ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Παραμορφώσεις: «+6% ο εμπορικός τζίρος τα εφετινά Χριστούγεννα» λένε τα κανάλια! Μείον τον πληθωρισμό συν τις αυξήσεις τιμών ίσον -10%...
prodeals

Δοκιμάζουμε τη νέα Alfa Romeo Junior Elettrica Speciale

Η Alfa Romeo Junior Elettrica φέρνει έναν σπορ αέρα στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των ηλεκτρικών B-SUV

Δοκιμάζουμε τη νέα Alfa Romeo Junior Elettrica Speciale

Μέχρι να λανσαριστεί η νέα Alfa Romeo Junior, η ιταλική φίρμα δεν είχε στον κατάλογό της κάποιο μικρομεσαίο χάτσμπακ από τότε που σταμάτησε η παραγωγή της Giulietta το 2020. Ενώ η αποχώρησή της από τις ακόμα μικρότερες κατηγορίες πάει ακόμη πιο πίσω, το 2018 με την κατάργηση της MiTo.

Με την ολοκαίνουργια Alfa Romeo Junior λοιπόν, η μιλανέζικη φίρμα επιστρέφει ύστερα από χρόνια στις πιο μικρές και εμπορικές κατηγορίες. Και το κάνει με ένα μοντέλο απόλυτα προσαρμοσμένο στο σήμερα -με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και 100% ηλεκτρικές εκδόσεις.

Φιλοδοξώντας όχι μόνο να ανακτήσει το κοινό της αλλά και να προσελκύσει στις εκθέσεις νεαρότερο κοινό που πιθανότατα δεν έχει ιδέα για την πλούσια αυτοκινητική ιστορία της. Ή δεν πρόλαβε να ζήσει με κάποιο από τα παραπάνω μοντέλα .

Βέβαια, για τους αγοραστές που δεν νιώθουν ακόμα έτοιμοι να μεταβούν στο πρώτο τους 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η Alfa Romeo προσφέρει και τη θερμική Junior Ibrida, με μικροϋβριδικό σύστημα κίνησης. Για την οποία θα έχουμε να πούμε περισσότερα από το νέο έτος, ύστερα από τη δοκιμή της.

Επιστρέφοντας στην Elettrica που μας παραχωρήθηκε για δοκιμή από την ελληνική αντιπροσωπεία, είναι η έκδοση που ενσαρκώνει την προσπάθεια της ιταλικής εταιρείας να προσαρμοστεί στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, διατηρώντας παράλληλα την ιδιαίτερη ταυτότητα της φίρμας όσον αφορά την εμφάνιση και το οδηγικό χαρακτήρα.

Παρότι μηχανικά βασίζεται στο γνωστό πακέτο του Ομίλου Stellantis με πρωταγωνιστή την πλατφόρμα e-CMP2, είναι πρόδηλο ότι οι σχεδιαστές της Alfa Romeo κατάφεραν να δώσουν στην Junior έναν πιο μεσογειακό στιλ. Που σε επίπεδο εμφάνισης τουλάχιστον, τη διαφοροποιεί αισθητά από τα συγγενικά μοντέλα, όπως τα Peugeot 2008DS 3Opel Mokka και FIAT 600. Όσο υποκειμενική κι αν είναι η ομορφιά, τολμούμε να πούμε ότι η Junior διαθέτει περισσότερη κομψότητα από όλα τα παραπάνω. Ενώ δεν μπορείς να παραγνωρίσεις ότι στο καλοσμιλεμένο σουλούπι αποτυπώνεται με μαεστρία το παρελθόν και το μέλλον της Casa del Biscione.

Υπάρχουν σαφείς σχεδιαστικές αναφορές στην 33 Stradale και αυτό μόνο θετικό μπορεί να θεωρηθεί, ενώ τον τόνο του αύριο δίνει η αντικατάσταση του παραδοσιακού Scudetto. Η ασπίδα που κοσμεί εδώ και δεκαετίες τη μάσκα κάθε Alfa Romeo, έχει μια νέα -σκαλιστή, θα λέγαμε- υλοποίηση, χωρίς το νίκελ του παρελθόντος. Ξενίζει στην αρχή, αλλά όσο περνούν οι μέρες και το παρατηρείς τόσο περισσότερο σου αρέσει τελικά.

Όπως είχαμε σημειώσει και στην πρώτη μας γνωριμία από κοντά, η Junior δείχνει πολύ πιο όμορφη και κόμπακτ απ’ ό,τι στις φωτογραφίες και όχι τόσο SUV. Με μήκος 4,17 m, πλάτος 1,78 και ύψος 1,5 m, η Junior κάθεται χαμηλά στον δρόμο και με μικρότερη απόσταση από την πλειονότητα των B-SUV. Κύριο χαρακτηριστικό της εμφάνισής της είναι το έντονα κοφτό πίσω μέρος. Σχεδίαση που εισήγαγε στην αυτοκινητοβιομηχανία ο Ελβετός σχεδιαστής και μηχανικός, Wunibald Kamm, και δίνει στα αυτοκίνητα μικρότερο συντελεστή οπισθέλκουσας μαζί με μεγάλη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.

Οι Ιταλοί αποκαλούν αυτή την προσέγγιση «coda tronca», με την Alfa Romeo να έχει υιοθετήσει παλιότερα τη συγκεκριμένη σχεδιαστική προσέγγιση τόσο στη Giulia TZ της δεκαετίας του ’60 όσο και στην Alfasud στις αρχές του ’70.

Η καμπίνα της Junior συνδυάζει σχεδιαστικά το κλασικό με το μοντέρνο και δεν υιοθετεί σε έντονο βαθμό τη μίνιμαλ αισθητική που επικρατεί σε πολλά ανταγωνιστικά μοντέλα, αλλά και γενικότερα στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας τα τελευταία χρόνια. Διατηρεί κάμποσους φυσικούς διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες -κάτι που εκτιμάται στην καθημερινή χρήση- και ένα ογκώδες υπερυψωμένο κεντρικό τούνελ. Ενώ και η οθόνη αφής των 10,25″ του infotainment είναι ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα χωρίς να προεξέχει από το υπόλοιπο ταμπλό.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής της νέας Alfa Romeo Junior Elettrica Speciale στο drive.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.