Η ιστορία της γαλλικής φίρμας βρίθει από καινοτομίες και ορόσημα της αυτοκίνησης. Και με τα νέα Citroën C3 και Citroën ë-C3, οι Γάλλοι θέλουν για ακόμα μια φορά να αλλάξουν το παιχνίδι. 

Αυτή τη φορά, προσφέροντας στους ευρωπαίους οδηγούς ένα πραγματικά προσιτό μικρό -και ηλεκτρικό στην περίπτωση του ë-C3- αυτοκίνητο χωρίς εκπτώσεις σε χώρους, οδική συμπεριφορά και εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

Το άλμα του γαλλικού σουπερμίνι στη νέα, τέταρτη γενιά του, είναι τόσο ριζοσπαστικό που το μοντέλο θα μπορούσε να ριχτεί στην αγορά και υπό νέα ονομασία. Η Citroën ωστόσο, προτίμησε να πατήσει στην πλούσια ιστορία του C3. Και με ένα εμπορικά επιτυχημένο όνομα να δώσει τη δική της απάντηση στη νέα τάξη πραγμάτων που έχει διαμορφωθεί στην αυτοκίνηση και τον σκληρό ανταγωνισμό που έχει προκύψει εξ ανατολών, κυρίως σε επίπεδο τιμών. Αποδεικνύοντας, αν θέλετε, ότι μπορεί να παραχθεί και στην Ευρώπη το αυτοκίνητο που θα φθάσει στον καταναλωτή σε προσιτή τιμή. Είτε αυτό είναι πλήρως ηλεκτρικό είτε κινείται με ενδόθερμο κινητήρα.

Το ότι το κάνει αυτό αλλάζοντας ρότα στο σημαντικότερο μοντέλο της, απλώς αποδεικνύει πόσο πιστεύει στο εγχείρημά της. Κάπου εδώ να θυμίσουμε ότι το C3 μετράει πάνω από 5,6 εκατομμύρια πωλήσεις από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς το 2002. Συνεχίζει δε μέχρι τις μέρες μας να αντιπροσωπεύει περίπου το 29% των συνολικών πωλήσεων της Citroën στην ευρωπαϊκή αγορά. Η αλλαγή φιλοσοφίας εμπεριέχει σίγουρα και ένα ρίσκο. Αλλά όπως προαναφέραμε, η γαλλική φίρμα έχει μάστερ στο να μετατρέπει το ρίσκο σε επιτυχία και να μαζικοποιεί την τεχνολογία.

Ο στόχος του νέου C3 λοιπόν δεν είναι μόνο να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των απερχόμενων γενιών του, αλλά να ανοίξει παράλληλα έναν βιώσιμο δρόμο στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία απέναντι στις πιέσεις που δέχεται από τους Κινέζους κατασκευαστές. Για να το πετύχει αυτό άλλαξε πλήρως τη φιλοσοφία εξέλιξης, παραγωγής και διάθεσης στο κοινό, όπως θα αναλύσουμε παρακάτω. Αφομοιώνοντας πλήρως τα «θέλω» της εποχής σε επίπεδο εμφάνισης. Έτσι από ένα στιλάτο χάτσμπακ μεταμορφώθηκε σε ένα «μικρό χάτσμπακ με στοιχεία SUV», όπως σημειώνουν οι ιθύνοντες της Citroën.

Όσον αφορά την εικόνα του, το νέο C3 έχει υιοθέτηση μια πιο SUVίστικη σχεδίαση με πιο τετραγωνισμένο σχήμα από το παρελθόν. Το συνολικό αποτέλεσμα οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι είναι αρκετά στιλάτο από κοντά, όπως διαπιστώσαμε στην πρώτη επαφή που είχαμε μαζί του στους δρόμους της Αυστρίας, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Διαβάστε περισσότερα στο drive.gr