσαία και τη μεγάλη σκάλα. Οι προβολείς, σε όλες τις εκδόσεις είναι τεχνολογίας LED, ενώ στις πλουσιότερες (όπως αυτή της δοκιμής μας) συναντούμε LED Matrix: 36 μεμονωμένα τμήματα φωτός και πέντε προσαρμοζόμενες λειτουργίες φωτός -City mode, Country mode, Highway mode, All-weather light mode και Tourist mode. Όπως μάθαμε συνομιλώντας με τους ανθρώπους της φίρμας, η εξέλιξη των φώτων διήρκεσε τρία χρόνια, με τη Škoda να εγγυάται κορυφαία απόδοση σε όλες τις συνθήκες.
H ευχάριστη στο μάτι εικόνα, ειδικά στην απόχρωση Timiano Green, αποκλειστικό χρώμα για το Elroq (σύνολο εννιά χρωματικοί συνδυασμοί) συνεχίζεται και στο πλάι. Η καροσερί είναι διακριτικά επιβλητική, χωρίς κραυγαλέες ή παράταιρες λεπτομέρειες. Οι αδρές γραμμές δένουν αρμονικά με το σώμα, χαρίζοντας στο μοντέλο των Τσέχων που ακροβατεί ανάμεσα στις κατηγορίες των B και C-SUV μια κομψή και σπορ εσάνς. Με τις 20άρες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής μας (ξεκινούν από 19” και φτάνουν μέχρι και τις 21”) να γεμίζουν ιδανικά τους επιβλητικούς θόλους. Ένα ακόμα ξεχωριστό στοιχείο του Škoda Elroq είναι ο αεροδυναμικός συντελεστής στο Cd 0,26 , νούμερο που είχαμε δει και στο αδερφό Enyaq. Με το οποίο οι σχεδιαστικοί δεσμοί στο πίσω μέρος είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς.
Μπορεί λοιπόν το Elroq να μοιάζει με ένα «baby Enyaq» αλλά συγκριτικά με το θερμικό alter ego του, το Karoq είναι σαφώς πιο όμορφο και εντυπωσιακό. Άλλωστε η ετυμολογία του ονόματός του δεν σημαίνει τίποτα άλλο από Electric Karoq! Αυτό που επίσης μας άρεσε είναι ότι η Škoda διατηρεί αναλλοίωτο τον χαρακτήρα και τη φιλοσοφία της. Μόλις λοιπόν αντικρίσεις το Elroq καταλαβαίνεις πως έχεις απέναντί σου ένα μοντέλο του Τσέχου κατασκευαστή. Έστω κι αν ο κλασικός λογότυπος ψηλά στον προφυλακτήρα έχει αντικατασταθεί από την επιγραφή «Škoda».
Διαβάστε τη συνέχεια στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.