Η νέα BMW 1 Series έρχεται δύο δεκαετίες ύστερα από την παρουσίαση του αρχικού μοντέλου το 2004.
Ένα μοντέλο που ουσιαστικά είχε αντικαταστήσει την κόμπακτ 3άρα, σε μια προσπάθεια της BMW να απευθυνθεί σε νεότερους αγοραστές με ένα αυτοκίνητο πιο προσιτό, μια κατηγορία κάτω από τη δημοφιλή Σειρά 3 και πιο κοντά στα μικρομεσαία χάτσμπακ που μονοπωλούσαν εκείνη την εποχή της πωλήσεις.
Εμπορικά, η απόφαση της BMW στέφθηκε με επιτυχία. Με τη γερμανική μάρκα να έχει πουλήσει πάνω από 3 εκατ. μονάδες της 1 Series στις τρεις γενιές που λανσαρίστηκαν στην αγορά. Μια σημαντική αλλαγή του μοντέλου στο πέρασμα του χρόνου ήταν το πέρασμα από την πίσω κίνηση στην μπροστινή.
Χαρακτηριστικό που διατηρείται και στη νέα τέταρτη γενιά της BMW 1 Series, όπου τα βασικά μοντέλα παραμένουν προσθιοκίνητα και με 3κύλινδρο κινητήρα, ενώ η πιο σκληροπυρηνική M135 διατηρεί τον 4κύλινδρο θερμικό κινητήρα με τη ροπή του να περνά και στους τέσσερις τροχούς.
Σε επίπεδο εμφάνισης, η νέα BMW 1 Series έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές, με πιο αιχμηρές γραμμές και μια νέα ερμηνεία της χαρακτηριστικής μάσκας της φίρμας, τοποθετημένη πιο χαμηλά, η οποία πλαισιώνεται από νέους προβολείς LED με κάθετα στοιχεία για τα φώτα ημέρας και τα φλας.
Το πίσω μέρος έχει αποκτήσει μια ελαφρώς πιο μυώδη εμφάνιση, με νέα πίσω φώτα και προφυλακτήρα που ποικίλει ανάλογα την έκδοση. Η βασική 120, π.χ., κρύβει την εξάτμιση πίσω από έναν διακοσμητικό διαχύτη χαμηλά στον προφυλακτήρα, ενώ η σπορ M135 αφήνει ακάλυπτες τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης.
Η εμφάνιση ποικίλλει επίσης ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, με τη βασική Sport να έχει πιο κομψό σχεδιασμό, ασημί λεπτομέρειες γύρω από τη γρίλια της μάσκας, πιο «ήπιους» προφυλακτήρες και μικρότερους τροχούς. Η M Sport από την πλευρά της έρχεται με μαύρες εξωτερικές λεπτομέρειες, μεγαλύτερους τροχούς, πιο επιθετικές εισαγωγές αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα και πιο έντονες πλαϊνές ποδιές.
Όσον αφορά τις διαστάσεις, άλλαξαν ελάχιστα σε σχέση με την απερχόμενη Σειρά 1. Το μήκος αυξήθηκε κατά 4,2 cm φτάνοντας στα 4.361 mm, ενώ το μεταξόνιο είναι 2,670 m. Το πλάτος είναι 1,8 m, ενώ το ύψος αυξήθηκε 2,5 πόντους και φθάνει πλέον τα 1.459 mm.
Στην καμπίνα ακολουθείται η τάση για πιο βιώσιμα υλικά, με νέα καθίσματα και πλήρως ανανεωμένη εμφάνιση, όπου το BMW Curved Display έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Το γνωστό ψηφιακό σύστημα απεικόνισης των Βαυαρών αποτελείται και εδώ από μια οθόνη πληροφοριών 10,25” και μια οθόνη ελέγχου 10,7”.
Η τελευταία λειτουργεί με το λογισμικό ένατης γενιάς της BMW και έχει κατανοητό και εύκολο στη χρήση μενού, επιτρέποντας τον έλεγχo μέσω αφής ή φωνής. Εργονομικά, κάποια παράπονα ίσως εγείρει η ελαχιστοποίηση των φυσικών διακοπτών, όπου ακόμα και ο έλεγχος του κλιματισμού έχει περάσει στην οθόνη του infotainment.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr