Η τέταρτη γενιά της BMW X3 έρχεται με νέα, πιο ριζοσπαστική εμφάνιση από το παρελθόν και μια παράδοξα ευρεία γκάμα κινητήρων για την εποχή. Που περιλαμβάνει αρκετούς εξηλεκτρισμένους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, αλλά όχι 100% ηλεκτρική έκδοση.
Αυτή η τελευταία θα έρθει το επόμενο έτος και, όπως μας έχει προαναγγείλει η βαυαρική φίρμα με το πρωτότυπο Neue Klasse X, θα βασίζεται στην ομώνυμη ολοκαίνουργια πλατφόρμα των Βαυαρών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το εικονιζόμενο μοντέλο αντίθετα εξακολουθεί να αξιοποιεί το πάτωμα CLAR της απερχόμενης BMW X3 που λανσαρίστηκε στην αγορά το 2017 και με τις πωλήσεις της κατάφερε να μεγαλώσει το μύθο του γερμανικού SUV.
Πού έχει φθάσει ο μύθος σε επίπεδο πωλήσεων; Το γερμανικό SUV μετρά ήδη πάνω από 3,5 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως από το 2003, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι πέρυσι, παρότι σε τροχιά ανανέωσης, ήταν το best-seller της BMW με 350.000 παγκόσμιες πωλήσεις. Όχι και άσχημα!
Εξωτερικά, η νέα BMW X3 ακολουθεί μια πιο «μονολιθική» σχεδιαστική γλώσσα, όπως την περιγράφουν οι ίδιοι οι σχεδιαστές της, με μεγαλύτερες μονοκόμματες και πιο λείες επιφάνειες. Τις εντυπώσεις κερδίζει το εμπρός μέρος. Είναι πιο επιβλητικό, με τα μεγαλύτερα χαρακτηριστικά «νεφρά» της μάσκας να κυριαρχούν.
Από άποψη διαστάσεων, με 3,4 πόντους επιπλέον στο μήκος της σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, η νέα X3 ξεπερνά τα 4,75 m, ενώ το πλάτος της αυξήθηκε κατά 2,9 πόντους, φτάνοντας τα 1,92 m.
Συνολικά, η εμφάνιση είναι πιο καθαρή και σύγχρονη, με το αμάξωμα να κάθεται 2,5 πόντους χαμηλότερα, ενισχύοντας τον σπορ χαρακτήρα και βελτιώνοντας την αεροδυναμική της. Στη πιο δυναμική εμφάνιση συμβάλλουν οι μυώδεις θόλοι των τροχών και τα φώτα που φαίνονται πιο σφιχτά ενσωματωμένα στο αμάξωμα. Υπό ορισμένες γωνίες από πίσω όμως, το σχέδιο φαίνεται λίγο παράξενο. Έχουμε και εδώ σημαντικές αλλαγές, με την πίσω πόρτα να έχει περισσότερο μέταλλο και τα φώτα να έχουν ανασχεδιαστεί.
Ριζικά αλλαγμένο είναι και το εσωτερικό που ακολουθεί την πιο μινιμαλιστική προσέγγιση που έχει υιοθετήσει η BMW στα πιο πρόσφατα μοντέλα της. Το «Curved Display» κυριαρχεί, συνδυάζοντας την οθόνη αφής και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων σε μια ενιαία μονάδα. Στο υπόλοιπο ταμπλό υπάρχουν ελάχιστα στοιχεία και όλες οι λειτουργίες, από τον κλιματισμό μέχρι την επιλογή του προγράμματος οδήγησης, έχουν ενσωματωθεί στην οθόνη αφής του infotainment, με μόλις λίγα κουμπιά στην κεντρική κονσόλα και το τιμόνι.
Η ποιότητα των πλαστικών και των λοιπόν υλικών στην καμπίνα δείχνουν ένα βήμα πίσω, συγκριτικά με το παρελθόν, αλλά ο ambient φωτισμός που έρχεται από τις 7 Series και 5 Series, έχουν αναβαθμίσει την αίσθηση πολυτέλειας που εισπράττουν οι επιβάτες. Όπως και στα δυο μεγαλύτερα μοντέλα, τα φωτεινά πάνελ που διατρέχουν το ταμπλό προσαρμόζονται ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχεις επιλέξει. Για παράδειγμα, όταν επιλέγεις το Sport, το θέμα φωτισμού μετατρέπεται σε κόκκινο και μπλε, τιμώντας τα αγωνιστικά χρώματα της BMW.
Μπορεί τα πιο βιώσιμα υλικά να μην εντυπωσιάζουν, αλλά οι χώροι παραμένουν εξαιρετικοί, με τέσσερις ενήλικες να φιλοξενούνται πολύ άνετα. Ο χώρος αποσκευών με τη σειρά του αυξήθηκε στα 570 lt και ανάλογα τη διαμόρφωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φθάσει έως τα 1.700 lt. Στην plug-in υβριδική έκδοση, η χωρητικότητα κυμαίνεται από 460 έως 1.600 lt.
Όπως προαναφέραμε, η νέα Χ3 έρχεται με μια πλούσια για την εποχή γκάμα κινητήριων συνόλων, με την plug-in hybrid X3 30e xDrive να παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 2,0 lt που συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic. Συνδυαστικά αποδίδουν 299 ίππους, με την BMW να υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία 81-90 km, σημαντικά μεγαλύτερη από αυτή που προσέφερε η προκάτοχός της.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής της νέας BMW X3 στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.