Με τη νέα Alfa Romeo Junior, η μιλανέζικη φίρμα διευρύνει την γκάμα της προς τα κάτω, καλύπτοντας έτσι εν μέρει το κενό που άφησε η παύση παραγωγής της MiΤo το 2018 και της Giulietta το 2020.
Αυτό ισχύει κυρίως για τη Junior Ibrida των 136 ίππων, την οποία και δοκιμάζουμε. Διαθέσιμη από 29.900 ευρώ (€28.500 με την προωθητική ενέργεια που τρέχει) είναι σαφώς πιο προσιτή από τις ηλεκτρικές εκδόσεις, των οποίων η τιμή ξεκινά από τις 37.192 και 46.900 ευρώ αντίστοιχα με το αν αποδίδουν 156 ή 280 ίππους. Το ζητούμενο λοιπόν είναι η Alfa Romeo να μπορέσει να αυξήσει τα μερίδιό της στην αγορά και να μην βολοδέρνει στις μη βιώσιμες οικονομικά θέσεις του Ομίλου Stellantis παρέα με τη Lancia και τη Maserati.
Η Junior προκάλεσε πολλές συζητήσεις από την παρουσίασή της στο Μιλάνο στις 10 Απριλίου 2024, όταν την έλεγαν… Milano. Αν και διατίθεται λοιπόν σε δύο υβριδικές εκδόσεις όσον αφορά την ισχύ και τη μετάδοση, πρόκειται για το πρώτο 100% ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας. Και, αν εξαιρέσουμε τα βραζιλιάνικα και νοτιοαφρικανικά μοντέλα της εταιρείας που προορίζονται κυρίως για τις τοπικές αγορές, είναι η πρώτη Alfa Romeo που δεν κατασκευάζεται στην Ιταλία, καθώς συναρμολογείται στην Πολωνία. Αυτό ήταν και το γεγονός που ενόχλησε ιδιαίτερα τον Ιταλό υπουργό Οικονομικής Ανάπτυξης, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι «ένα αυτοκίνητο που ονομάζεται “Milano” δεν μπορεί να κατασκευάζεται στην Πολωνία, καθώς αυτό απαγορεύεται από τον νόμο». Έτσι, το διευθυντήριο του ομίλου έκανε την καρδιά του πέτρα κι άλλαξε το όνομα του μοντέλου σε «Junior».

Το όνομα «Junior», το οποίο αναφέρεται στην GT Junior του 1966 -την οποία η Alfa Romeo είχε επικαλεστεί και πάλι το 2021 με τη σειρά Giulia και Stelvio GT Junior– βρισκόταν ήδη στη λίστα των πιθανών ονομάτων για το νέο μοντέλο, μαζί με τα «Brennero» και «Sempione». Τα δύο τελευταία αναφέρονται στα ορεινά περάσματα, Passo del Brennero και Passo del Sempione, συνεχίζοντας την παράδοση που ξεκίνησε με τη Stelvio το 2016 και συνεχίστηκε με την Tonale το 2022. Τελικά, το όνομα «Sempione» υποβιβάστηκε χαρακτηρίζοντας μία από τις χρωματικές επιλογές της Junior, το Bianco Sempione, εμπνευσμένο από τις χιονισμένες κορυφές που δεσπόζουν στο πέρασμα του Sempione. Που αν δεν το γνωρίζετε με αυτό το όνομα, πιθανόν να το έχετε ακούσει ως «Simplon Pass». Κι αν δεν έχετε πάει, αν βρεθείτε στο ελβετικό καντόνι του Valais μην παραλείψετε να ανέβετε εκεί πάνω -2.000 m. Ή από την ιταλική μεριά, στην περιφέρεια του Πεδεμόντιου στη Λομβαρδία, ανεβαίνοντας από την Domodossola… Είναι υπέροχα!
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν ήταν βαμμένο σε Bianco Sempione αλλά σε Grigio Arese (€1.199 ή €1.608 συνδυασμένο με μαύρη οροφή -con teto nero). Η ελληνική αντιπροσωπεία, σε κρίση εξελληνισμού, τα χρώματα τα αναφέρει μεταλλικό γκρι και παστέλ λευκό. Παιδιά, μείνετε στις ιταλικές περιγραφές και μη μας ξενερώνετε… Alfa Romeo πουλάτε!
Η Junior περιλαμβάνει διάφορες σχεδιαστικές επιρροές από παλαιότερα μοντέλα της Alfa Romeo, όπως οι καμπύλες της 8C Competizione πάνω από τα πίσω φτερά. Οι πίσω λαβές των θυρών είναι κρυφές κοντά στα παράθυρα, θυμίζοντας τις Alfa Romeo 147, 156 και Giulietta. Η κοφτή ουρά της Junior παραπέμπει στη διάσημη Coda Tronca -κολοβωμένη ουρά. Αυτή πρωτοεμφανίστηκε στις παλιές Giulietta SZ και Giulia TZ και επανήλθε τόσο στην Alfasud -ιδίως στην Alfasud Ti πρώτης γενιάς- όσο και στην Giulia SWB Zagato του 2022. Η μάσκα σε σχήμα V, γνωστή ως Scudetto, υπάρχει σε δύο εκδοχές. Η Leggenda, με τον λογότυπο Alfa Romeo σε κλασική γραμματοσειρά, προορίζεται για τις βασικές εκδόσεις. H Progresso, με το εμβληματικό χορτόφιδο με κεφάλι δράκου σε μεγάλη διάσταση, σύμβολο του Μιλάνου και γενέτειρα της Alfa, το Biscione, διατίθεται στις πιο πλούσιες εκδόσεις, στην Speciale -όπως η δική μας- και στην ηλεκτρική Veloce.

Οι αναφορές στο παρελθόν είναι παρούσες και στην καμπίνα ιδιαίτερα στο ταμπλό, το οποίο διαθέτει τη διπλή καμπύλη που η Alfa Romeo αποκαλεί Cannocchiale, δηλαδή «κιάλια» στα ελληνικά. Οι δύο καμπύλες πλαισιώνουν το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, καθώς και μια προσαρμοζόμενη ψηφιακή οθόνη 10,25 ιντσών, ορθογώνια που δεν καταλαμβάνει όλο τον διαθέσιμο χώρο, η οποία φιλοξενεί διάφορες προβολές, για παράδειγμα τον χάρτη του συστήματος πλοήγησης.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής της νέας Alfa Romeo Junior Ibrida στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.