Tο μοντέλο πρόσβασης στο σύμπαν της AMG για τη C-Class, η Mercedes-AMG C 43 έχει εγκαταλείψει ήδη από πέρυσι τον πολύ… εκφραστικό V6 της προηγούμενης γενιάς για να υιοθετήσει μια εξαιρετικά σοφιστικέ περίπτωση μείωσης μεγέθους: Χωρητικότητα δύο λίτρα και 421 άλογα.
«Ενδιαφέρον;», θα αναρωτηθείτε… Αλλά όλα εξαρτώνται από πού προέρχονται. Η απόδοση είναι σαφώς θεαματική, το κέρδος όπως θα δούμε αμφισβητήσιμο.
Ας κάνουμε μια παρένθεση για να εξηγήσουμε την απώλεια εμπειρίας που έχουμε για τη 4κύλινδρη C 43 που παρουσιάστηκε το 2023. Τότε, το αυτοκίνητο με το ίδιο ηλεκτρικό πακέτο, αλλά με το μοτέρ της A 45 S, detuned στα 408 άλογα, δεν το πήραμε ποτέ στα χέρια μας στην Ελλάδα. Και σήμερα, ύστερα από έναν χρόνο και κάτι, η ελληνική αντιπροσωπεία έβγαλε press car το ανανεωμένο μοντέλο. Με το 4κύλινδρο μοτέρ της A 45 S χωρίς υποβάθμιση ισχύος, με 421 άλογα. Αυτά για την τάξη και για ό,τι θα διαβάσετε παρακάτω.
Θέλετε να πάμε σχεδόν 30 χρόνια πίσω; Το 1997, τότε που είδαμε για πρώτη φορά μια C 43 AMG, όπως λεγόταν τότε. Πριν το συνθετικό «AMG» γίνει φίρμα ακολουθώντας το συνδετικό ύστερα από τη λέξη «Mercedes». Και πριν ο αριθμός ξεκολλήσει (επίσημα ή ανεπίσημα) από το γράμμα… Ο επίσημος βελτιωτής από το Affalterbach μόλις είχε γίνει εταιρικό γρανάζι του ομίλου της Στουτγάρδης και αποφάσισε να σφηνώσει τον Μ113 V8 των 4,3 lt στο μηχανοστάσιο της C-Class W202. Μοτέρ με 306 άλογα που ήρθε να αντικαταστήσει τον «μικρό» 6κύλινδρο σε σειρά της C 36 AMG.
Μια αλλαγή που μετέτρεψε τη μπουρζουάδικη μικρή μπερλίνα της Στουτγάρδης σε ένα είδος κυνηγού του χρονόμετρου. Και σε αντίπαλο της BMW M3 E36, με τα κότσια αλλά χωρίς την ικανότητα να την καταβάλει.
Ας αφήσουμε όμως το τότε, που οι αριθμοί σήμαιναν κάτι και τα πολλά ατμοσφαιρικά κυβικά ήταν κατά τους «επαΐοντες» αναντικατάστατα. Από το 2023, στη C 43 όλα έχουν μειωθεί στο μισό. Σε αυτή την πέμπτη γενιά κρύβει στο μηχανοστάσιο τους μισούς κυλίνδρους και λιγότερα από τα μισά κυβικά.
Θα μας πείτε -και δικαίως- ότι η μείωση του κυβισμού και η αύξηση της απόδοσης με μεγάλα τούρμπο δεν είναι κάτι καινούργιο. Αλλά για την περίπτωση των AMG C-Class, το downsizing έφτασε σε ένα ακραίο ορόσημο πρόσφατα. Εν προκειμένω έκανε πέρυσι πρεμιέρα. Τέρμα οι 6κύλινδροι (εκτός απροόπτου) κάτω από το καπό μιας Mercedes-AMG C-Class! Για πρώτη φορά!
Στο σημείο αυτό και προς αποφυγή παρεξήγησης, να θυμίσουμε ότι η C 43 έχει αλλάξει στάση σε αυτά τα 27 χρόνια καριέρας. Με τη Mercedes-Benz να βγάζει το όνομα από το σεντούκι όταν αποφάσισε να εντάξει δύο AMG στον κατάλογο με την τέταρτη γενιά της C-Class: Η C 43 ανέλαβε το ρόλο της «ήπιας» AMG, ένας συνδετικός κρίκος μεταξύ της τυπικής γκάμας και της C 63 με τον 4λιτρο twin-turbo V8 της AMG GT.
Διαβάστε τη δοκιμή της νέας Mercedes-AMG C 43 4MATIC στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.